yamaha xj6n 2010 kleppen stellen?

kkock_meeuw

MF'er
5 feb 2013
99
0
Wormerveer
Hallo dames & heren

Mijn motor moet weer aan een winterbeurt geloven....
Nu zij mijn dealer dat de kleppen gesteld moeten worden, dit moest volgens hun om de 20.000 gebeuren.
Motor staat nu bijna op 40k

Klopt het wat hun zeggen? Of zitten hun ernaast waardoor ik met hogere kosten zit?
 
Volgens mij moet bij een moderne Yamaha elke 43.000 km de kleppen gecontroleerd en zo nodig gesteld worden. Je bent er dus so wie so aan toe.
 
Bel de motorzaak.
Vraag; hoe bent u tot deze conclusie gekomen?
Als zei antwoorden; we hebben de speling gecontroleerd, en blijkt niet goed te zijn. Of; hij tikt behoorlijk.. Weet je wat je te doen staat.

Als ze enkel zeggen " dat moet". Dan zou ik twijfelen
 
Hallo dames & heren

Mijn motor moet weer aan een winterbeurt geloven....
Nu zij mijn dealer dat de kleppen gesteld moeten worden, dit moest volgens hun om de 20.000 gebeuren.
Motor staat nu bijna op 40k

Klopt het wat hun zeggen? Of zitten hun ernaast waardoor ik met hogere kosten zit?
Is de klepspeling in die 40k al eens gedaan? Zo ja, bij welke stand?
 
De klepspeling dient volgens het instructieboekje (hoofdstuk6) elke 40.000 km gecontroleerd te worden.
Of er dan wat te stellen valt moet tijdens de controle nog blijken.
 
De klepspeling dient volgens het instructieboekje (hoofdstuk6) elke 40.000 km gecontroleerd te worden.
Of er dan wat te stellen valt moet tijdens de controle nog blijken.
Ik heb de motor met 24 k aangeschaft, heb er wel een onderhoudsboekje bij gekregen, maar daar is het helaas niets op terug te vinden.

De speling is niet gemeten, hun zijden dat het om de 20.000 moet gebeuren.

Puristisch gezien is elke 40k en om de 20k gelijk :)

Nu praktisch: teller staat rond de 40k, en je weet niet zeker hoe en wat.

Los van t feit of het elke 20K of elke 40k gedaan moet worden, je zal nu een keuze moeten maken.
En los van het feit of de motorzaak zich strikt aan het juiste schema houdt (kennelijk 40k, ik zou het ook even moeten opzoeken), of dat ze zich vergissen met een andere schema (elke 20k); je bent sowieso aan de beurt....
 
Terug
Bovenaan Onderaan