Weer YZF 750R van begin tot eind

12 dec 2002
227
0
Geldrop
Hallo,
Ik volg al geruime tijd dit mooie forum, :) al bijna een generatie terug maakte ik al streetfighters (toen was er nog geen internet) van een FZR1000 en een GSX1100R en een Kawa ZIR maar met wel één doel om met leuke bike te maken en niet met bakken met geld te gaan smijten, en zo denk ik er nog steeds over....
Zo kocht ik deze YZF 2 jaar terug :(
full
 
van mijn buurman een R6 racezitje gekregen met undertail en zadel (aardige buurman) we hebben in het verleden nog een aantal circuitdagen gedaan op onze R1 en R6 jes
het elektro spul moet ook aangepast gaan worden...

full

full

full
 
van dit plaatje ben ik even uitgegaan, blijft toch een mooi zitje, wel nog een achterlicht zien te regelen, maar die waren er genoeg te koop, veel meer als andere onderdelen waar je lang naar op zoek kunt zijn.

full
 
Het echter werk kan beginnen..........
de zaag erin om het gehele subframe eraf te halen, wat deze is veel te lomp, daar is geen R6 zitje op te bouwen.
aangezien ik alleen staal kan lassen, heb ik voor stalen kokerprofielen gekozen, en ik wilde het demontabel maken
full

full


het is wel veel passen en meten, want het elektro spul moet er ook nog in, en het achterlicht moet erin passen, dus heb ik ogen gemaakt met pinnen aan het uiteinde, zodat je een soort driehoekconstructie krijgt, dit is beresterk, en ik zet dit vast met 4x M8 en het kan geen kant meer op.
full

full

full
 
eerst had ik het subframe geheel in één lijn staan maar paste het achterlicht niet dus aanpassen zodat er een getrapt frame ontstaat, daarna met de spuitbus erover (later poedercoaten) en we kunnen weer verder.

full


ik had ooit een mooie streetfighter gezien met een scooterkuipje, dus dacht hey, dit gaan we ook proberen, mijn zoon stond even voor model (weet ie niet) maar er moest nog veel vanaf gehaald worden.

full


wilde eerst nog de zijkanten opvullen met plaatjes met een gatenpatroon, maar dit zag niet uit.

full
 
full


eerste basisopzet om een idee te krijgen, had wel een een uitlaatdemper (carbon) gekregen van een vriend van me die hij ooit op een blade had zitten, deze wat aangepast, de uitlaatflens verslijpen en er weer aanlassen, en die zit heel stevig. :P

full

full
 
Ik was niet tevreden met de remschijven, ik wilde geen nieuwe kopen want deze zijn nog dik genoeg, dus schuren en poetsen, goed afplakken en netjes met gewone spuitbus van motip spuiten, en het blijft kei goed
zitten...... :Y

full

full
 
full


Het frame en achterbrug laten poedercoaten en nieuwe achterbrug lagers, gingen er erg slecht uit zeg, die zaten vast... dus als iemand nog een tip heeft hoe deze makkelijk te verwijderen zijn, houd ik me aanbevolen.
het coaten kostte me een fles wiskey via de buurman })

full
 
zo het opbouwen kon gaan beginnen.

full


aangezien het R6 zitje aan de korte kant was, had ik als tussenoplossing een gaatjes plaat aan de zijkant gemaakt, maar erg gelukkig was ik er niet mee :N

full

full
 
Toen was het blok aan de beurt, wel eerst kleppen stellen, want hiervoor moet de nokkenas eruit bij de YZF, maar je kunt er natuurlijk wel goed bij, want als dit moet doen als het blok nog in het frame hangt is het zwaar klo..... ;(

full


Alles eerste goed schoonmaken, schuren en ontvetten, wat een werk zeg....

full
 
een paar spuitbussen besteld bij VHT, deze engine paint kan tot 280 graden, maar dit blok wordt toch niet warmer als ong 80-100 graden....

full


een amateur "spuitcabine" gemaakt van gamma plastic, en spuiten maar, wel eerst de spuitbussen in een emmer met warm water geplaatst, dan spuiten ze wel goed, en het hecht erg goed.

full

full


en je krijgt een mooie resultaat.
 
full


vervolgens gaan we ook de remklauwen een mooi kleurtje geven, maar let :Z op want de lak die ik gebruikte was niet bestand tegen remolie, en dit moet je dus wel doen, had ik spijt van, maar ja al doende leert men...
 
full


de oude zwarte versleten slangen vond ik niet mooi, dus opzoek naar een alternatief, kom je bij Samco slangen uit, hadden ze eerst een setje van een R1 opgestuurd, paste niet, ;( dus weer retour tot het goede kwam, het tekent wel goed af op het zwarte blok *O*

full

full

full
 
full


aangezien ik niet die lelijke thermostaat voeler in het zicht wilde hebben voor op de radiator is deze in de slang verwerkt, zit er meteen wat strakker uit.
 
full


via een duitse site deze tellercovers besteld

full


daarna de nieuwe kroonplaat maar meteen aangepast, omdat er geen plaats meer was voor het contactslot... :P

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan