1953 Ariel NH

De RDW heeft half mei, op een dag dat ik eigenlijk niet kan, en daarna pas begin juni tijd voor een keuring ;(

Ik had niet verwacht dat de wachttijd meer dan een maand zou zijn, anders had ik hem al lang aangemeld.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan 1 van je charmante jongedames van het vrouwelijk geslacht de honneurs waarnemen?

Dan wordt er niet meer naar de Terrot gekeken denk ik, ik denk alleen niet dat ik die met auto+trailer+Terrot wil laten rijden :X O-)


Maar hoe eerder de Terrot op de weg is, hoe eerder er een shoot komt. Graag als de bloemetjes nog bloeien...
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een glas over van een groot horloge, maar die is toch te klein...

Maar : Polyservice verkoopt glasheldere epoxy, die kun je zo zelf ergens in gieten..
 
Laatst bewerkt:
Da's waar ook, vrouwen kunnen meestal niet rijden..
Vanmiddag ook zo'n exemplaar in een auto van wel heel dichtbij gezien..
 
Ik zoek nog even verder. Aks die schakelaar werkt kan 50% van de kabels die er nu op zitten weg.

Ik ga alleen erg hard door mijn voorraad gevlochten electrakabels heen. Ik zit al een kwartier te googlen, maar kan geen adres (binnen Nederland) vinden die dat kan leveren. Tips?
 
Glazen zijn helaas te dik, het originele dingetje is echt een plastik flapje van niks (< 0,5 mm). Met dikker kwam ik in de problemen met de passing van de as van de draaiknop. Ik heb uiteindelijk een plastik kaft gevonden die van stevig, dun en duurzaam materiaal lijkt te zijn, daar de schijf van geknipt en de schakelaar weer in elkaar gezet. Ring eromheen van een metertje dat ik op een beurs gevonden heb en het ziet er weer erg goed uit (al zeg ik het zelf) en volgens mijn metertje functioneert ie ook nog :)


Nu alleen nog de kabelboom uitpluizen (nieuw maken). Iemand heeft er een keer een stuurschakelaar naast gezet ter vervanging van de kapotte schakelaar en er zit dus 1,5 kabelboom op.

Overigens zit er geen achterremschakelaar op, in de achterlamp kan wel een extra (remlicht)lampje. Zou de RDW daarover vallen?
 
Remlicht is niet verplicht. Ik dacht tot 1960, daarna wel. Die van mij is van 1955 en was ook niet verplicht maar heb er wel een op gezet. Voor mijn eigen veiligheid. Als je toch aan de gang moet met bedrading kun je er wel twee extra naar achteren maken. Een Engelse remlicht trekschakelaar is eenvoudig te monteren en kost maar 7 euro.
 
Ze gaan bij de rdw echt niet het achterlichtkapje er af schroeven..
Er zijn toch ook van die lampjes met2 draden? 1 voor normaal licht en 1 voor remlicht?
die zaten ook in mijn BSA en ze zitten ook in engelse 6V auto's
 
Laatst bewerkt:
Remlicht is niet verplicht. Ik dacht tot 1960, daarna wel. Die van mij is van 1955 en was ook niet verplicht maar heb er wel een op gezet. Voor mijn eigen veiligheid. Als je toch aan de gang moet met bedrading kun je er wel twee extra naar achteren maken. Een Engelse remlicht trekschakelaar is eenvoudig te monteren en kost maar 7 euro.


Ik heb er 1 liggen en ik ga hem er ook zeker opzetten, alleen wordt het allemaal vrij krap voor de keuring en wil ik geen risico lopen dat het er zo wel op zit, maar niet werkt (want dan is het zeker afkeur).

Ik hik er tegenaan dat ik vanalles niet lekker/goed kan testen omdat ik er niet mee mag rijden. Dus ik wil gewoon graag dat kenteken en dan kan ik alles helemaal goed krijgen.

Dank voor de adviezen!
 
Als de schakelaar ggoed is kan er weinig gebeuren? En als je't uitlegt aan de keurmeester dat alles er vers op zit zou't wel een heel erge klootzak zijn als je dan een afkeuring krijgt.
Het is geen politie die er op uit is je te naaien..
Ik heb bij de rdw tijdens de keuring ook wel eens dingen wezen fixen(stadslichtje en remlicht)
 
Als de schakelaar ggoed is kan er weinig gebeuren? En als je't uitlegt aan de keurmeester dat alles er vers op zit zou't wel een heel erge klootzak zijn als je dan een afkeuring krijgt.
Het is geen politie die er op uit is je te naaien..
Ik heb bij de rdw tijdens de keuring ook wel eens dingen wezen fixen(stadslichtje en remlicht)


De verhalen die ik hoor zijn erg wisselend, dus ik neem het zeker voor het onzekere. De wachttijden bij het RDW zijn erg lang, als de Terrot niet door de keuring komt, wordt het pas eind juni/juli rijden... Zo lang wil ik niet wachten ;)
 
Je hebt oude nummerplaatjes genoeg, dacht je nou echt dat een agent het verschil ziet tussen een ariel,enfield of terrot. Ik ben vaak aan gehouden of dat ze naast mij gingen staan en het raampje open deden uit pure belangstelling.
 
Je hebt oude nummerplaatjes genoeg, dacht je nou echt dat een agent het verschil ziet tussen een ariel,enfield of terrot. Ik ben vaak aan gehouden of dat ze naast mij gingen staan en het raampje open deden uit pure belangstelling.

Snap ik, maar ik woon in een erg drukke buurt en moet er een paar kilometer doorheen voor ik de stad uit ben. In combinatie met de wat moeilijkere besturing (schakelen aan de tank e.d.) wil ik echt geen risico nemen onverzekerd rond te rijden.
 
Als de schakelaar ggoed is kan er weinig gebeuren? En als je't uitlegt aan de keurmeester dat alles er vers op zit zou't wel een heel erge klootzak zijn als je dan een afkeuring krijgt.
Het is geen politie die er op uit is je te naaien..
Ik heb bij de rdw tijdens de keuring ook wel eens dingen wezen fixen(stadslichtje en remlicht)



"Het is geen politie die er op uit is je te naaien.."


Leuke, fijne, goed onderbouwde opmerking... '(

En...ook erg ter zake doend.

:W
 
Laatst bewerkt:
De verhalen die ik hoor zijn erg wisselend, dus ik neem het zeker voor het onzekere. De wachttijden bij het RDW zijn erg lang, als de Terrot niet door de keuring komt, wordt het pas eind juni/juli rijden... Zo lang wil ik niet wachten ;)

Tot in de vijftiger jaren was een remlichtschakelaar een extra optie, die je kon laten monteren.
Was toen niet verplicht.

Als je er eentje opzet, is dat voor je eigen veiligheid. Dus zoals al eerder gesuggereerd zeg ik...Doen!@
 
"Het is geen politie die er op uit is je te naaien.."


Leuke, fijne, goed onderbouwde opmerking... '(

En...ook erg ter zake doend.

:W
Absoluut; ik heb een aantal motoren laten keuren en om ter plekke nog wat dingen te fixen (lampje, achterwiel in lijn, beloven een reflector achterop te zetten) werd niet moeilijk gedaan.. Hij kwam zelf met gereedschap aanzetten!
 
Tot in de vijftiger jaren was een remlichtschakelaar een extra optie, die je kon laten monteren.
Was toen niet verplicht.

Als je er eentje opzet, is dat voor je eigen veiligheid. Dus zoals al eerder gesuggereerd zeg ik...Doen!@


Ga ik ook zeker doen! (alleen mogelijk niet nog voor de keuring).
 
Terug
Bovenaan Onderaan