1953 Ariel NH

In jouw boite de Vitesse of zoiets (versnellingsbak)van jouw Terrot hoort "Graise rosse".
Dat is half olie/ half vet. Dat zit in mijn achterbrugas ook. Dat meng ik zelf van olie en vet totdat ik een langzaam in elkaar zakkend hoopje krijg. In de handleiding staat dat olie er door de kogellagers uitloopt (dus geen keerringen aanwezig blijkbaar).
Bougie elektrode 0,5mm (ik zat er dichtbij). Dit luistert nauw omdat je magneet met aantrappen een zwak vonkje geeft.
 
In jouw boite de Vitesse of zoiets (versnellingsbak)van jouw Terrot hoort "Graise rosse".
Dat is half olie/ half vet. Dat zit in mijn achterbrugas ook. Dat meng ik zelf van olie en vet totdat ik een langzaam in elkaar zakkend hoopje krijg. In de handleiding staat dat olie er door de kogellagers uitloopt (dus geen keerringen aanwezig blijkbaar).
Bougie elektrode 0,5mm (ik zat er dichtbij). Dit luistert nauw omdat je magneet met aantrappen een zwak vonkje geeft.


Dank je :)
De vonk is sterk zat trouwens. De magneet is net terug van hermagnetiseren en wikkelen door Jan de Laat.


Geluid bij het plaatje:

 
Zo. Accu gehaald. Volgende op de planning: Electra, dat wordt nog best puzzelen (ik heb nog geen schema kunnen vinden dat lijkt te kloppen, maar erg veel zit er niet op, dus ik zou er toch wel uit moeten komen).

In de tussentijd nog opzoek naar banden. Het lijkt maar niet te lukken om echt klassiek uitziende banden te vinden. De zaak die ik tot vandaag als enige benaderd had om de banden te wisselen lijkt ook gene klanten te willen hebben trouwens. Het gaat blijkbaar goed in de motorsleutelwereld.

Zodra ik banden en electra in orde heb maak ik een afspraak met de RDW, dat duurt toch even en de kleinere dingen kan ik in de tussentijd wel oplossen. Ik heb vanavond een stapel routes in de TomTom zitten progammeren. Ik wil rijden!
 
Heeft mitas nix wat je bevalt?

Nee, ik vind ze te modern :(

Wat vinden jullie van deze:

avon-am6-speedmaster-mkii-5163-t-f-l600-sk3.png


of deze:

400-18-tt-64-s-fat-avon-safety-mileage-mk-ii-am7-b.jpg


(hoewel ik eigenlijk enorm anti avon ben)
 
In jouw boite de Vitesse of zoiets (versnellingsbak)van jouw Terrot hoort "Graise rosse".
Dat is half olie/ half vet. Dat zit in mijn achterbrugas ook. Dat meng ik zelf van olie en vet totdat ik een langzaam in elkaar zakkend hoopje krijg. In de handleiding staat dat olie er door de kogellagers uitloopt (dus geen keerringen aanwezig blijkbaar).
Bougie elektrode 0,5mm (ik zat er dichtbij). Dit luistert nauw omdat je magneet met aantrappen een zwak vonkje geeft.
Wel ff opletten, niet alle oliën en vetten zijn goed mengbaar.
Een verkeerde combinatie kan de smeereigenschappen danig aantasten.
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat? Komende zondag , als ik ga kijken bij de horsepower-run, zal ik eens kijken of ik wat eigenaren kan vragen waar zij hun rubbers vandaan halen..
Neem pen & papier mee..
 
Weet je wat? Komende zondag , als ik ga kijken bij de horsepower-run, zal ik eens kijken of ik wat eigenaren kan vragen waar zij hun rubbers vandaan halen..
Neem pen & papier mee..

Graag!


Ik heb nu dikke versnellingsbakolie erin zitten, daar wil ik hem een paar keer mee doorspoelen, dan vul ik hem met het juiste spul. (de versnellingsbak was kurkdroog en brandschoon van binnen. Doorspoelen is dus eigenlijk niet nodig, maar kan geen kwaad lijkt me)
 
Laatst bewerkt:
wow.. het was weer erg bijzonder.. alleen al als je let op de diverse oplossingen voor voorvering..
En de mensen in tijdscorrecte kledij.. :}

Anyway, veel van deze motoren hebben nog andere velgen..
BBandenmerken die ik heb gezien; bedford en dunlop cord.

Ohja, linkje voor je;http://www.bertpol-vintagemotorcycles.com/NL%202.htm
 
wow.. het was weer erg bijzonder.. alleen al als je let op de diverse oplossingen voor voorvering..
En de mensen in tijdscorrecte kledij.. :}

Anyway, veel van deze motoren hebben nog andere velgen..
BBandenmerken die ik heb gezien; bedford en dunlop cord.

Ohja, linkje voor je;http://www.bertpol-vintagemotorcycles.com/NL%202.htm

Ja, jammer dat het voor mij zo ver weg was. Bedankt dat je gekeken en gevraagd hebt! Ik ben nog even verder gaan kijken en rondvragen deze week. Ik ben er op uitgekomen dat ik twee Avon achterbanden (AM7) ga laten monteren (ook al heb ik een erg slechte ervaring met Avon). Volgens mij past het profiel van deze banden met afstand het beste bij het tijdsbeeld en met 9 pk maakt het toch niet uit of je een achterband voor monteert.

s-l1000.jpg


(maar dan iets dunner natuurlijk).

Dan maar eens met de RDW gaan bellen.... iemand nog een trailer te koop/huur/leen in de omgeving Utrecht?
 
Ik heb je een PB gestuurd :) Binnenkort namelijk maar eens een afspraak gaan maken met de RDW.

Vandaag toch maar liever zelf de banden eronderuit gehaald en met de losse wielen naar Sabra gegaan. Daar uitstekend geholpen en de wielen voorzien van mooie, nieuwe banden (en geen enkel krasje) weer mee teruggenomen. De wielen zagen er trouwens ook van binnen uitstekend uit. Van de banden die er af kwamen was helaas niet te zeggen hoe oud ze waren, iig van voor de tijd dat het drukken van een productiedatum.

Verder veel schoongemaakt. o.a. de kettingen allemaal losgehaald en schoongemaakt. Dinsdag zou ik een nieuwe riem voor de dynamo binnen moeten krijgen, dan kunnen alle kettingen er weer op.

Ik ben nu bezig met de schakelaar hier rechts op de foto:

photo-1-123.jpg


Ik heb hem los en heb op Central Classics een aantal tellertjes gekocht die ik gesloopt heb voor onderdelen waarmee ik de schakelaar kan repareren. 1 ding houdt me nog tegen om hem weer in elkaar te zetten: Ik heb geen glaasje. Er zit/moet een heel dun glaasje op. Wat er nu op zit is ene soort plastik en vrijwel helemaal vergaan.

Ik heb gekeken of ik een nieuwe kon knippen van het plastik van een bakje van de chinees, maar dat is veel te slap/breekbaar (wel de juiste dikte). Iemand tips?
 
Dat was ook mijn ingeving.. misschien zit er nog een 'echte'juwelier bij je in de buurt, maar ik denk dat je een kortere klap maakt bij een horloge/klokkenmaker...
-anekdote- mijn oom was klokkenmaker in een grachtenpandje in een fries stadje..nog echt 'old school'
Zijn kleine winkel hing VOL met div. soorten antieke klokken. Dus ieder uur gingen die dingen tegelijk af en was't zo'n herrie dat je het aan de overkant van de gracht kon horen-(echt waar) nooit meegekregen hoe het met z'n buren werkte-
Hij had er zelf geen last van.. want hij was volledig doof..
 
Ik zou een aluminium plaatje nemen en dat coaten met Revell enamel. Daar restaureren ze ook oude geëmailleerde tanklogo's mee.
Laagjes witte enamel verf opbrengen en daarna polijsten.
Of je moet iemand kennen met een glas oventje, dan kan je er echte emaille opbrengen.
 
ik ken Revell van verf voor de modelbouw.

en blijkbaar ook de modelbouw dozen zelf, zie ik net op google :)
 
Laatst bewerkt:
Het gaat niet om het plaatje met de tekst, maar om het doorzichtige glaasje daaroverheen. Een horlogemaker is een goed idee, hoewel het glas wel een forse diameter moet hebben voor een horloge (~5 cm)
 
Ik moet trouwens ook nog even kijken wat ik met het kenteken ga doen. Er zit te weinig ruimte op bij mij voor de normale platen. Ik zat mijn eigen foto's van het Veteranentreffen door te kijken en vond dit wel een charmante oplossing:

IMG_2003.jpg
 
Het gaat niet om het plaatje met de tekst, maar om het doorzichtige glaasje daaroverheen. Een horlogemaker is een goed idee, hoewel het glas wel een forse diameter moet hebben voor een horloge (~5 cm)
Naar een opticien gaan die de glazen nog zelf slijpt. Die zijn minimaal 5 cm doorsnee :Y
 
Laatst bewerkt:
Je kunt naar specsavers, daar slijpen ze ook zelf, en pak je een glas zonder sterkte, kost 10 euro voor een bril. (2 glazen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan