Ketting schakel past niet

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Hi,

Tijd geleden een Tsubaki Sigma of Alpha ORS O-ring 520 aangeschaft.
Na wat onderhoud heb ik me ketting eraf gehaald en vervolgens schoongemaakt waarna ik een nieuwe schakel van de Tsubaki 520 hebt besteld.

Tot mij verbazing zag ik dat deze niet paste. Ik dacht dat alle 520 schakels het zelfde waren maar dat blijkt dus niet. Deze had dus blijkbaar iets dikkere pennen.

Op de ketting zelf en schakel staat duidelijk maat 520 op. Zit er dan verschil in de merken van tsubaki zoals Sigma of Alpha?
 
Hmm oke, ik dacht namelijk dat het wel zo was.
Het kutte is dat ik niet meer weet of het een Sigma of Alpha was.

Ik heb dus vanmiddag maar een Tsubaki Alpha schakel besteld en ook die vent zei tegen me dat alle maten van 520 gelijk moeten zijn.

Hij was overigens wel verbaasd.
 
Ik heb het wel over algemeen, niet specifiek over kettingen. Het lijkt me logisch dat een ketting op elk willekeurig tandwiel moet passen, dat de pen iets dikker is komt toevallig de fabrikant net beter uit. Of de pen is lekker net even iets dikker of dunner om de concurrent dwars te zitten, dat kan ook.

Ik denk trouwens niet dat het met patent te maken heeft.
 
Ja klopt, er staat een grieks teken op me schakel wat niet overeen komt met wat op me ketting staat.

Ik heb in ieder geval al aangegeven dat ik een Tsubaki Alpha ORS 520 ketting nodig heb.
We zullen het zien.
 
Ja klopt, er staat een grieks teken op me schakel wat niet overeen komt met wat op me ketting staat.

Ik heb in ieder geval al aangegeven dat ik een Tsubaki Alpha ORS 520 ketting nodig heb.
We zullen het zien.

Sigma is een ketting met een hogere treksterkte dan de alpha, dus niet vreemd dat de pennen dikker zijn. Alles is zwaarder uitgevoerd. Als je een alpha ors hebt en je hebt daar ook de schakel voor besteld dan moet het altijd passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan