Triumph Speed Triple topic deel 41

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja vandaag bij het RDW geweest, helemaal goed, alleen de nummers en km stand gecontroleerd.
Heb ik voor niets alles gewisseld naar origineel.
Maar nu wachten op het bpm bedrag van de douane.
Morgen alles even terug bouwen en dan aan de uitlaat beginnen.

De eerste meters reed de speed echt klote maar na een aantal km ging alles goed en reed hij zoals het volgens mij bedoeld is. Wat ik wel merk is dat hij 40 pk minder heeft.

Wat mij ook opviel, dat bij afremmen op de motor de uitlaat best veel knalt, maar na montage van de titanium uitlaat schakel ik het SAS gedeelte uit, dan ben ik er zeer waarschijnlijk van af


En, goedgekeurd?

Eerste meters al gemaakt? :)\
[/quote]


Kon ik je wel vertellen.

Kennis van me heeft een Ducati Hyper geimporteerd vanuit Engeland, alleen met te weinig Km's (onder de 6000km moet je ook BTW betalen) dus van een andere hyper het display over gezet. Maar dan start zo'n ding niet. Was geen probleem! km stand konden ze aflezen, chassisnummers klopte .. .alleen de stand van het licht werd nog gecontroleerd, omdat ie uit Engeland kwam.
 
Ja vandaag bij het RDW geweest, helemaal goed, alleen de nummers en km stand gecontroleerd.
Heb ik voor niets alles gewisseld naar origineel.
Maar nu wachten op het bpm bedrag van de douane.
Morgen alles even terug bouwen en dan aan de uitlaat beginnen.

De eerste meters reed de speed echt klote maar na een aantal km ging alles goed en reed hij zoals het volgens mij bedoeld is. Wat ik wel merk is dat hij 40 pk minder heeft.

Wat mij ook opviel, dat bij afremmen op de motor de uitlaat best veel knalt, maar na montage van de titanium uitlaat schakel ik het SAS gedeelte uit, dan ben ik er zeer waarschijnlijk van af


En, goedgekeurd?

Eerste meters al gemaakt? :)\
[/quote]

Das goed nieuws! :]

Bij mij heeft Roke onder garantie de butterfly's gesynchroniseerd, dat gaf echt een wereld van verschil betreft de knallen uit de uitlaat en het wegrijden na starten. Wellicht een idee om hiernaar te kijken.
 
zit bij mij ook iets verschil in, kan ik afstellen met dealertool :Y

Das goed nieuws! :]

Bij mij heeft Roke onder garantie de butterfly's gesynchroniseerd, dat gaf echt een wereld van verschil betreft de knallen uit de uitlaat en het wegrijden na starten. Wellicht een idee om hiernaar te kijken.
 
Hen ik afgelopen week de Speed aan de Optimate gehangen terwijl de accu nog in de motor zat, bleef het lampje rood branden. Zonet de accu er uit gehaald en vervolgens weer aan de Optimate, brandt ie even oranje en daarna vrij vlot groen.

Wat kan de oorzaak zijn? Je moet z'n ding toch aan de druppellader hangen terwijl de accu nog in de motor zit???
 
Laatst bewerkt:
Hen ik afgelopen week de Speed aan de Optimate gehangen terwijl de accu nog in de motor zat, bleef het lampje rood branden. Zonet de accu er uit gehaald en vervolgens weer aan de Optimate, brandt ie even oranje en daarna vrij vlot groen.

Wat kan de oorzaak zijn? Je moet z'n ding toch aan de druppellader hangen terwijl de accu nog in de motor zit???

Heb ik ook wel eens gehad, geen idee hoe dat komt maar daarna werkte het gewoon goed.
 
Hen ik afgelopen week de Speed aan de Optimate gehangen terwijl de accu nog in de motor zat, bleef het lampje rood branden. Zonet de accu er uit gehaald en vervolgens weer aan de Optimate, brandt ie even oranje en daarna vrij vlot groen.

Wat kan de oorzaak zijn? Je moet z'n ding toch aan de druppellader hangen terwijl de accu nog in de motor zit???
De accu hoeft niet aangesloten te zijn in de motor voor de optimate.

Over jouw foutmelding staat wel iets in de handleiding vermeldt.
 
...Optimate aan accu, accu in motor...
...gaat bij mij al jaren meer dan prima...

...haal die accu's nooit uit die dingen...

...zodra ik de brommer in de schuur rol, gaat de Optimate aan het ding...
...zomer en winter...

...de 1 zegt = niet goed...
...de ander zegt = prima...

...ik denk dat laatste...

...voorbeeldje : Sportboxer is van 2006, heb de fiets ook vanaf 2006, en vanaf 2006 bungelt dat ding ook al aan de Optimate...
...en..., de eerste accu zit er nog steeds in...

...geen centje pijn... :N
 
...Optimate aan accu, accu in motor...
...gaat bij mij al jaren meer dan prima...

...haal die accu's nooit uit die dingen...

...zodra ik de brommer in de schuur rol, gaat de Optimate aan het ding...
...zomer en winter...

...de 1 zegt = niet goed...
...de ander zegt = prima...

...ik denk dat laatste...

...voorbeeldje : Sportboxer is van 2006, heb de fiets ook vanaf 2006, en vanaf 2006 bungelt dat ding ook al aan de Optimate...
...en..., de eerste accu zit er nog steeds in...

...geen centje pijn... :N
Beiden kan. Is normaal ook geen enkel probleem, maar in sommige gevallen wel volgens de handleiding en dan wordt geadviseerd de accu los te koppelen.
 
...Optimate aan accu, accu in motor...
...gaat bij mij al jaren meer dan prima...

...haal die accu's nooit uit die dingen...

...zodra ik de brommer in de schuur rol, gaat de Optimate aan het ding...
...zomer en winter...

...de 1 zegt = niet goed...
...de ander zegt = prima...

...ik denk dat laatste...

...voorbeeldje : Sportboxer is van 2006, heb de fiets ook vanaf 2006, en vanaf 2006 bungelt dat ding ook al aan de Optimate...
...en..., de eerste accu zit er nog steeds in...

...geen centje pijn... :N

Ik heb precies dezelfde ervaring: als ik langer dan twee dagen niet rijd, gaat 'ie aan de stekker.
De mijne is van 2005, 47K en ook nog steeds de eerste accu.
Echt kwaad kan het dus kennelijk niet.....

:W
 
Ook weer aanwezig :W

Ik zie weer wat technische dingetjes/klachtjes voorbij komen.
Aangezien het weer nu dramatisch begint te worden wil ik eigenlijk nog een ding oplossen waar ik mij al heel lang aan irriteer.

Namelijk een behoorlijke aan uit reactie.
Mechanisch zit het allemaal goed, ik denk dat het puur in de brandstof mapping zit.
Er is kwa electronica namelijk ook geen afwijking in te vinden. (drukken, temp sensoren, gas positie sensor etc)
Ik kan nog wel een keer de synchronisatie checken maar dat heb ik vorig jaar al afgesteld.

Het is in ieder geval dusdanig erg dat ik erg spannend is om onder flinke hellingshoek de bocht in te remmen en dan pas op het gas te gaan. Meestal zorg ik daardoor dat ik voor de bocht en 'aan' reactie al gehad heb ik dan goed gedoseerd de bocht door kan.

Iemand een idee?
 
Hen ik afgelopen week de Speed aan de Optimate gehangen terwijl de accu nog in de motor zat, bleef het lampje rood branden. Zonet de accu er uit gehaald en vervolgens weer aan de Optimate, brandt ie even oranje en daarna vrij vlot groen.

Wat kan de oorzaak zijn? Je moet z'n ding toch aan de druppellader hangen terwijl de accu nog in de motor zit???
heb ik nog nooit gehad en doe altijd gewoon met de accu in de motor
 
Ook weer aanwezig :W

Ik zie weer wat technische dingetjes/klachtjes voorbij komen.
Aangezien het weer nu dramatisch begint te worden wil ik eigenlijk nog een ding oplossen waar ik mij al heel lang aan irriteer.

Namelijk een behoorlijke aan uit reactie.
Mechanisch zit het allemaal goed, ik denk dat het puur in de brandstof mapping zit.
Er is kwa electronica namelijk ook geen afwijking in te vinden. (drukken, temp sensoren, gas positie sensor etc)
Ik kan nog wel een keer de synchronisatie checken maar dat heb ik vorig jaar al afgesteld.

Het is in ieder geval dusdanig erg dat ik erg spannend is om onder flinke hellingshoek de bocht in te remmen en dan pas op het gas te gaan. Meestal zorg ik daardoor dat ik voor de bocht en 'aan' reactie al gehad heb ik dan goed gedoseerd de bocht door kan.

Iemand een idee?

effe op de bank en laten afstellen :Y
 
Ook weer aanwezig :W

Ik zie weer wat technische dingetjes/klachtjes voorbij komen.
Aangezien het weer nu dramatisch begint te worden wil ik eigenlijk nog een ding oplossen waar ik mij al heel lang aan irriteer.

Namelijk een behoorlijke aan uit reactie.
Mechanisch zit het allemaal goed, ik denk dat het puur in de brandstof mapping zit.
Er is kwa electronica namelijk ook geen afwijking in te vinden. (drukken, temp sensoren, gas positie sensor etc)
Ik kan nog wel een keer de synchronisatie checken maar dat heb ik vorig jaar al afgesteld.

Het is in ieder geval dusdanig erg dat ik erg spannend is om onder flinke hellingshoek de bocht in te remmen en dan pas op het gas te gaan. Meestal zorg ik daardoor dat ik voor de bocht en 'aan' reactie al gehad heb ik dan goed gedoseerd de bocht door kan.

Iemand een idee?


Tsja, onder flinke hellingshoek de bocht in remmen kan altijd wel spannend zijn... O-)

Afstellen met Tuneboy misschien een optie ?
Normaal heeft een ST toch een zowat onberisplijke gasreactie.
Ook de speling van het gashandle zelf heb ik er altijd graag helemaal uit,
terwijl een dealer zal roepen; een paar mm speling...
 
FF topic vervuiling. Deze kan vanaf maart in het openingstopic als "vreemde eend"
Zo komt ie aardig in de buurt van mijn toekomstige motor alleen nog een volledige akra en oranje triple clamp en wat andere items. Opgevoerde crosser met 192 PK }) Nog 3,5 maanden wachten...... B|
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan