Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Wat een prachtig begin van het World Superbike seizoen! In algemene zin, de spanning voorin lijkt terug gekeerd. Laat dit een voorbode zijn voor de rest van het seizoen. En in het bijzonder voor Ten Kate!

Kyle Smith heeft laten zien dat hij voorin mee kan draaien. Hij rijdt relatief nog kort voor het team en er valt nog winst te boeken.

Sylvain Guintoli is nog herstellende van zijn crash en kan zich ondanks dat prima handhaven.
En wat valt er te zeggen over onze held, Michael van der Mark? Hij heeft alle verwachtingen overtroffen. Prima 1ste manche, geëindigd op de plek waar zijn voorganger Jonathan Rea de laatste jaren, gemiddeld stond. De 2e manche bezorgde vdM menigeen kippenvel door als Nederlander een aantal ronden het veld in de hoogste klasse aan te voeren. Dat hij door een foutje uitvalt mag de pret niet drukken. Meer dan prima debuut voor onze held!

Het is uitkijken naar 19 April. De datum dat het WSBK neerstrijkt op ons circuit op de Drentse heide!
 
Even een stukje uit fastbikes magazine over getikt,uit een interview met Rae:

One thing that wind us up is when Ten Kateget called a factory team.
They're a bloody good team,but not factory right?
"Honestly,that really pisses me of.
Ten Kate is not a factory squad at all,i now what it's like to be a factory rider and they're anything but that.
What they are is brilliant and real hard workers.
They are supported in monetary terms by Honda,but when journalists or whoever turn around and call it the factory Honda team it discredits all the hard work they've done in the workshop developping the bike themselves.
Sometimes we got it wrong,more often than right,but we still owe Ten Kate a lot as without them that bike wouldn't have won.
Honda owes those guy`s big time.
I owe a lot to Ten Kate,as basically the base bike remained the same from 2009,the chassis and the engine.
Every year we'd have upatesand new things to try,but most of that was down to Ten Kate.
Perhaps it's a little unfair to call them a fully private team too because they've such a big infrastructure to and do things very professionally.
What they do whit the material they have to work with is incredible.

:}

Bron Fastbikes,issue 299
 
Laatst bewerkt:
Even een stukje uit fastbikes magazine over getikt,uit een interview met Rae::}

Bron Fastbikes,issue 299

Mooi hoor. En dat is waarom Rea dan weer meer waardering verdient. Die gast deugt gewoon :Y :}
 
Mooi hoor. En dat is waarom Rea dan weer meer waardering verdient. Die gast deugt gewoon :Y :}

Ik las dit stukje gister op de boot terug vanaf douglas en vond dat ik het hier even moest neerzetten.
Supermooi van Rae om een paar vette veren bij Gerrit en Ronald in hun....ehh,jullie begrijpen het wel. :+
 
Ik las dit stukje gister op de boot terug vanaf douglas en vond dat ik het hier even moest neerzetten.
Supermooi van Rae om een paar vette veren bij Gerrit en Ronald in hun....ehh,jullie begrijpen het wel. :+


gelijk heb je. en terecht. Wat ik me trouwens afvraag is wat Honda op dit moment aan het doen is om de fireblade weer up to date te krijgen in vergelijking met de nieuwe R1 en de kawa. Men zal toch ondertussen wel bezig zijn met het ontwikkelen van een compleet nieuwe blade. Maar dat houden ze dan angstvallig stil.
 
gelijk heb je. en terecht. Wat ik me trouwens afvraag is wat Honda op dit moment aan het doen is om de fireblade weer up to date te krijgen in vergelijking met de nieuwe R1 en de kawa. Men zal toch ondertussen wel bezig zijn met het ontwikkelen van een compleet nieuwe blade. Maar dat houden ze dan angstvallig stil.

Ze zullen ongetwijfeld wel bezig met de ontwikkeling van een opvolger van deze blade.
Maar hoe ver ze zijn en wanneer ze er mee naar buiten komen.....geen idee. :N
Voorlopig moeten ze het nog met deze doen.
 
Vandaag werd nogmaals bevestigd dat de Pata Honda niet meer mee kan. Allebei de rijders reden 22 seconden na Rea pas over de finish.

Haslam en Rea hebben de afgelopen jaren moeten knokken voor iedere punt. Nu hebben ze in 4 races alle podium plaatsen veroverd.

Hopelijk komt er volgend jaar een nieuwe machine.
 
Vandaag werd nogmaals bevestigd dat de Pata Honda niet meer mee kan. Allebei de rijders reden 22 seconden na Rea pas over de finish.

Haslam en Rea hebben de afgelopen jaren moeten knokken voor iedere punt. Nu hebben ze in 4 races alle podium plaatsen veroverd.

Hopelijk komt er volgend jaar een nieuwe machine.
Ja en toch, ze verliezen hier ongeveer een seconde per ronde, en dat is veel, maar op PI kwam Michael maar 9 sec. te kort (over 22 ronden). Veel hangt samen met van welke plek je start en vandaag stond hij dus te ver naar achteren. Je komt dan al snel in het gedrang en verliest tijd door schermutselingen die je helemaal niet wilt.
We gaan het zien op Aragon..
 
De Honda is prut ja, hopelijk komen ze in 2016 met iets nieuws, maar ik vrees met grote vrezen.
Rijden die kawa en appie nog met eigen ecu?? Mogelijk komt het dichter bij elkaar.
 
De Honda is prut ja, hopelijk komen ze in 2016 met iets nieuws, maar ik vrees met grote vrezen.
Rijden die kawa en appie nog met eigen ecu?? Mogelijk komt het dichter bij elkaar.

Wat bedoel je met eigen ecu?
Is zo wie zo minimaal allemaal kit spul.
Aprilia heeft magnetti marelli en werkt super. Zo werd er verteld.

De achterstand is teveel. Dat weet Ronald Ten Kate ook wel...
De topspeed is oke want ik zag in race 2 dat vd Mark ook 300 haalde aan het eind vd race.
Nu de rest nog.
Tijd voor een nieuwe blade!
 
Wat bedoel je met eigen ecu?
Is zo wie zo minimaal allemaal kit spul.
Aprilia heeft magnetti marelli en werkt super. Zo werd er verteld.

De achterstand is teveel. Dat weet Ronald Ten Kate ook wel...
De topspeed is oke want ik zag in race 2 dat vd Mark ook 300 haalde aan het eind vd race.
Nu de rest nog.
Tijd voor een nieuwe blade!
Dit bedoel ik daarmee:

Manufacturers and their teams who need more track time to get their 2015 electronics fully tested now have a dispensation to use their 2014 systems at the first two flyaway rounds, but must use their cost-capped and universally available 2015 electronics packages from then on.

Rijden Kawasaki en Aprilia al met de universele electronica??
 
Dit bedoel ik daarmee:

Manufacturers and their teams who need more track time to get their 2015 electronics fully tested now have a dispensation to use their 2014 systems at the first two flyaway rounds, but must use their cost-capped and universally available 2015 electronics packages from then on.

Rijden Kawasaki en Aprilia al met de universele electronica??
Ik meen dat Suzuki nog nog met hun eigen (merk) elektronica rijdt dus die moeten nu overstappen. Maar verder..?
 
De achterstand is teveel. Dat weet Ronald Ten Kate ook wel...
De topspeed is oke want ik zag in race 2 dat vd Mark ook 300 haalde aan het eind vd race.
Nu de rest nog.
Tijd voor een nieuwe blade!

Topsnelheid van MvdM was in Q2 292, die van Torres 303. Best een groot verschil.
Op de kleine draaierige circuit zal het verschil idd minimaal zijn, dat maakt het voor ons leuk ;-)
 
Topsnelheid van MvdM was in Q2 292, die van Torres 303. Best een groot verschil.
Op de kleine draaierige circuit zal het verschil idd minimaal zijn, dat maakt het voor ons leuk ;-)
Topsnelheid is niet zaligmakend..de Kwaak van Rea haalde 303 (1ste), de Appie van Torres (4de) werd geklokt op 308, de Blade van Michael 302 (7de) en de Panigale van Mercado 304 (10de).
 
Gisteren weer naar de pitstopdagen geweest. Ik kreeg het idee dat er steeds meer stands bij komen. Was in ieder geval weer goed georganiseerd. De vrienden van het TT-Circuit stonden er ook. En heb me maar meteen aangemeld, aangezien dit een goed initiatief is. Erg jammer voor Ten Kate en alle standhouders dat het weer tegen zat. Dit kon je dan ook wel merken aan het aantal bezoekers. Ondanks dat, was het weer een leuke dag. Hier wat plaatjes van de smartphone:

Dit is de kleine variant van het doek, dat langs de A28 hing. De grote variant is door het TT Circuit en Riders voor Health geschonken aan Ronald ten Kate:
IMG_1397_zpscsbo17oc.jpg


IMG_1432_zpswby57pgl.jpg


IMG_1416_zpswllmrixa.jpg


Michael doet voortaan aan doe het zelf:
IMG_1400_zpspcddoutl.jpg
 
Voorlopig lijkt het met elke race die volgt minder te gaan. Erg jammer!
 
Niet gek ook!
Ze kunnen gewoon geen competatieve fiets neerzetten dit jaar en naar verwachting volgend jaar ookniet....
Ten Kate en Honda zijn op hun beurt ook niet echt onder de indruk van de prestaties van Kwintochnie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan