Slip on, two brothers m2 carbon fz8 instaleren, hoe?

DEoli

MF'er
23 apr 2013
180
0
8560
Goeieavond iedereen,
Ik had even een vraagje, ik heb online nu een slip on van tbr carbon besteld voor men fazer 8 (2011) nu was mijn vraag, moet er nog een dichting of pasta tussen de slip on? Of is het gewoon rechtstreeks op de pijp steken? En de klem toespannen? Heb je dan geen drukverlies? Alvast bedankt voor de reacties.
 
Dat is mogelijk. Niet alle uitlaten passen even goed. Het kan zo zijn dat er ergens "valse lucht" getrokken wordt, dan ontstaat er naverbranding van het deels onverbrande mengsel en hoor je die knallen. Controleer eerst of je alles goed op elkaar hebt aangesloten. Soms is een linkpijp nét niet genoeg aangeschoven of sluit het met een beetje draaien of aandraaien van een klem wél goed af. Je kunt vaak wel (voorzichtig...) voelen of het ergens lekt, je kunt er bv. een dun papiertje bij houden.

Het kan soms nodig zijn om een likje pasta, meestal tussen de linkpijp en de bocht, aan te brengen. Gebruik geen gun-gum oid, dat wordt hard en breekt dan door de trillingen, je hebt er een hittebestendige siliconenpasta voor. Gebruik zo weinig mogelijk.
 
Dat is mogelijk. Niet alle uitlaten passen even goed. Het kan zo zijn dat er ergens "valse lucht" getrokken wordt, dan ontstaat er naverbranding van het deels onverbrande mengsel en hoor je die knallen. Controleer eerst of je alles goed op elkaar hebt aangesloten. Soms is een linkpijp nét niet genoeg aangeschoven of sluit het met een beetje draaien of aandraaien van een klem wél goed af. Je kunt vaak wel (voorzichtig...) voelen of het ergens lekt, je kunt er bv. een dun papiertje bij houden.

Het kan soms nodig zijn om een likje pasta, meestal tussen de linkpijp en de bocht, aan te brengen. Gebruik geen gun-gum oid, dat wordt hard en breekt dan door de trillingen, je hebt er een hittebestendige siliconenpasta voor. Gebruik zo weinig mogelijk.

Een "Slip-On" welke gemaakt is voor het type fiets waarop 'ie gemonteerd wordt heeft in de regel nergens last van "knallen".

Welke 2-Brothers slip-on is er gemaakt voor de EU (FZ8) fietsen (of anders gesteld: Welke 2B is EU gekeurd)?

US fietsen staan altijd anders afgesteld in de ECU, bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de eu aprroved slip on gekocht op de site kan je die vinden onder international, homologated. En dan krijg je ze toegezonden met een db killer in. Met ce label 09
Er zit niks van pasta of een dichting tussen, enkel als hij koud staat, loopt er wat condens uit bij starten motor. Mss toch best de originele pakking uit de originele uitlaat halen? En erop steken?
 
Dit is allemaal chinees hoor voor mij.. Wat is een ais systeem?
is in het kort dat je carterontluchting weer richting je airbox ingaat. ploffen hoort erbij dat ie iets te rijk staat. (beter dan te arm -> verbranden je kleppen) Wil je het compleet maken powercommander erop en af laten stellen en is je gasaanname ook veel mooier.
 
Een "Slip-On" welke gemaakt is voor het type fiets waarop 'ie gemonteerd wordt heeft in de regel nergens last van "knallen".
Welke 2-Brothers slip-on is er gemaakt voor de EU (FZ8) fietsen (of anders gesteld: Welke 2B is EU gekeurd)?
US fietsen staan altijd anders afgesteld in de ECU, bijvoorbeeld.

Dat is onzin en dat weet jij ook wel. Het ene merk sluit nu eenmaal perfect aan, het andere merk een stuk minder. Heeft alles met toleranties en maatvoering te maken, de linkpijp bv. moet goed op de bocht passen. Ik heb een Akra gehad en alles sloot perfect aan. Bij een andere, goedkopere, pijp was het emmeren geblazen (en kit gebruiken) om de boel gasdicht te krijgen. Alle waar naar z'n geld.

Wat mogelijk ook kan meespelen is dat de motor van TS nu te arm loopt. Dat moet een Dynorun kunnen uitwijzen.
 
Bij de dealer zeiden ze dat alles normaal was, maar die tbr moet er af voor een dynorun te doen omdat die open carbon los zou komen.. Ze hebben de klepspeling gecontroleerd door hem aan de pc te linken, en alles zou in orde zijn. Het is normaal die knallen zeggen ze, het is door het type uitlaat omdat de naverbranding rapper de pijp uit moet is hun antwoord voor die knallen.
 
Bij de dealer zeiden ze dat alles normaal was, maar die tbr moet er af voor een dynorun te doen omdat die open carbon los zou komen.. Ze hebben de klepspeling gecontroleerd door hem aan de pc te linken, en alles zou in orde zijn. Het is normaal die knallen zeggen ze, het is door het type uitlaat omdat de naverbranding rapper de pijp uit moet is hun antwoord voor die knallen.

Nee, da's flauwekul.
 
Waar zou ik hem dan best eens laten afstellen? Ik ben van Wevelgem (West vlaanderen) België
De motor zit nog 8 maand in garantie. (Doet dat afstellen iets aan de garantie van de fiets?)
 
Bij de dealer zeiden ze dat alles normaal was, maar die tbr moet er af voor een dynorun te doen omdat die open carbon los zou komen.. Ze hebben de klepspeling gecontroleerd door hem aan de pc te linken, en alles zou in orde zijn. Het is normaal die knallen zeggen ze, het is door het type uitlaat omdat de naverbranding rapper de pijp uit moet is hun antwoord voor die knallen.

Via de pc je klepspeling controleren....
 
is in het kort dat je carterontluchting weer richting je airbox ingaat. ploffen hoort erbij dat ie iets te rijk staat. (beter dan te arm -> verbranden je kleppen) Wil je het compleet maken powercommander erop en af laten stellen en is je gasaanname ook veel mooier.

Carterontluchting zit al jaaaaren op het luchtfilter aangesloten.
Ik denk dat het een systeem is dat er lucht door de uitlaat wordt mee gezogen zodat de verhoudingen in je uitlaatgassen binnen de wettelike waarden blijven.
 
Ik weet het ook niet, maar de dichtsbijzijnde testbank is hier al zo'n 180km rijden, en als
Ik ervaringen lees om die injectie aan te passen moet je al een powercommander zitten hebben? Of zijn dat ook fabeltjes?
 
Waar zou ik hem dan best eens laten afstellen? Ik ben van Wevelgem (West vlaanderen) België
De motor zit nog 8 maand in garantie. (Doet dat afstellen iets aan de garantie van de fiets?)

open demper ploffen en roffelen altijd een beetje, hoort er nu eenmaal bij, kleppen controle met pc :? lijkt me onwaarschijnlijk.
en garantie heb je nu waarschijnlijk niet meer omdat er een vervanging (niet originele) demper op zit.
 
Ik weet het ook niet, maar de dichtsbijzijnde testbank is hier al zo'n 180km rijden, en als
Ik ervaringen lees om die injectie aan te passen moet je al een powercommander zitten hebben? Of zijn dat ook fabeltjes?

Nee, dat is geen fabeltje. Er zit wel een (klein) regelbereik in je injectie, maar die is ws. onvoldoende om de zaak aan te passen voor de nieuwe pijp.
Moderne motoren staan af-fabriek al behoorlijk arm met de OEM pijp. Met een open pijp is de kans vrij groot dat je mengsel nu te arm is. Dat kán (hoeft niet) schade veroorzaken, het is dus wel slim om dat te controleren.
Je huidige dealer klinkt...ahem niet heel betrouwbaar, kleppen via de pc????
 
Laatst bewerkt:
Ja hij heeft daar een soort van oem pin ingestoken onder de tank en dan gas gegeven en kort gas open en snel toe, en het plofte al hard in zen neutraal, dan is hij ermee gaan rijden met dat bakje op de openbare weg en hij zei de pc toont nergens een storing aan, het knallen is normaal met je uitlaat omdat je gat veel groter is.
 
Ja hij heeft daar een soort van oem pin ingestoken onder de tank en dan gas gegeven en kort gas open en snel toe, en het plofte al hard in zen neutraal, dan is hij ermee gaan rijden met dat bakje op de openbare weg en hij zei de pc toont nergens een storing aan, het knallen is normaal met je uitlaat omdat je gat veel groter is.

Nee, dat is écht onzin. Je kunt met de PC alleen zien of de motor op z'n normale programma loopt. Als ie te arm loopt ga je dat niet zien op een PC, hij lummelt je.
Is dat een Yamaha dealer, kan ik me namelijk niet voorstellen? Dit is een koekenbakker.
 
Mijn FZ6 met akrapovic plofte ook af en toe bij gas los. Niet heel hard, maar meer geroffel. Ik maakte mij in eerste instantie ook zorgen, maar volgens gp products, importeur van akra, hoort dit erbij. Jaren probleemloos mee gereden iig. Ik vond het wel wat hebben, dat geplof...
 
Ja maar van mij is het een beetje overdreven, als ik zacht los of hard los maakt niets uit van 5000 toeren ploffen ze minder hard dan van boven de 8000 toeren, maar als ik dan youtube filmpjes beluister dan ploft dat ook zo hard bij die mannen in neutraal, maar in hoe ver weet je dat dit gezond is voor je motor? Ik zal hem toch maar eens dynorunnen maar daarvoor moet de demper er weer af. Mits het die open carbon is.
 
558654_616858221684217_269977039_n.jpg

Dit is de uitlaat op mijn fiets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan