Wie heeft ervaring met een Yamaha Bulldog

Dit weekend de Bulldog van mijn broer ontgrensd; EGR afgedopt en de gasschuif begrenzers uit de carburateur gehaald. Nu loopt de bulldog nog niet echt lekker, hij houdt in bij volgas. Nou neem ik aan de sproeiers misschien wel aangepast moeten worden? Wat zouden jullie aanraden als sproeiermaat?

De Bulldog is verder voorzien van open dempers en uiteraard de begrenzers eruit. Filter en inlaatsnorkel zijn nog standaard.
 
Ik heb sproeiermaat 135 er in zitten.

En ik zou als ik jou was de luchtinlaat (snorkel) gewoon afzagen.
en een KN filter plaatsen.

Zelf het ik er een tophamkit opzitten met KN filter

succes
:]
 
zie pagina 5 van dit topic:

full
 
Even een weetje verspreiden.

SW-Motech maakt gebruik van een ring op de tank om hun tanktassen te bevestigen. Voor de Bulldog is ook een ring beschikbaar. Helaas is SW-Motech best aan de prijs. Givi maakt een soortgelijk systeem genaamd "Tanklock". Dit is een stuk vriendelijker geprijst en werkt ook erg goed maar Givi heeft geen ringen voor de Bulldog. Althans niet volgens Givi.

Mijn vriendin heeft een Bulldog en op mijn Aprilia Shiver heb ik reeds een ring van Givi zitten. Nu zijn we aan het passen en meten geweest en wat blijkt. De ring van de Aprilia Shiver (BF02 van Givi) past gewoon zonder aanpassingen op de Bulldog.

Doe je voordeel er mee.
 
Jongens, wie kan mij helpen met het volgende probleem:
mijn totale kilometerstand is verdwenen. Dus de stand van de ODO, ik heb het niet over mijn dagteller. Mijn ODO is dus op 00000 gesprongen. Hij loopt wel weer verder vanaf 0. Ik heb iets gelezen over een condensator, echter heb ik een Bulldog uit 2005 en zou het condensatorprobleem verholpen moeten zijn dacht ik.
Iemand een idee?
 
Mijn Bulldog heeft na ruim 152.000 km dan toch het einde van z'n economische levensduur bereikt. ;( De starteras/krans is kapot en reparatie kost iets van € 1.100.00 en daar komt dan nog een grote beurt en een nieuwe achterband bij. In totaal ca € 1.800,00
Dat ga ik er niet meer aan uitgegeven.

Jammer maar helaas; ik was erg aan de Bulldog gehecht (nieuw gekocht in juni 2003).


Ik ga nu op zoek naar een Honda CB1000R.

Ik ben dit topic in 2003 gestart maar zal het nog regelmatig blijven volgen
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is toch erg jammer , kan me voorstellen dat je zo"n reparatie niet meer gaat doen .
En helemaal omdat je hem nieuw hebt gekocht is het toch jammer om hem af te schrijven .
 
Ander sloop blok er onder met weinig km en :]

Achterbanden moet je toch vervangen.

Maar ik vind die CB1000R een meer dan goed excuus O-)
 
Laatst bewerkt:
gaat waarschijnlijk toch deze worden:

FZ8N voorzien van vrijwel alle accessoires die ik me maar wensen kon:


volgende week proefrit
 
Snap eigenlijk niet dat je een lekkere V twin inruilt voor een 4 in lijn. Ga dan voor een shiver of andere sportieve vervanger voor de Bulldog.
 
Mooi ding , heb zelf proefgereden op de MT 09 ook een pittige machine !!
Je zal de V TWIN sound nog wel gaan missen denk ik .
 
ik had een tijdje geleden al eens gereden op een cb1000r en die 4 cilinder reed wel heel erg soepel en fijn; deze fz8n was met meer dan 2000 EURO aan accessoires echt een buitenkansje

ga deze dus proefrijden

ik ben ook wel gecharmeerd van een Monster 1100 maar daar zie ik me nog niet op in de winter mee doorrijden

zo;n shiver vindt ik niks

en inderdaad het Vtwin geluid zal ik zeker missen
 
Meer als 150000km is voor een motor zeker niet slecht.
Mijn Bulldog staat nu op 15000km dus hopelijk kan ik nog even voor uit.
Ik ben net terug van een weekje Ardennen en dat is met de Bulldog echt fantastisch.
Voor al de wegen in Luxemburg zijn te gek eindeloos bochtjes draaien en erg rustig.
Dit ga ik deze zomer zeker nog eens doen.

Bij de dealer nog even op de KTM 1290 gezeten, lijkt me een goede opvolger voor de Bulldog.
 
Zit er zelf aan te denken over te stappen naar een MT 01 , dus ooit zal mijn Bulldog ook van eigenaar gaan veranderen .
 
Voor mij was het zeker al eerder de MT01 geworden maar dat ding is voor mij veel te groot (ik ben maar 170 cm....).
De deal met de FZ8N is rond. Vrijdag kan ik 'm ophalen. Behalve de accessoires op het filmpje hierboven hebben ze er nu ook wat Rizoma spulletjes aan toegevoed: stuur, handles, led-knipperlichtjes, Er zit voor meer dan 2000 EURO aan extra spullekes op. een aantal van deze extra's die ik toch al wilde hebben hoef ik dus niet meer aan te schaffen. En dat voor 6800 EURO bijbetaling op een Bulldog die defect is... Ik zal binnenkort wat detailfoto's posten.

FZ8N heeft 7900 km gelopen en is van bj2010. Ding gaat als de brandweer (maar ja ik ben dan ook de Bulldog loebes gewend) en is wel heel licht de hoek om te gooien. De cardan zal ik wel gaan missen en de V-twin roffel uit de open Lasers. nmet weemoed neem ik na 11 jaar afscheid van m'n trouwe metgezel.
 
Het mag dan wel een 13 in een dozijn moto zijn, het is zeker geen verkeerde keuze zo'n FZ8. Soepele voldoende krachtige betrouwbare vier-in-lijn. Meer moet dat niet zijn. Zo'n MT-07 lijkt me ook wel iet speels te zijn. Een lichtgewicht twin, maar misschien dan weer net iets te weinig power.
 
Heb de MT 07 gereden viel me tegen had het brommer gevoel , geluid zit er niet in !! De MT 09 is wel een echte machine daarmee moet je behoorlijk op je hoede zijn !!!
Maar mijn volgende wordt de 01 , vindt alleen het motorblok al zo waanzinnig mooi !!
 
Voor mij was het zeker al eerder de MT01 geworden maar dat ding is voor mij veel te groot (ik ben maar 170 cm....).
De deal met de FZ8N is rond. Vrijdag kan ik 'm ophalen. Behalve de accessoires op het filmpje hierboven hebben ze er nu ook wat Rizoma spulletjes aan toegevoed: stuur, handles, led-knipperlichtjes, Er zit voor meer dan 2000 EURO aan extra spullekes op. een aantal van deze extra's die ik toch al wilde hebben hoef ik dus niet meer aan te schaffen. En dat voor 6800 EURO bijbetaling op een Bulldog die defect is... Ik zal binnenkort wat detailfoto's posten.

FZ8N heeft 7900 km gelopen en is van bj2010. Ding gaat als de brandweer (maar ja ik ben dan ook de Bulldog loebes gewend) en is wel heel licht de hoek om te gooien. De cardan zal ik wel gaan missen en de V-twin roffel uit de open Lasers. nmet weemoed neem ik na 11 jaar afscheid van m'n trouwe metgezel.

Zodan Ad, had niet verwacht en jij zeker niet, dat de Bull ooit zijn tong ging uitsteken
Maar gezien het bedrag wat jij noemde, tja ooit moet je afscheid nemen ;(
Was TDM 900 niets geweest dan? klinkt ongeveer hetzelfde, kon je de uitlaten overzetten, zithoogte hetzelfde en lekker licht ook
Suc6 met je Fazer800 *O*
 
Dit is ie dan geworden:

IMG_7899.JPG


IMG_7893.JPG


IMG_7894.JPG


IMG_7897.JPG


De 1e 500 km er al zitten en begin 'm steeds leuker te vinden. Ook die blerpijp is toch wel leuk als je 'm naar de 13000 t/m jaagt :P
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding !!! Ik vindt trouwens dat jij ondanks dat je nu een andere motor hebt, eregast bent in dit topic !!
Je hebt dit topic ook gestart en ik denk dat het leuk is dat je ons ook op de hoogte houdt van hoe het met de nieuwe aanwinst gaat !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan