Fazertje 1000

12 dec 2002
227
0
Geldrop
Deze Fazer 1000 begin van dit jaar boven ergens in Ned. gekocht via het motorforum,
de oude eigenaar wilde er een caferacer van maken, maar had geen tijd en zin om deze fazer op te knappen, het was een gok voor mij of het blok wel goed liep, maar gelukkig heb ik deze afgelopen week gestart en loopt erg mooi. ;) ;)

ook hier net zoals mijn vorige topic van de YZF750R wil ik met een niet al te grote investering een aparte streetfighter proberen te maken.
Hij moet natuurlijk wel totaal anders worden als de YZF750R, maar dat zal wel gaan lukken, de motor is echt nog in het beginstadium, dus alle ideeen en tips zijn meer dan welkom :}

een aantal jaar geleden stond er al een hele mooie blauwe Fazer 1000 op, ik geloof van Jos, deze man kan wel wat bouwen zeg, heb ik nog wat leren, maar het geeft me wel ideeen.
full
 
zo staat de fazer er op dit moment bij, ik heb voor een prikkie een R1 vork gekocht, als het goed is past deze bijna 1:1 in de fazer, moet ik nog doen :P

full
 
de R1 vork die erin moet komen,

nu ben ik op zoek naar een kuipje en een zitje, hier ben ik nog heel erg over aan het twijfelen...
:]
full
 
wie weet of deze pijpjes er permanent vanaf kunnen, want vind ik ze niet mooi, schijnen warme lucht naar een verzamelblok te blazen of zoiets, die dan weer koelwater met dunne pijpjes naar de carburateurs laten gaan of zo, hier weet ik het fijne niet van B|

full
 
wie weet of deze pijpjes er permanent vanaf kunnen, want vind ik ze niet mooi, schijnen warme lucht naar een verzamelblok te blazen of zoiets, die dan weer koelwater met dunne pijpjes naar de carburateurs laten gaan of zo, hier weet ik het fijne niet van B|

[afbeelding]


Als ik het goed heb,zijn dat de pair schone lucht toevoeging naar de uitlaatgassen.
Een of andere euronormwetje. Zijn er die deze afpluggen met eenof andere
blindplaatjes.

Mooi project man :} ook de yzf :9~
 
voorop gesteld, ik weet nagenoeg niets van een fazer.

maar zoals jij die pijpjes beschrijft, denk ik aan carberateur verwarming.

kan het helemaal mis hebben.
 
Als ik het goed heb,zijn dat de pair schone lucht toevoeging naar de uitlaatgassen.
Een of andere euronormwetje. Zijn er die deze afpluggen met eenof andere
blindplaatjes.

Mooi project man :} ook de yzf :9~~
Volgens mij ook. Je beschrijft het idd als carbverwarming, maar dat is het niet.
 
Als ik me goed herinner was het iets van een lucht recycle ongein, werd afgedopt en de rest er ook vanaf gesloopt.. :)
 
Pijpjes: Dit is het Air Induction system. Dit geeft verse lucht aan de uitlaatgassen om aan de Euro norm te kunnen komen. Afdoppen kan makkelijk. Het systeem bestaat uit de pijpjes en een regelklep. De regelklep kan elektronisch geregeld zijn via de ECU (regelklep is een solenoid) of mechanisch (regelklep is een reed valve)

Het kan zijn dat de Fazer al een solenoid gebruikt (electrische klep) om de verse lucht stroom te regelen. Zo ja, dan kan het voorkomen dat de het loshalen van de solenoid een storingcode veroorzaakt (ff checken). Oudere systemen gebruikten een reed valve, wat het nog makkelijker maakt, want deze kun je ook loshalen en afdoppen.

Succes met de bouw, ik ben benieuwd.
 
Dusss`

100 punten goede uitleg , :/

En voor de rest `frame heeft wel potentie , een mooi demontabel subframe en goeie
lijn in het voorste deel v frame .

Ik ben benieuwd wat het gaat worden :Y ..
 
Laatst bewerkt:
Die frames doen me (heel erg in de verte) een beetje denken aan die oude race frames vanwege die bovenste framebuizen. Heb je het kontje van je YZF nog op zolder liggen? Dat zou 'm volgens mij best goed staan met clipons en een old school kuipje. Beetje de Endurance look.
 
thankx voor de toelichtingen, wat betreft de clipons, er komt toch een stevig stuur op, maar ben eerst een zitje aan het zoeken, wordt het een "bestaand model "zitje die ik ga vermaken, of een polyester zitje die je veel bij de oosterburen kunt kopen :? :? :? :?
 
Pijpjes: Dit is het Air Induction system. Dit geeft verse lucht aan de uitlaatgassen om aan de Euro norm te kunnen komen. Afdoppen kan makkelijk. Het systeem bestaat uit de pijpjes en een regelklep. De regelklep kan elektronisch geregeld zijn via de ECU (regelklep is een solenoid) of mechanisch (regelklep is een reed valve)

Het kan zijn dat de Fazer al een solenoid gebruikt (electrische klep) om de verse lucht stroom te regelen. Zo ja, dan kan het voorkomen dat de het loshalen van de solenoid een storingcode veroorzaakt (ff checken). Oudere systemen gebruikten een reed valve, wat het nog makkelijker maakt, want deze kun je ook loshalen en afdoppen.

Succes met de bouw, ik ben benieuwd.

Hoi,
Bij de Fazer is dit systeem mechanisch. Verwijderen is volgens mij vooral in de States erg populair:
http://www.cartestsoftware.com/fz1/airinductionsystemremoval.html

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan