GS500e met startproblemen

Michel8585

MF'er
11 dec 2013
46
0
julianadorp
Mijn broer heeft een Suzuki GS500e en sinds kort start deze elektrisch niet meer goed, de startmotor draait wel enkele rondjes maar heeft daarna geen kracht meer, wij dachten in de eerste instantie dat het aan de accu lag maar nu hebben we mijn accu eraan gehangen die mijn GSX-r600 moeiteloos start en het probleem blijft hetzelfde. Af en toe hoor je alleen het relais en draait de startmotor helemaal niet rond. Na de motor in de versnelling gezet te hebben en daarna in z'n vrij terug gezet te hebben wil de startmotor geregeld weer ronddraaien. Echter starten blijft een probleem.
Wie heeft enig idee wat dit kan zijn?
 
Even een update, op miraculeuze wijze start de motor plotseling perfect, staan nu dus echt voor een raadsel en als het weer droog is toch maar even de startmotor nakijken voor de zekerheid want voor je het weet sta je ergens en komen de symptomen weer voor
 
Kijk voor de zekerheid eens alle verbindingen met de dikke kabels, dus zowel de plus als de min naar massa, eens na. Ook de accupolen eens loshalen, goed schoonkrabben, in de zuurvrije vaseline zetten en weer goed vast zetten. ook de aansluitingen op het startrelais en de startmotor een goed onder handen nemen.
 
Moeten alles maar eens goed bekijken en alle contacten checken, het rare is wel dat het gehele elektrische circuit gewoon werkte dus dan zouden het de contacten richting de startmotor moeten zijn.....?
 
Moeten alles maar eens goed bekijken en alle contacten checken, het rare is wel dat het gehele elektrische circuit gewoon werkte dus dan zouden het de contacten richting de startmotor moeten zijn.....?
Vanwege de zeer hoge stroom die er loopt is elke overgangsweerstand funest. Een redelijke startmotor vraagt al gauw meer dan 50 A bij draaien, terwijl bij het op gang komen dit nog een paar keer hoger kan zijn, de zogeheten aanloopstroom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan