De eend zwemt verder...

Phew...ik fruts alleen maar he! En met mijn tempo duurt het nog jaaaaaren voor de plof klaar is :}

Te denken dat ik eerst m10 wilde gebruiken...bij mij is het echt trial and error...werkt het niet dan begin ik overnieuw maar laat ajb jullie kennis op mijn gepruts los....ik leer steeds bij :)
 
Zooo....weer nieuw knutselwerk binnen...pakkingen van een cm dik :+
full
 
Ter illustratie voor de boring van 107 een lekker blikje voor de late avond :)


Iemand trouwens nog vloeibare pakkingtips? Want om deze alu jongens zo koud te gaan plaatsen....niet slim.
full
 
Ter illustratie voor de boring van 107 een lekker blikje voor de late avond :)


Iemand trouwens nog vloeibare pakkingtips? Want om deze alu jongens zo koud te gaan plaatsen....niet slim.[afbeelding]

Kun je ze niet in de draaibank opspannen en aan weerskanten ruimte maken voor O-ringen?Zit je enkel nog met die twee gaten,zijn die voor de stoterstangen?
 
Stoterstangen }) bovenliggende nokkenas *D maar ik dacht vloeibare pakking nodig te hebben maar de handige technische man van hier de zaak , die ook mijn drijfstangen en zuiger gelijk van gewicht gaat maken, zegt dat als de alu pakkingen vlak genoeg zijn ze goed afdichten.
 
Mislukt -O-

Maaaarrrrrr! Wat zijn die italianen toch goed :+ aka het huwelijk tussen ducati en guzzi gaat goed....de zuigers drijfstangen zijn gewogen en gelijk van gewicht zonder enige nawerking! Grijns....van de zuigers van een duuc 1098 had ik dat wel verwacht maar de drijfstangen zijn een fijne bonus *O*
Krukas heeft heerlijk in het bubbelbad gelegen....wat een smurrie kwam daar uit de oliekanalen!
Nu dus echt de boel in elkaar zetten maar wat is wijsheid? Blok in elkaar en dan eronder of eerst het carter eronder...hm
 
Laatst bewerkt:
Mislukt -O-

Maaaarrrrrr! Wat zijn die italianen toch goed :+ aka het huwelijk tussen ducati en guzzi gaat goed....de zuigers drijfstangen zijn gewogen en gelijk van gewicht zonder enige nawerking! Grijns....van de zuigers van een duuc 1098 had ik dat wel verwacht maar de drijfstangen zijn een fijne bonus *O*
Krukas heeft heerlijk in het bubbelbad gelegen....wat een smurrie kwam daar uit de oliekanalen!
Nu dus echt de boel in elkaar zetten maar wat is wijsheid? Blok in elkaar en dan eronder of eerst het carter eronder...hm

Klinkt fantastisch, zal een beste huwelijksnacht worden O-)

(maar wat is er nou mislukt dan :? )
 
Het tijdschema van s middags in elkaar zetten en s avonds lopen })
Ik blijf er bij dat dit een hele grote klus voor me is die heel veel voldoening geeft maar ook veel tijd kost omdat ik echt maar een prutser ben en ja dat is zo! Zeker in vergelijking met de bijna profi's die elke winter een project maken :} ik kan niet lassen, draaien en frezen dus vaak afhankelijk van anderen wat tijd kost maar ik geniet intens als er wat afkomt *O*
 
Het tijdschema van s middags in elkaar zetten en s avonds lopen })
Ik blijf er bij dat dit een hele grote klus voor me is die heel veel voldoening geeft maar ook veel tijd kost omdat ik echt maar een prutser ben en ja dat is zo! Zeker in vergelijking met de bijna profi's die elke winter een project maken :} ik kan niet lassen, draaien en frezen dus vaak afhankelijk van anderen wat tijd kost maar ik geniet intens als er wat afkomt *O*

Aha, dat bedoelde je *D

Kan me goed voorstellen dat het vreselijk kicken is als er dingen passen enz. met zo`n bijzondere onderneming als jij hier aan het creëren bent, werk je volgens een voorbeeld met die zuigers e.d.?
 
Ach...bijzonder...vlak jezelf niet uit :) het is bij mij echt gewoon proberen of iets gaat en aanpassen als het niet gaat! Zo ben ik dus begonnen met die overdwarse vering en zie dan dat het teveel tordeert...ergo...er komt een extra beugeltje bij aan beide zijdes met een m10 bout die weer in een alu pijpje komt die op zijn beurt weer geintergreerd word in mijn alu tank. Ik autocad in mijn hoofd en zie hoe het gaat worden.
De alu tank was bijv vrij vierkant omdat ik er eerst mijn aanzuiging van mijn lucht langs wilde laten lopen...dat plan wijzigde en nu wil ik er gebogen delen van een alu rs 250 frame tegen aan gaan zetten....door de jaren heen veranderd er nog wel eens wat :+
 
En dan over de opbouw van het blok, het lijkt mij het makkelijkst om het complete blok in elkaar te bouwen, maar waarom twijfel je daar over? Omdat je het wel eens andersom hebt zien gebeuren? of omdat het bij een Guzzi sowieso allebei kan?
 
Het kan idd op beide manieren maar een vol blok weegt iets van 80,90 kg en ik doe het op mijn uppie dus ik hang er waarschijnlijk alleen de kruk as in :)
 
Dat probleem ken ik ja....maar kun je het blok niet op een kleine verhoging opbouwen zodat je het frame er daarna om/overheen bevestigd? Zodat je dat hele kreng niet hoeft te tillen op wat voor manier dan ook?
 
Dat is juist het " probleem"...zo staat het mock up carter nu in het frame.....op een stalen plaat met 4 pootjes...dus ik moet het frame er overheen tillen! Kan nu ik er over nadenk ook de voorvork er even uithalen....dat scheelt weer *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan