CBR 600 rr start niet meer na verwisselen Spanningsregelaar

ChrisjuhB

MF'er
22 mrt 2012
75
0
Hallo, heb een nieuwe spanningsregelaar gehaald en deze gemonteerd.
Na montage startte de motor nog perfect, dus heb ik alle kappen erop gedaan en nogmaals starten. Maar helaas nu start hij niet meer.

De teller gaat gewoon rond en geeft geen foutmeldingen, benzinepomp slaat aan wanneer ik mijn sleutel omdraai.

Startmotor draait ook naar behoren maar hij schiet gewoon niet aan.

Ik heb alle zekeringen nagekeken maar alles is nog goed.

Heb ook even gekeken bij alle kabels maar zie geen breuk.


Wat zou dit kunnen zijn, en heb de motor ook geprobeerd te starten zonder spanningsregelaar maar hij doet precies het zelfde.

Kun je eigenlijk een motor starten zonder spanningsregelaar?
 
Startonderbreking staat niet aan. Dan zou de startmotor niet draaien.
Heb wel geprobeerd met startonderbreking uit maar hij start nog niet.

Heb de oude spanningsregelaar nog liggen die wil ik wel even proberen.
Maar volgens mij moet hij gewoon kunnen starten zonder spanningsregelaar of met een defecte spanningsregelaar nietwaar?

Dan zou het daar niet aan kunnen liggen.

*Heb hem trouwens al op de oplader, maar heb niet het idee dat de spanning te laag is.
 
Laatst bewerkt:
Startonderbreking staat niet aan. Dan zou de startmotor niet draaien.
Heb wel geprobeerd met startonderbreking uit maar hij start nog niet.

Heb de oude spanningsregelaar nog liggen die wil ik wel even proberen.
Maar volgens mij moet hij gewoon kunnen starten zonder spanningsregelaar of met een defecte spanningsregelaar nietwaar?

Dan zou het daar niet aan kunnen liggen.

*Heb hem trouwens al op de oplader, maar heb niet het idee dat de spanning te laag is.

Ik heb 1 honda waarvan ik zeker weet dat de startmotor draait als de dodemansknop om staat.
Bij de andere zal ik moeten kijken of die dat ook doen.

Als hij bij jou dan niet ronddraait dan is het ook niet de oorzaak. :P

Accu dan maar lekker doorladen.
Misschien verzopen,stekker losgeraakt met kuipen monteren?
 
Heb gekeken maar tilt sensor is goed, zonder sensor aangesloten en dan gaat de brandstofpomp niet draaien. Met de sensor aangesloten is gaat de brandstofpomp wel draaien.
 
Als je accu vol is, zou de motor zonder spanningsregelaar ook moeten lopen. Dus je kan hem loskoppelen en kijken of de motor dan wel wil starten.

Maar ik kan me niet voorstellen dat het aan de spanningsregelaar zou liggen. Er zit vast een stekkertje niet goed. Of misschien ergens sluiting.
 
Tank is niet los geweest.
Heb vannacht de accu's opgeladen. Zo meteen alles nog eens nakijken en dan duimen dat hij start.

*Denk dat ik eerst even bougies nakijk of deze vet geslagen zijn. Dan proberen te starten zonder spanningsregelaar.

Heb de motor onderhand 6 - 7 keer koud geprobeerd te starten en 2 doorstarten.
Dus kan goed dat hij vet geslagen is.
 
Laatst bewerkt:
Zonet de bougies nagekeken, de bougies waren niet vet geslagen.
Ook vonkten ze alle 4 nog goed.

Vervolgens opnieuw geprobeerd te starten met behulp van starter vloeistof in de inlaat.
Maar hij schoot niet aan, geprobeerd te doorstarten maar niks hielp.

Ik word aardig hopeloos hier wat zou het kunnen zijn? Enige indicatie welk draadje ik na moet kijken?
 
Als dat het geval zou zijn dan zou de teller toch ook raar gaan doen?

Momenteel zie ik als enige oplossing naar de motorboer te gaan en hem de computer uit te laten lezen.

Tenzij iemand nog een nakijk puntje heeft.
 
Hoe controleer ik de injectoren? In mijn handboek staat alleen hoe ik mijn tweede injector moet nakijken, dit doe je door hem te laten draaien rond 5.500 toeren wat een beetje moeilijk gaat als hij niet start.
 
Iedereen nog bedankt voor het plaatsen van tips.
Heb maar mijn oude spanningsregelaar geprobeerd maar de motor start nog steeds niet.

Begin te denken dat er een fout zit in de ECU. Heb alleen niet de benodigdheden om dit door te meten. Wat zal betekenen dat ik hem moet wegbrengen naar de motorboer.

Dit zal pas Dinsdag kunnen gebeuren, als iemand daarvoor nog tips heeft dan zou ik hier nog mee aan de slag kunnen.
 
Bougies waren droog, er zat wel een nacht tussen.
Momenteel denk ik dat het probleem in het injectiesysteem ligt.

Alleen heb ik geen idee of en hoe ik dit probleem zelf kan verhelpen.
 
Laatst bewerkt:
Zonet de bougies nagekeken, de bougies waren niet vet geslagen.
Ook vonkten ze alle 4 nog goed.

Vervolgens opnieuw geprobeerd te starten met behulp van starter vloeistof in de inlaat.
Maar hij schoot niet aan, geprobeerd te doorstarten maar niks hielp.

Ik word aardig hopeloos hier wat zou het kunnen zijn? Enige indicatie welk draadje ik na moet kijken?

Ik neem aan een mooie heldere blauwe vonk?
Die startmeuk heb je dat rechtstreeks in de inlaten(dus luchtfilter eruit) gespoten of voor in de neus van je motor?
Als je het voorin de neus heb gespoten dan moet het best nog een stukje afleggen voordat het in je verbrandingsruimte komt.
En dan is het waarschijnlijk al verdampt/vergaan/verdunt.
Ik heb nog even gekeken maar ik heb bij 3 honda`s de dodemansknop om gezet en starten doen ze alle drie,alleen aanslaan niet.

Blijft toch een vreemd topic dit,een Honda die niet start. ;)
 
Ja klopt als je een honda start met dodemansknop dan start hij wel.
Alleen dan gaat de brandstofpomp niet draaien bij het begin, dus zo ga ik er vanuit dat hij uit staat. Heb hem natuurlijk ook als eens op on gezet. Maar dan stopt de brandstofpomp ermee en dan schiet hij helemaal niet aan.

Vonk zag er goed uit en leek ook constant.

Startervloeistof heb ik inderdaad bij het voorstuk ingespoten en was waarschijnlijk al verdampt voor het in de cilinder kwam.

Ik zou kunnen proberen om het direct in de inlaat te spuiten.
Als de injectoren het niet doen zou hij dan moeten aanschieten?

Bedankt voor je reactie, begin aardig hopeloos te raken hier.
Heb echt geen idee wat het kan zijn aangezien naar mijn inzicht alles werkt...

Ik neem aan een mooie heldere blauwe vonk?
Die startmeuk heb je dat rechtstreeks in de inlaten(dus luchtfilter eruit) gespoten of voor in de neus van je motor?
Als je het voorin de neus heb gespoten dan moet het best nog een stukje afleggen voordat het in je verbrandingsruimte komt.
En dan is het waarschijnlijk al verdampt/vergaan/verdunt.
Ik heb nog even gekeken maar ik heb bij 3 honda`s de dodemansknop om gezet en starten doen ze alle drie,alleen aanslaan niet.

Blijft toch een vreemd topic dit,een Honda die niet start. ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan