Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

*O*

Als Jonathan deze pace toch vast kan houden voor de rest van het seizoen.....
 
Zanetti 1ste met een helm in de kleuren van Ayrton Senna :}
v/der Mark 2e en staat 1ste in de stand om het kampioenschap.
Rea 1ste!

Wat een feest voor "ons" Ten Kate *O* :} :]
 
Laatst bewerkt:
En de dubbel voor Rea is een feit!
Klasse Ten Kate! :}

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Het beloofd tot nu toe weer een mooi weekend voor Ten Kate te worden. Ik zeg dit voorzichtig, maar toch:

Front row for Haslam at home
Saturday, 24 May 2014 15:15
r05_donington_haslam_gb33177_big.jpg


Pata Honda rider Leon Haslam will start tomorrow’s two fifth-round World Superbike championship races at Donington Park in the UK from the front row of the grid after setting the second-fastest time in today’s Superpole. The 30-year-old, who lives just half-an-hour’s drive from the 4.023km circuit set a time of 1m45.009s, just 0.1s from pole-setter Davide Giugliano, after heavy and persistent rain had left Donington wet and slippery.

Haslam’s Pata Honda team-mate Jonathan Rea crashed out in the wet conditions at Donington’s Melbourne hairpin after looking comfortable for a front row start for tomorrow’s two 23-lap races.
The 27-year-old from Northern Ireland had been in a provisional front row slot and was on target to set the fastest time before sliding off with just three minutes of the session remaining.

Leon Haslam: “Since breaking my leg last year we haven’t had the best of times, or been where we want to be in terms of results, so for me it’s good to get my season started on the front row here at Donington. We’ve still got a little bit more work to do for the dry set-up but I had a good feeling with the bike in the rain at Assen and we’ve made a lot of steps over the winter. Fingers crossed I can get the start that’s needed and we can be in there with the front guys tomorrow.”

Jonathan Rea: “It was a tough Superpole for me to finish up eighth, and I don’t think we’ve started from the third row this season. So a really good couple of starts have to be on the menu tomorrow for me to get away with the front guys. I made a really costly mistake in the latter stages in a pivotal moment in the session, just when everybody was starting to go really fast. I was feeling really comfortable and setting a really good pace. I’m quite happy with our bike in the rain conditions like we had but with the weekend schedule we’ve really struggled with dry time. With three dry sessions on the bounce we weren’t able to spend the evening analysing data from the day to come back strong. I think we’re a little under prepared for the race tomorrow but I have confidence that my guys will give me a C BR to battle at the front tomorrow, regardless of the conditions.”

Bron: http://www.worldsbk.com/en/news/2014/Front+row+for+Haslam+at+home
 
Michael van der Mark claims wet WSS pole at Donington
Saturday, 24 May 2014 15:27
hl_wss_qp_action_big.jpg

Crash strewn qualifying session sees Pata Honda on top in Supersport.

The World Supersport qualifying session at Donington Park was held in tricky conditions as the rain began that had been falling steadily for several hours began to fall more heavily as the green flag indicated the start of the 45 encounter.

Jack Kennedy fell victim to the conditions on his first flying lap, losing control of his CIA Insurance Honda at McLeans corner but was able to remount and return to the garage, giving his mechanics some work to do.

Fabio Menghi (VFT Racing Yamaha) slid off at the fast Starkeys sections and was taken to the medical centre for precautionary checks while Tony Covena (Kawasaki Intermoto Ponyexpress) also crashed at the infamous McLeans corner.

Raffaele de Rosa (CIA Insurance Honda) joined the ever growing list of fallers, high siding at the final turn. His team mate Nacho Calero also had an off track moment but was able to keep his Honda on two wheels before he too came to grief at Coppice with 15 minutes to go. Florian Marino (Kawasaki Intermoto Ponyexpress) was a mid-session faller at the esses, the current joint leader of the series thankfully able to walk away unhurt. Fellow Frenchman Jules Cluzel (MV Agusta RC-Yakhnich Motorsport) fell in the final five minutes at Goddards as Fraser Rogers (SMS Complus Honda) and Alessandro Nocco (San Carlo Puccetti Kawasaki) both fell at McLeans.

At the flag and after an exciting yet crash filled session it was Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team) that claimed Pole Position ahead of Kenan Sofuoglu (Mahi Team India Kawasaki) and Kev Coghlan (DMC-Panavto Yamaha) who will complete the front row for tomorrow’s 20 lap race.

PJ Jacobsen (Kawasaki Intermoto Ponyexpress), Marco Bussolotti (Lorini Honda) and Alessandro Nocco (San Carlo Puccetti Kawasaki) will make up row 2.

British wildcard rider Sam Hornsey (Anvil TAG Triumph) rode superbly to finish 10th with fellow British rider Fraser Rogers grabbing 19th.

Jack Kennedy was able to get back on track for a few laps eventually qualifying 18th.

Bron: http://www.worldsbk.com/en/news/2014/Michael+van+der+Mark+claims+wet+WSS+pole+at+Donington
 
Zo begint een monoloog te worden :)

Maar boeiuh! Mickey flikt het hem weer vandaag en pakt wederom de volle 25 punten. En dat nog wel met close racing! *O* :}
 
Hopen dat Rea nog wat puntjes terug kan pakken de volgende races!
 
Michael van der Mark wins last lap World Supersport thriller
Sunday, 25 May 2014 13:11

wss_race_hl_big.jpg

Exciting final lap in Supersport race at Donington.

After a thrilling 20 lap World Supersport race at Donington Park, Michael van der Mark (Pata Honda World Supersport Team) has taken his second win of the season after a tense final three corners saw him fend off Jules Cluzel (MV Agusta RC-Yakhnich Motorsport).

Kev Coghlan (DMC-Panavto Yamaha) was back on the podium, taking the final place on the rostrum after being in the leading fight until the closing stages.

Former World Champion Kenan Sofuoglu (Mahi Team India Kawasaki) suffered another technical problem while leading but unlike in recent races the Turk was able to bring his machine home in 4th at the flag, unlike Lorenzo Zanetti (Pata Honda World Supersport Team) who retired after his engine let go at Coppice Corner while the Italian was fighting for the lead.

Florian Marino (Kawasaki Intermoto Ponyexpres) was classified 5th after working his way through the field from his lowly grid position. His team mate PJ Jacobsen was 6th.

Wildcard rider Sam Hornsey (Anvil Hire TAG Triumph) finished a respectable 16th overall.

Bron: http://www.worldsbk.com/en/news/2014/Michael+van+der+Mark+wins+last+lap+World+Supersport+thriller
 
Laatst bewerkt:
Dit kan een heel leuk seizoen worden voor hem. Hopelijk kan hij deze vorm vasthouden de komende races
 
Sorry, engels kan ik nog wat van maken maar hier snap ik weinig van.
Met 27 jaar en zijn zesde seizoen fulltime in Superbike, is Jonathan Rea op een belangrijk kruispunt in zijn carrière gekomen. De Noord Ier is momenteel derde in het kampioenschap met vier overwinningen (evenaarde zijn persoonlijk record van 2010), heeft vaak gevochten op gelijke voet met zijn concurrenten, en is waarschijnlijk momenteel in zijn beste moment van vorm ooit.
Na jaren als een protagonist occasionele bevestigd "breien" in weerwil van een fiets is niet altijd aan de competitie, kan u bij ons aan zijn jasje te veranderen. De twijfel blijft bestaan​​, maar zal snel worden opgelost.

Contact met Kawasaki is geweest, zoals in het verleden, maar de aanbieding vervalt binnenkort.
"We zullen hier een vergadering hebben met de leiders van Europa en de Honda team - was beperkt tot beoordeling, met de gebruikelijke elegantie, Rea - We zullen zien. In mijn situatie, zonder een contract voor volgend jaar, is het zinvol met andere teams, niet alleen in de Superbike paddock te spreken. De situatie van Gresini, en als gevolg van Redding, vertraagt ​​een beetje 'dingen. Ik denk dat ik een van de volgende in de lijst ben.
Ik hoop dat ik een beslissing in de komende weken te maken. "

Honda, in de gedaante van de Europese dochteronderneming, is op een missie om hem te houden. Uit Japan, maar er lijkt hetzelfde gevoel van eigenwaarde en het vertrouwen in de piloot. Wat deels begrijpelijk, want meestal je inzet op mensen die al betrokken zijn in dezelfde competitie en, op papier althans, vertegenwoordigt een investering minder riskant. Aan de andere kant, de groei van Rea is onmiskenbaar, en in het verleden achter de piloten (zie Crutchlow) die toen goed bedacht in de MotoGP heeft gezet.

"Ik rij, technisch gezien, beter dan ooit in mijn carrière - analyseerde Rea - Zelfs met het team, de dialoog is efficiënt. We worstelden met de motorrem in midden van het seizoen, maar we vonden een te volgen richting. Op Laguna Seca gaf de fiets betere feedback. Het is moeilijk om me een stem te geven, moet je de anderen te vragen, maar ik ben tevreden met mijn werk en dat van het team. "
Komt naar het heden, Rea kijkt met optimisme naar de evolutie van de motor naar Jerez meegenomen uit het team.
"Ik heb al vaak gewezen op de problemen van het aanbod, en de jongens hebben hard gewerkt in de zomer naar een nieuwe specificatie motor, iets dat niet gebeurd is voor een lange tijd te brengen. Het werkt goed op de dyno, maar we hebben het nog niet geprobeerd op de baan. Met het beheer van de rotaties van de motoren waren we goed en voorzichtig, en nu hebben we meerdere updates te proberen in deze fase van het kampioenschap. "
Het circuit in Jerez, dan, is een belangrijke test.
"We hebben geprobeerd veel hier, maar in november en januari, dus we hebben niet veel gegevens over het gebruik van de zachtere banden en de spoorbreedte de temperaturen hoger. Over het algemeen is dit niet de beste baan voor Honda, en dan miste ik de race van vorig jaar, toen ik nog op krukken rondliep na een beenblessure. "

Lees meer: ​​SBK, Rea, laatste trein naar Honda http://www.gpone.com/en/2014090414651/Rea-laatste-trein-naar-Honda.html#ixzz3CXJhTv7i ---> Google translate. _O-
 
Laatst bewerkt:
Als ik het iemand gun om op een competitieve motor te rijden, dan is het Jonathan Rea wel. Wat heeft die gast bij Ten Kate gestreden zeg. En dat met onmogelijke overwinningen als gevolg. Hoop zo dat hij bij Kawa voor het kampioenschap kan strijden :Y

En hulde voor zijn loyaliteit :}
 
Laatst bewerkt:
De meesten hebben het inmiddels gezien. Maar onze prachtige ervaring op Jerez vorige week, mag ook in dit topic niet ontbreken:

Ryan Air vliegt normaal gesproken vanaf vliegveld Weeze. Dit is voor ons 20 minuten rijden, wat ideaal is. Echter vanaf begin september zijn er geen vluchten meer op Sevilla, dus was dat een enkele reis geworden. Vandaar dat we uit moesten wijken naar Charleroi.

Vrijdagmorgen om 11:30u vertrokken en vervolgens met de vlucht van 16:50u naar Sevilla. Daar met de huurauto naar Arcos, waar we rond 21:45u aankwamen op een prachtig park. De verhuurster heeft daar ruim anderhalf uur op ons gewacht en keurig de tijd genomen om alle bezienswaardigheden rondom Jerez en de kust uit te leggen.

Maar wij waren natuurlijk maar voor 1 ding gekomen en dat is voor de kampioensrace van Magic Michael! :Y

Zaterdagmorgen zijn we rustig naar het circuit gegaan. Na 20 minuten rijden kwamen we aan zonder files. We zagen al vlug dat de WSBK niet echt leeft daar. De tribunes waren behoorlijk leeg. Wat dan wel weer lekker veel ruimte oplevert :)

Overzichtsplaatje vanaf de X1 tribune:
X1tribune_zps54aa988d.jpg


Direct onze vlag geplaatst:
Eigenvlag_zps5347ea5e.jpg


En andere fans waren er ook al:
P1030603_zps29399113.jpg

MagicMichaelvlag_zpsf21cabf5.jpg

MagicMichaelfanclub_zps3c551d2e.jpg


Sfeerplaatjes:

Motorparkeerplaats, net wat minder motoren dan Assen:
Motorparking_zpse5a2f2ba.jpg


Ook mooi:
Ookmooi_zpsca4a33d0.jpg


Zaterdag de unit van Ten Kate bezocht:

Toen nog 9x Wereldkampioen:
9maalWSSkampioen_zpsf26cda92.jpg

P1030543_zps2273d3da.jpg

P1030577_zps7a192ebf.jpg

P1030574_zps2ea773b3.jpg


Motorhomes, oa rechts die van JR:
MotorhomeJR_zpsd6822908.jpg


Wat foto's van de zaterdagtraining:

Het was mooi om te zien dat vdM en Zanetti ruimte zochten om samen naar een snellere tijd te rijden. vdM heeft Zanetti een tijd op sleeptouw genomen :}
ZanettivdMtrainingvrijdag_zps425bf619.jpg

ZanettivdMtrainingvrijdag2_zpsd55a6e80.jpg


Plaatjes van zondag:

WSBK:

LH:
LeonHaslam_zps28415e8a.jpg


JR (Magere kwaliteit, maar voor mij de laatste foto van JR rijdend voor Ten Kate, vandaar dat ik hem plaats)
JonathanRea_zps259d02f7.jpg


Tom Sykes:
P1030504_zps58458989.jpg


Normaal gesproken schiet ik heel wat plaatjes, zodat er altijd wel wat fatsoenlijke tussen zitten. Echter was de WSS wedstrijd dusdanig spannend, dat ik mijn camera amper aangeraakt heb:
ZanettivdMtrainingvrijdag2_zpsd55a6e80.jpg

ZanettivdMwedstrijd2_zps8e27e1b9.jpg


Na een zinderende race met een prachtige climax, zijn we naar onze vlag gerend en hebben hem losgeknoopt om er mee te gaan zwaaien. De regie heeft het niet opgepikt maar Michael moet ons gezien hebben:
Vlagzondag_zpsaa74d441.jpg


De winnende fiets:
60becomes1a_zpsd3f034a0.jpg

60becomes1b_zps16721588.jpg


Ik ben normaal gesproken niet van met iemand op de foto gaan of het aanspreken van de helden. Maar iemand op het forum heeft me op het idee gebracht. En voor deze unieke wedstrijd heb ik het dan toch maar geprobeerd. Diverse mensen voor de wedstrijd gesproken zonder te weten wie, of het eventueel mogelijk was om iets met een handtekening te bemachtigen. Maar telkens kreeg ik als reactie, probeer het later nog maar een keer. 1 Mevrouw zei dat ik het beste de pitwalk na de wedstrijd kon proberen en dat ze het zou vragen, maar niets kon garanderen omdat het allemaal zo spannend was nog op dat moment.

Dus wij na die zinderende wedstrijd naar de pitwalk, ik was er bijna tot dat een hotemetoot van D$rna me aansprak dat ik niet de goede kaarten had voor de pitwalk. Althans hij sprak alleen Spaans en we mochten niet verder: Bummer! -O-

Na de 2e manche van de WSBK waar we eigenlijk niets van mee gekregen hebben, zijn we vervolgens op goed geluk nog 1x naar de achterkant van de pitbox van Ten Kate gelopen, aangezien we daar op de weg terug toch langs kwamen.....

Diverse mensen gesproken die nog hard bezig waren met opruimen. Eentje is voor ons gaan kijken en meldde dat Michael bezig was met foto's, maar wel elk moment naar buiten kon komen, dus we moesten maar even wachten....

Na een kwartier in de zinderende zon gestaan te hebben werden we door iemand anders aangesproken: "Lopen jullie ook maar door hoor" Whaat?! Nog nooit in een pitbox geweest tijdens een moderne race en voor we het wisten stonden we tussen familie en team:
P1030614_zps195263f8.jpg

P1030617_zpsdd965452.jpg

P1030622_zps0fec305d.jpg


P1030629_zps13f7b5e7.jpg


Once in a lifetime moment en maar even wat kiekjes gemaakt (ik zal ze niet allemaal plaatsen):
P1030633_zps838df523.jpg

P1030636_zpsf3c1c8b2.jpg

P1030637_zps726317c5.jpg


Om het verhaal nog mooier te maken:
Binnenkomend in de pitbox zegt een mevrouw tegen me, dat de kneeslider geregeld is! Euhhh?... helemaal niet meer op gerekend of aan gedacht! Wat blijkt achteraf: Heb ik met de mammie van Michael gesproken, zonder het te weten en ze heeft het ondanks alle drukte gewoon voor me geregeld:

Kneesliderplusticket_zps77429fa8.jpg


En ja, ik sta ook op de foto met Magic Michael in de pitbox *O*
Foto volgt wellicht later nog.

Voor mij het mooiste raceweekend ooit. Eentje om in te lijsten en nooit te vergeten!
Team Ten Kate: Bedankt voor jullie uitnodiging in de pitbox. Voor ons een onvergetelijke ervaring!

Woensdag om 02:00u thuis gekomen. Eindigend met een plaatje van de terugvlucht:
P1030728_zps58a20dcb.jpg
 
Als ik het iemand gun om op een competitieve motor te rijden, dan is het Jonathan Rea wel. Wat heeft die gast bij Ten Kate gestreden zeg. En dat met onmogelijke overwinningen als gevolg. Hoop zo dat hij bij Kawa voor het kampioenschap kan strijden :Y

En hulde voor zijn loyaliteit :}

Helemaal mee eens,maar mocht mikey op de blade gaan rijden dan hoop ik toch wel dat Mikey er met de titel vandoor gaat.
Hoe zeer ik het Rea ook gun. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan