Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Even heel wat anders.

Weet iemand of er op de fiets van Michael meer wordt geëxperimenteerd? Hij heeft namelijk al een paar DNF gehad i.v.m. mechanische pech terwijl Sylvain dat niet heeft.
 
Vooralsnog doet ie 't niet slecht op die opgewarmde hap.
Nou niet slecht, maar wel beneden verwachting.

Hij staat 6e in de tussenstand gevolgd door een rookie op dezelfde fiets met 6 DNF's, maar ook 2 podiumplekken.

Rea werd vorig jaar 3e in de eindstand op die opgewarmde hap met 9 podiumplekken inclusief 4 overwinningen.
 
Tja.. dat was vorig jaar. Diezelfde Rea laat op de kawa pas zien hoe slecht de Honda is.
Kawa, Aprilia en Ducati blijven hun fietsen updaten, dus de achterstand wordt elk jaar groter. Dus of Rea dit jaar ook weer podiumkandidaat was geweest op de Honda... je weet t niet.
 
Ten Kate en Honda zijn op hun beurt ook niet echt onder de indruk van de prestaties van Kwintochnie
Ik las dat Ten Kate iig tevreden is met de verrichtingen van Sylvain;

"Sylvain is doing a great job. From winning the world title last year, he is getting used to the new situation. The Honda is quite a different bike, but he stood up for the job and we can definitely see we are on the growing line and I expect to see him on the podium before the end of the season. Honestly I think he will win a race before the end of the season.”
Vooralsnog doet ie 't niet slecht op die opgewarmde hap.
Wat je zegt..
 
Laatst bewerkt:
PA1729219.0008.jpg


ten Kate admits Guintoli will look around for 2016

“Sylvain is doing a great job,” he continued. “From winning the world title last year, he is getting used to the new situation. The Honda is quite a different bike, but he stood up for the job and we can definitely see we are on the growing line and I expect to see him on the podium before the end of the season. Honestly I think he will win a race before the end of the season.”

Een overwinning lijkt me echt sterk... hij heeft het podium nog niet gehaald toch?

En nog wat ouder berichtje waarin Ten Kate een mogelijk split met Honda echt als onzin beschrijft.
ten Kate refutes Honda split rumours
 
Het begin van het jaar was voor beide partijen zwaar. Guintoli moest wennen aan het feit dat de Honda geen kampioensfiets is, en liet dat duidelijk merken. Dat doet de sfeer in de box natuurlijk geen goed. Ondertussen is Guintoli "gewoon" zijn werk (en dus zijn best) gaan doen en gaat het beter. Maar hij heeft een contract voor een jaartje en zou gek zijn als hij niet naar iets beters zou kijken.

Als er geen beter aanbod komt, zie ik 'm wel blijven bij Honda.
 
Het begin van het jaar was voor beide partijen zwaar. Guintoli moest wennen aan het feit dat de Honda geen kampioensfiets is, en liet dat duidelijk merken. Dat doet de sfeer in de box natuurlijk geen goed. Ondertussen is Guintoli "gewoon" zijn werk (en dus zijn best) gaan doen en gaat het beter. Maar hij heeft een contract voor een jaartje en zou gek zijn als hij niet naar iets beters zou kijken.

Als er geen beter aanbod komt, zie ik 'm wel blijven bij Honda.

Quintoli is het jaar ook begonnen met een blessure en heeft dacht ik ook wat DNF's op zijn naam staan, doet het naar mijn mening gewoon naar verwachting... Bij ten kate zijn ze ook niet gek en wisten ze echt wel wat ze in huis haalden... denk dat ze wel een probleem hebben als sylvain weg gaat, welke toprijder gaat zich nu nog branden aan de Honda?


...zou me weinig verbazen als ze Hayden zo gek krijgen (bijzonder trouw aan Honda is wel gebleken), hoop voor hem van niet.
 
Laatst bewerkt:
'Als er geen beter aanbod komt, zie ik 'm wel blijven bij Honda.'
Die heb je vast niet uit je glazen bol.. :+
Quintoli is het jaar ook begonnen met een blessure en heeft dacht ik ook wat DNF's op zijn naam staan, doet het naar mijn mening gewoon naar verwachting... Bij Ten Kate zijn ze ook niet gek en wisten ze echt wel wat ze in huis haalden... denk dat ze wel een probleem hebben als sylvain weg gaat, welke toprijder gaat zich nu nog branden aan de Honda?
Da's een goeie vraag.
...zou me weinig verbazen als ze Hayden zo gek krijgen (bijzonder trouw aan Honda is wel gebleken), hoop voor hem van niet.
Dat zou nog wel eens kunnen, Hayden is inderdaad best een Honda man.
 
...zou me weinig verbazen als ze Hayden zo gek krijgen (bijzonder trouw aan Honda is wel gebleken), hoop voor hem van niet.


Opperde ik al in een ander topic, toen wisten ze me zekere stelligheid duidelijk te maken áls Hayden SBK gaat rijden hij voor Aprilia uit gaat komen. Of Ducati.
 
Laatst bewerkt:
Die heb je vast niet uit je glazen bol.. :+

Ouch, inderdaad. :+

Nou ja, grote kans dat hij blijft. De geruchten rondom Hayden zijn vooral Aprilia inderdaad - ik denk niet dat Honda er bijzonder veel moeite voor zou doen om hem in de familie te houden.
 
Ouch, inderdaad. :+

Nou ja, grote kans dat hij blijft. De geruchten rondom Hayden zijn vooral Aprilia inderdaad - ik denk niet dat Honda er bijzonder veel moeite voor zou doen om hem in de familie te houden.


Nou... dat is maar de vraag. De Amerikaanse markt is belangrijk voor motorfabrikanten. En veel Amerikanen zijn er niet die op wereldniveau meedoen.
 
Ouch, inderdaad. :+

Nou ja, grote kans dat hij blijft. De geruchten rondom Hayden zijn vooral Aprilia inderdaad - ik denk niet dat Honda er bijzonder veel moeite voor zou doen om hem in de familie te houden.

Marketingtechnisch is een Amerikaanse oud-MotoGP kampioen een keiharde Win.
Vraag is wel of Honda dan meer geld in het WSBK gaat steken..
 
De Amerikaanse markt heeft met het AMA/MotoAmerica kampioenschap heel goed laten zien wat de marketingwaarde is van een Amerikaan op een motor op asfalt. Ik denk dat dat vies tegenvalt tegenwoordig!
 
Yamaha Returns to World Superbike

Yamaha Motor Europe will make its official return to the World Superbike Championship in 2016 in collaboration with highly experienced partner Crescent Racing and title sponsors PATA. The team will place the new YZF-R1 in the talented hands of 2014 World Superbike Champion Sylvain Guintoli and 2013 British Superbike Champion Alex Lowes.

PATA has a proven track record and passion for motorsport with a high profile presence in World Superbike, making them a perfect complement to the partnership of Yamaha and Crescent Racing in 2016.

Frenchman Guintoli has over 15 years experience in racing, with 45 podiums, 10 race wins and, of course, the 2014 world title to his credit - in classes spanning 250cc, MotoGP, British Superbike and World Superbike. While young British rider Lowes took 20 podiums, 8 wins and 6 pole positions on his way to his 2013 British Superbike title. He has also competed with Crescent for the last two seasons so is no stranger to the team or the WSBK series.

Returning to the World Superbike stage for the first time since 2011, Yamaha Motor Europe's strategy is clear - to make full use of the all-new YZF-R1 to challenge for victory in the premier production Superbike series. Yamaha's impressive history in the Championship, combined with the stunning base specification of the YZF-R1, offers an unrivalled opportunity to campaign for victory honours.

2009 saw Yamaha take their first World Superbike Championship title, breaking multiple records throughout the season with American rider Ben Spies on board. Iconic riders such as Noriyuki Haga, Troy Corser, James Toseland, Marco Melandri and Cal Crutchlow, among others, have all taken their turns delivering countless victories on the YZF-R1 throughout Yamaha's Superbike career.

Crescent will partner Yamaha as their fully-supported Official WSBK Team from 2016. Crescent is the World Superbike Championship's only UK-based team and has a 20-year racing history at both national and global level that features victories in the British Superbike Championship, World Superbike and MotoGP.

Yamaha Motor Europe will retain responsibility over racing strategy and technical development, as well as the rider agreements with Crescent's hugely experienced, dedicated, technical and engineering racing personnel running the team's operation at each of the Championship rounds.

The all-new Yamaha YZF-R1 arrived as a game changer in 2015, re-writing the rulebook for the Supersport market as the next generation of racing machine. As the 2015 racing season draws to a close it can already claim numerous victories - including the inaugural Road America AMA Championship and the legendary Suzuka 8Hr Endurance race in the hands of MotoGP stars Pol Espargaro, Bradley Smith and five-time All Japan Superbike Champion Katsuyuki Nakasuga. In the UK the R1 is in contention for the British Superbike Championship title, while across Europe the story continues with both the Polish Superbike Championship and the French Superstock Championship secured. Yamaha also currently leads the Spanish FIM CEV Repsol International Championship and last weekend claimed second overall in the FIM Endurance World Championship in the hands of France's GMT94 Yamaha team.

"This is a very exciting moment for us as we eagerly wait to return to the top level of Superbike competition next year after an absence of four years," commented Yamaha Motor Europe Chief Operating Officer, Eric De Seynes.

"Having re-written the Supersport rule book and changed the game with the new YZF-R1, directly developed from Yamaha MotoGP technology, it was clear we would need to return to the World Superbike Championship to show the full potential of our new Superbike machine. We took one year to grow experience with the new R1 in many other championships where the bike has shown its potential already, with the amazing 8H of Suzuka victory and the very positive results that our official Teams are gathering all around Europe. Now we are ready to be back on the world stage and I am happy we have found in Crescent the same values of professionalism, engineering detail and passion for victory we share."

For more information on Yamaha Motor Europe's latest racing endeavors see Yamaha-Racing.com. If you have any questions please contact webmaster@yamaha-network.com.
 
Zo nu dit bekend is...

Wat zijn de opties voor Ten Kate? Wat moet vd Mark doen? Wat doet Honda?
 
Zo nu dit bekend is...

Wat zijn de opties voor Ten Kate? Wat moet vd Mark doen? Wat doet Honda?
Ten Kate blijft bij Honda.
Van der Mark blijft bij Honda.
Honda blijft bij Ten Kate en van der Mark.

Pata gaat naar Yamaha, dus het lijkt me dat het contract tussen Pata en Ten Kate voortijdig verbroken wordt.
Honda heeft al aangeven Ten Kate meer ondersteuning te geven wanneer ze geen hoofdsponsor meer hebben.
Wanneer Nicky Hayden naar Ten Kate komt zal er sowieso meer geld van Honda worde ingebracht door Honda. En misschien levert de naam Hayden ook nog wel een goeie (hoofd-)sponsor op.
 
Met een beetje geluk brengt hij een Amerikaanse sponsor mee? Misschien kan hij zijn energiedrankje meenemen? Of is die niet aan hem persoonlijk gebonden? Amerikanen vinden de SBK wel interessant maar of Hayden de juiste keuze is? PJ Jacobsen met vd Mark is voor de lange termijn misschien beter.
 
Met een beetje geluk brengt hij een Amerikaanse sponsor mee? Misschien kan hij zijn energiedrankje meenemen? Of is die niet aan hem persoonlijk gebonden? Amerikanen vinden de SBK wel interessant maar of Hayden de juiste keuze is? PJ Jacobsen met vd Mark is voor de lange termijn misschien beter.
:^ ..hij was al dichtbij een samenwerking met Ten Kate.
 
Ten Kate blijft bij Honda.
Van der Mark blijft bij Honda.
Honda blijft bij Ten Kate en van der Mark.

Pata gaat naar Yamaha, dus het lijkt me dat het contract tussen Pata en Ten Kate voortijdig verbroken wordt.
Honda heeft al aangeven Ten Kate meer ondersteuning te geven wanneer ze geen hoofdsponsor meer hebben.
Wanneer Nicky Hayden naar Ten Kate komt zal er sowieso meer geld van Honda worde ingebracht door Honda. En misschien levert de naam Hayden ook nog wel een goeie (hoofd-)sponsor op.

Helaas is het Honda Europe en geen HRC uit Japan.
Zolang ze d'r eigen in Japan niet druk gaan maken blijft behelpen!
 
Iedereen heeft t ook over de nieuwe Blade in de media. Stoner zal ook wel de 8H van Suzuka gedaan hebben om deze blade beter te leren kennen. Ivm ontwikkeling nieuwe blade. ( denk ik)
Een nieuwe 2017 Blade zal er dan ook wel komen maar ik vraag me af of vd Mark wacht. 2016 wordt dan aanmodderen, 2017 nieuwe fiets dus ontwikkelen. 2018 eerste jaar waarop hij kan scoren? pff ik zou t wel weten ;-)
 
Iedereen heeft t ook over de nieuwe Blade in de media. Stoner zal ook wel de 8H van Suzuka gedaan hebben om deze blade beter te leren kennen. Ivm ontwikkeling nieuwe blade. ( denk ik)
Een nieuwe 2017 Blade zal er dan ook wel komen maar ik vraag me af of vd Mark wacht. 2016 wordt dan aanmodderen, 2017 nieuwe fiets dus ontwikkelen. 2018 eerste jaar waarop hij kan scoren? pff ik zou t wel weten ;-)
hangt er vanaf wat hrc ermee gaat doen, als die ten kate willen helpen... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan