De eend zwemt verder...

Heerlijk als mensen positief zijn *D

Dalijk ff dubben....ik heb zin om de tandwielen te passen maar mijn nieuwe luchtbuks lonkt ook :$
 
Beiden dus maar die tandwielen gaan nog wat voeten in aarde hebben om in 1 lijn te krijgen want de oliepomp lijkt hoger te zijn |(
Maar m'n buks doet het leuk...beetje pielen,beetje afstellen en verdomd...je raakt daar waar het moet *D
 
Phuh..i wish! Mijn blok werk eigenlijk met tandwieldistributie maar de combi van 150 e voor een tandwiel en de alu/ stalen tandwielmix bevalt me niet zo dus manmoedig maar op voor een kettingaandrijvig...dat word vogelen :+
 
Phew.....het is dat ik fix kaal ben anders was ik me een partij blondt! Kreeg in eerste instantie het tandwiel voor de distributie niet op de oliepomp ondankt dat beide maten gelijk waren dus ten einde raad een 10 mm boor door het tandwiel gehaald en ondanks dat het mij leek dat er niets afging paste ie! Ik dus *O* ....ff dan want toen lag het tandwiel niet in lijn met de rest -O- .....wat nu weer?? Na bestudering van een foto zag ik dat het tandwiel omgedraaid moest worden....eureka *O* .....dus niet want nu ging het tandwiel nog niet diep genoeg omdat ie het carter raakte???? Raaaaarrrr....tandwiel er weer af en na een uur staren : hm...kan ik de oliepomp omdraaien ? Dus die weer losgeschroeft en jahoor....ipv 1 oliepomppieletjesgaatje zat er aan de andere kant nog 1....pomp omgedraaid, vastgezet en yeeeeeeha: tandwiel past, zit op goede hoogte en loopt niet aan tegen het carter!!!!!!
 
Ik zou er niet mijn adem op inhouden kerel...je kent mijn tempo! Ben ondertussen ook wel met de norge bezig maar dat hoort hier niet echt denk ik...

Enne...ik moet een manier verzinnen om mijn krukasspie, die los zou moeten zitten, los te krijgen want dan kan de ketting erom *O*
 
Laatst bewerkt:
Neeeeeeee jonguh! Autonome deelstaat hoekse waard, net onder rotterdam!

Was een week of geleden nog in je buurt...de achterhoek }) cq boekelo :)
 
Neeeeeeee jonguh! Autonome deelstaat hoekse waard, net onder rotterdam!

Was een week of geleden nog in je buurt...de achterhoek }) cq boekelo :)

Boekelo, dat is om de hoek!
Toch niet bij Frank Fijlstra???
Komende maand een keer naar Middelharnis. Eens kijken of ik een beetje via jouw autonome deelstaat rij.
Ps dan zit je in Twente.
Schijnen we nogal een verschil te vinden jonguh.
 
Laatst bewerkt:
Nope...ik was bij jan robers motoren...de guzzi goeroe van boekelo!!
Grin...pestmode aan: voor mij is alles achter apeldoorn de achterhoek heur })

Middelharnis is wel een stukje om maar je bent welkom...roep maar!
 
Zondags weer ff wat energie en verdomd: als je de juiste doorslag koopt de dag ervoor gaat dat ene donderse spietje er best makkelijk uit en gaat het krukastandwiel fiks simpel op zijn plaats! Om dan ook nog eens in lijn te zijn met de rest *O* Alles er weer af, ketting om de tandwielen en alles glijdt zo op zijn plek. Volgende is nu dus de spieen er weer in zien te krijgen en de timing. Wat er niet is want alles is anders nu denk na het uit elkaar te zijn geweest.
full
 
Laatst bewerkt:
En ondertussen staat dit gebakkie er ook nog! De nokken van de stelvio balhoofdplaat zijn te klein dus daar verloopjes voor laten watersnijden, die moeten erop gelast worden dus de vork moet er weer uit -O-
full
 
Aangezien ik moed aan het verzamelen ben voor de distributie van mijn eigenbouw blok dan maar wat onderdeeltjes voor de koplamp constructie van het gebakkie laten watersnijden...dan daar maar mee verder *O*


En uiteraard met mijn 2e boek *D
full
 
Wat je al niet even kan maken van chinese troep en wat ty rips :P



cq effe snel in elkaar geflanst om te kijken hoe het eruit ziet en of het past want het verzinnen is makkelijk...uitvoeren daarintegen...
full
 
:^

klemmen wordt onmogelijk als je die dingen al rondom fixeert

Behalve als de gaten waar de 4 boutjes doorheen lopen groot genoeg zijn, eerst koplamp inspannen, daarna de vier boutjes aandraaien.
Ik neem aan dat het inspannen geen enorme aanpassing is aan de radius, dus dan verschuiven de 4 tapgaten ook niet zo veel

Overigens leuk om weer wat te lezen over je guzzi project, het is van mij ook nog wel eens een wens om iets te gaan doen met een guzzi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan