vermogensdip 4k toeren NT650V

roow

MF veteraan
3 okt 2007
1.444
1
Gelderland
Heren,

Op dit moment heb ik een Honda NT650, welke verder prima rijdt, met een dip rond de 4000 toeren.

Qua optrekken komt het beestje goed van z'n plek, en heeft ie nog voldoende power.
Enkel wanneer je het gas even loslaat, en weer wilt oppakken levert hij z'n vermogen in met een dikke bwooap, alsof hij geen brandstof meer krijgt. Daarna gaat hij vrolijk verder.

Natuurlijk zelf al wat actie ondernomen, waaronder:
- Bougies vervangen (en vonk getest)
- Carburateurs schoongemaakt (waren niet vies)
- Carburateur membraam nagekeken, en schuift goed door de carb.
- Klepspeling nagemeten
- Benzinefilter vervangen
- benzinepomp contactpunten schoongemaakt en uitgesloten (met volle tank)
- Alle nodige be/ont -luchtingsslangen doorgeblazen.
-zonder luchtfilter gereden
- Synchroon gesteld

Dit was het lijstje wel, misschien nog wat vergeten....

Is er misschien iemand die ziet of ik wat vergeten bent, of toevallig bekent is met een soortgelijke kwaal bij een nt650. Op het internet is er niet veel meer te vinden dan een benzinepomp die het begeeft, maar dit beïnvloed de rij eigenschappen niet.
 
Je zegt dat je de membramen van de carbs hebt na gekeken en dat ze nog goed bewegen.

Echter.... bekend probleem is dat het rubber van dit membraam niet goed meer lucht dicht is.

Membramen demonteren en goed checken op scheurtjes.

Als oplapmiddel insmeren met vloeibare pakking en anders een 2e hands setje scoren.
Echter je loopt dan kans weer een gescheurde tegen te komen.

Ik had namelijk uiteindelijk 3 sets carbs nodig voordat ik 2 goeie had...

succes!
 
Je zegt dat je de membramen van de carbs hebt na gekeken en dat ze nog goed bewegen.

Echter.... bekend probleem is dat het rubber van dit membraam niet goed meer lucht dicht is.

Membramen demonteren en goed checken op scheurtjes.

Als oplapmiddel insmeren met vloeibare pakking en anders een 2e hands setje scoren.
Echter je loopt dan kans weer een gescheurde tegen te komen.

Ik had namelijk uiteindelijk 3 sets carbs nodig voordat ik 2 goeie had...

succes!


Het lijkt op de bekende dip, als je het luchtfilter vervangt door een filter met minder weerstand. Minder vacuum in de carbs en er word minder benzine aangezogen/verneveld.
Sommige merken/uitvoeringen carbs zijn daar heel gevoelig voor, in samenwerking met het ontwerp van het luchtfilterhuis.
Andersom kan natuurlijk ook.

Ik gok ook op een lek membraam, of een gasschuif die toch even ergens blijft steken, ook al lijkt ie het goed te doen.
Of toch bananemans naald die hogerop moet.
 
heren, het is inderdaad toch één van de gasschuiven, waarvan het membraam (?) van gescheurd is. Dit verklaard dus het gedrag.

Wat is hier nou de juiste benaming van?

Nu opzoek naar andere, wordt nog een hele uitdaging.
 
aah super :)

NT650V en NTV650 zijn qua motorblok/carburateur hetzelfde?

Zelfde Item bij aanbieder. bedankt :]
Ik zag idd pas later het verschil tussen nt650v en ntv650. Bedankt honda :')


Maar goed, de tip lag er, en je hebt wat gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Was niet om te mierenneuken, soms is het wel handig dat je exact zegt wat je bedoeld ;)

No hard feelings!! ;)

heren, het is inderdaad toch één van de gasschuiven, waarvan het membraam (?) van gescheurd is. Dit verklaard dus het gedrag.

Wat is hier nou de juiste benaming van?

Nu opzoek naar andere, wordt nog een hele uitdaging.

Gelukkig had ik gelijk.
Jammer dat er 3 mensen iets compleet anders roepen..

Succes met het maken! hierna loopt hij weer als een trein!
 
Ontvangen, getest en gemonteerd. Membranen gaan mooi vrij op en neer, dus dat zit goed.

Dip bij gas los en weer oppakken is weg.... dacht dat alles goed zou zijn, totdat je richting de 100 gaat. Lijkkt of ie al zn vermogen verliest ( geen benzine) maar als je het gas open draait pakt ie meteen weer op.

ik ga de luchtschroeven nog even na lopen en testen.

zie ik nog wat over het hoofd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan