Benzinekraan GSX600F

PRS

MF'er
6 dec 2010
193
0
Steenwijkerland
Ik heb hier in de winterstalling de GSX600F (1995) van m'n broertje staan, en het viel mij op dat de brandstofkraan zo draait dat hij niet overeenkomt met de merktekens op het kuipdeel (RES/ON/PRI)

Zoals hij nu staat zou hij op de reservestand staan, de kraan draait met de klok mee omhoog, dus van de zwarte stip, via de rode stip naar de witte stip... zit deze kraan nou op de kop ofzo, of staat hij op ON als de pijl op FUEL (rode stip) staat..

Ik kan er zelf ook wel achter komen, maar dan moet de linker spiegel, knipperlicht en het hele kuipdeel eraf... _O-

full
 
Ja, on is gewoon FUEL...
Ik denk dat fuel er alleen staat om aan te geven dat het om de benzinekraan gaat :)

EDIT:

slecht gelezen... mij bad!

Raar, mijn kraantje ging inderdaad onderlangs, ik zou me er in ieder geval niet te druk om maken.
Gewoon middelste standje gebruiken voor te rijden, en de rest spreekt voor zich!
 
Laatst bewerkt:
Het is mogelijk dat het kraantje verkeerd in elkaar is gezet tijdens revisie oid.
Of misschien dat alleen de dop verkeerd zit?
Maar deze is meestal maar op 1 manier erop te zetten.
Het kan verder geen kwaad, alleen reserve en pri zijn nu dan omgedraaid.
 
Laatst bewerkt:
'fuel' is alleen het woord dat aanduid dat het de benzinekraan is.
res= reserve met motorvacuüm geopend
on= benzinekraan wordt met motorvacuüm geopend
pri= benzine kraan open zonder tussenkomst van motorvacuüm

nb de motor nooit parkeren met de benzinekraan op pri. pri is alleen een noodstand of als de carbs '(half-)leeg' zijn om snel te vullen voor dat je gaat starten.
 
Laatst bewerkt:
'fuel' is alleen het woord dat aanduid dat het de benzinekraan is.
res= reserve met motorvacuüm geopend
on= benzinekraan wordt met motorvacuüm geopend
pri= benzine kraan open zonder tussenkomst van motorvacuüm

nb de motor nooit parkeren met de benzinekraan op pri. pri is alleen een noodstand of als de carbs '(half-)leeg' zijn om snel te vullen voor dat je gaat starten.

Dit is mij allemaal bekend en dat vraag ik ook niet... :? Lees even de vraag...
 
Dit is mij allemaal bekend en dat vraag ik ook niet... :? Lees even de vraag...

allereerst: adem-in-adem-uit. Lexe probeert je ook alleen maar te helpen.

vervolgens: Kraan zit op zijn kop. Of teminste, de kraan is wel goed, maar de knop zit een halve slag gedraaid gemonteerd. Even een halve slag draaien, of je hersenen even resetten:

Het gaat me er even om dat hij in ieder geval niet op de PRI-stand komt te staan...
Dan moet je hem dus niet op RES zetten(dat is nu PRI), maar op FUEL (dat is nu namelijk ON).
 
Laatst bewerkt:
Het zijpaneel is wrs ooit wel vervangen (kan ook opnieuw gespoten zijn) want er zit een klein beetje kleurverschil in in vergelijking met de rest van het kuipwerk.

Maar ik neem aan dat de GSX600F maar 1 soort benzinekraan heeft? Dus vooralsnog ga ik ervanuit dat de kraanknop op de kop is gemonteerd.
 
Het zijpaneel is wrs ooit wel vervangen (kan ook opnieuw gespoten zijn) want er zit een klein beetje kleurverschil in in vergelijking met de rest van het kuipwerk.

Maar ik neem aan dat de GSX600F maar 1 soort benzinekraan heeft? Dus vooralsnog ga ik ervanuit dat de kraanknop op de kop is gemonteerd.
:?

Dit gelezen? :

http://katriders.com/wiki/index.php5?title=Petcock

Ik denk dat de zijkuip en de kraan/knop oorspronkelijk niet van dezelfde motorfiets zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan