Assistent nodig omgeving Amsterdam?

demas

Die hard MF'er
19 mei 2008
301
0
Amsterdam
Wie van jullie in Amsterdam of omgeving is bezig met een motor project en zou mij daar bij willen betrekken?
Het is mss een vreemde vraag maar ik zou graag meer willen over de techniek, leren sleutelen en onderhoud.
Ik heb geen technische achtergrond maar zou dus graag willen leren door iemand te assisteren die bezig is.
 
Laatst bewerkt:
Wie van jullie in Amsterdam of omgeving is bezig met een motor project en zou mij daar bij willen betrekken?
Het is mss een vreemde vraag maar ik zou graag meer willen over de techniek, leren sleutelen en onderhoud.
Ik heb geen technische achtergrond maar zou dus graag willen leren door iemand te assisteren die bezig is.



Nee sorry geen behoefte ;-)
 
Wie van jullie in Amsterdam of omgeving is bezig met een motor project en zou mij daar bij willen betrekken?
Het is mss een vreemde vraag maar ik zou graag meer willen over de techniek, leren sleutelen en onderhoud.
Ik heb geen technische achtergrond maar zou dus graag willen leren door iemand te assisteren die bezig is.

Niet letten op de negatieve reakties (ze bedoelen het niet zo kwaad het zijn alleen rotzakken *D ) Goed initiatief ik heb alleen geen project.
 
Ik heb twee projectjes en ben bezig met anderen een sleutelplek in Amsterdam te zoeken. Heb nu wel een plek maar daar past nauwelijks 1 motor en 1 persoon in.
 
demas,

Belangrijk in deze om aan te geven of je een man of een vrouw bent.....
Kan zeker het verschil maken.. :Y (en anders liegen dat je een vrouw bent...)

:+

Momenteel met 1 projectje bezig in Huizen..... verbouwen/verhuizen.... :')

Mocht ik over een paar weken weer wat aan de motor gaan doen ben je uiteraard van harte welkom!
 
Volgens mij, als je een zwart leren motorpak aan trekt, is er vast wel een donkere kelder in Amsterdam te vinden waar je hand en spandiensten kunt leveren. Laat je niet misbruiken, je hoeft nou ook weer niet álles te slikken.
 
Laatst bewerkt:
Niet letten op de negatieve reakties (ze bedoelen het niet zo kwaad het zijn alleen rotzakken *D ) Goed initiatief ik heb alleen geen project.

Haha bedankt voor alle reacties, negatief en positief, ik waardeer t allemaal en kan t sarcasme waarderen en ook wel begrijpen.
In mijn familie en vrienden omgeving helaas geen motor liefhebbers, of mensen met verstand van techniek.
Ik zal maar eerlijk toegeven dat ik een 33 jarige man ben om valse hoop te voorkomen ;)
 
waar je heel veel van kan leren is demonteren. koop een sloopmotor voor weinig en trek dat ding tot de laatste bout en moer uit elkaar. zorg dat je alles markeert waar het uit kwam en probeer dan de hele motor weer in elkaar te zetten. lukt het in elkaar zetten niet helemaal geen probleem het was al een sloopmotor voordat je hem kocht. dus je kunt hem zo weer naar de sloop brengen. lukt het wel dan kan je bij je volgende project proberen kleine storingen op te lossen zonder nieuwe onderdelen te kopen. en zo leer je langzamerhand. als je ergens niet uit komt stel je hier doel gerichte vragen met veel foto's dan krijg je zomaar advies en probeer je het nog een keer. of begin bijvoorbeeld met alleen een motor blok met niet te repareren schade. ook daar van kan je een hoop leren en je koopt het voor de oud ijzer prijs en als je over een paar maanden uitgeleerd bent levert het ook weer oud ijzer prijs op.
 
Zodra de auto door de APK is, ga ik hier verder met het uit elkaar trekken van het blok van een Africa Twin. Uitgaande-aslager moet worden vervangen. geen idee waar ik aan begin.

Zal pas Jan/Feb. worden dus, en geen garantie dat ik tegen die tijd behoefte heb aan iemand die me op de vingers kijkt.
 
Laatst bewerkt:
waar je heel veel van kan leren is demonteren. koop een sloopmotor voor weinig en trek dat ding tot de laatste bout en moer uit elkaar. zorg dat je alles markeert waar het uit kwam en probeer dan de hele motor weer in elkaar te zetten. lukt het in elkaar zetten niet helemaal geen probleem het was al een sloopmotor voordat je hem kocht. dus je kunt hem zo weer naar de sloop brengen. lukt het wel dan kan je bij je volgende project proberen kleine storingen op te lossen zonder nieuwe onderdelen te kopen. en zo leer je langzamerhand. als je ergens niet uit komt stel je hier doel gerichte vragen met veel foto's dan krijg je zomaar advies en probeer je het nog een keer. of begin bijvoorbeeld met alleen een motor blok met niet te repareren schade. ook daar van kan je een hoop leren en je koopt het voor de oud ijzer prijs en als je over een paar maanden uitgeleerd bent levert het ook weer oud ijzer prijs op.
Beter: doe het met je net nieuwe motor van 18.000 euro.
Dan werk je iets secuurder.
 
waar je heel veel van kan leren is demonteren. koop een sloopmotor voor weinig en trek dat ding tot de laatste bout en moer uit elkaar. zorg dat je alles markeert waar het uit kwam en probeer dan de hele motor weer in elkaar te zetten. lukt het in elkaar zetten niet helemaal geen probleem het was al een sloopmotor voordat je hem kocht. dus je kunt hem zo weer naar de sloop brengen. lukt het wel dan kan je bij je volgende project proberen kleine storingen op te lossen zonder nieuwe onderdelen te kopen. en zo leer je langzamerhand. als je ergens niet uit komt stel je hier doel gerichte vragen met veel foto's dan krijg je zomaar advies en probeer je het nog een keer. of begin bijvoorbeeld met alleen een motor blok met niet te repareren schade. ook daar van kan je een hoop leren en je koopt het voor de oud ijzer prijs en als je over een paar maanden uitgeleerd bent levert het ook weer oud ijzer prijs op.

Klinkt wel goed dit, ik ga 's op zoek naar 'n schuur als eerste.
 
waar je heel veel van kan leren is demonteren. koop een sloopmotor voor weinig en trek dat ding tot de laatste bout en moer uit elkaar. zorg dat je alles markeert waar het uit kwam en probeer dan de hele motor weer in elkaar te zetten. lukt het in elkaar zetten niet helemaal geen probleem het was al een sloopmotor voordat je hem kocht. dus je kunt hem zo weer naar de sloop brengen. lukt het wel dan kan je bij je volgende project proberen kleine storingen op te lossen zonder nieuwe onderdelen te kopen. en zo leer je langzamerhand. als je ergens niet uit komt stel je hier doel gerichte vragen met veel foto's dan krijg je zomaar advies en probeer je het nog een keer. of begin bijvoorbeeld met alleen een motor blok met niet te repareren schade. ook daar van kan je een hoop leren en je koopt het voor de oud ijzer prijs en als je over een paar maanden uitgeleerd bent levert het ook weer oud ijzer prijs op.

En neem er een goed werkplaatshandboek bij zodat je precies weet wat je doet en waarom. De meeste mensen zonder technische opleiding zijn zo begonnen, door het gewoon te doen. Of dat nou een motor, auto of fiets is, je leert het meeste door het te doen en door af en toe eens een foutje te maken. Begin met kleine dingetjes (en niet te vergeten goed gereedschap!), en ga langzaam verder naar grotere klussen. En voor je een motorblok uit elkaar gaat trekken, weet hoe het ongeveer in elkaar zit, wat voor onderdelen het zijn, hoe ze heten en waar ze voor dienen. Dat kun je in een handboek meestal prima lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan