helpppppp brommer wil niet starten

marcel959

MF'er
20 dec 2013
39
0
enschede
hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

ik heb vorige week een suzuki gs 550D gekocht beetje bobber style half achtig ding.

maar het is er 1 uit 1978 ,zonder knipperlichten,en alleen met een kickstarter.

maar het kreng wil niet starten,heb de carburatuurs al schoongemaakt.bekabeling nagekeken en gedeeltelijk vervangen. ik heb wel vonken bij alle 4 de bougies ,en als ik een beetje remreiniger in de carb sproei prutelt en ploft hij behoorlijk.
maar er is geen enkel teken dat hij aan wil slaan.

helppppppppp ik ben al 3 dagen bezig en hoop dat ik hier een beetje hulp kan vinden.

( ohja hoe kan ik fotos plaatsen)
 
Heb je de Carbs ultrasoon gereinigd of?
Heb zelf namelijk een keer van mijn Diversion de carbs getracht te reinigen met Dasty / remreiniger en een Compressor, maar bleek toch niet afdoende te zijn.

Pruttelt hij ook zonder rem reiniger?
 
Het is een ontzettend goede fitness oefening!
Zelf eens een half uur met een kick starter geprobeerd een XT500 aan te krijgen, zonder succes.
Wel met zweet over mijn lijf en dat bij -5 (in de garage).

Ik was eigenlijk te lui om het luchtfilter fatsoenlijk te monteren waardoor er duidelijk te veel lucht en te weinig benzine de cilinder in stroomde: hij ging dus nooit aan de gang.
Na tijdelijk wat meer weerstand dmv een dubbel geslagen doek deed ie het wel.
Geen idee of dit bij jou ook zo is, maar doe de truc ook eens door wat meer "filter" aan te brengen.
 
hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag.

ik heb vorige week een suzuki gs 550D gekocht beetje bobber style half achtig ding.

maar het is er 1 uit 1978 ,zonder knipperlichten,en alleen met een kickstarter.

maar het kreng wil niet starten,heb de carburatuurs al schoongemaakt.bekabeling nagekeken en gedeeltelijk vervangen. ik heb wel vonken bij alle 4 de bougies ,en als ik een beetje remreiniger in de carb sproei prutelt en ploft hij behoorlijk.
maar er is geen enkel teken dat hij aan wil slaan.

helppppppppp ik ben al 3 dagen bezig en hoop dat ik hier een beetje hulp kan vinden.

( ohja hoe kan ik fotos plaatsen)
Kreeg je het eerder wel lopend, of zo gekocht?
Checklist niet startende motor
 
nou sammie als ik dat wist had de brommer al gelopen!!!!


maar louis , met dat kickstarten heb je gelijk,tis heel erg zwaar.maar wel goeie oefening.
ik heb er wel van die kleine kelkjes op als luchtfilter,
maar ik zou het morgen is proberen met een doek.
 
ik heb de brommer zo gekocht,maar die man zei dat hij 1 jaar gelen nog gelopen had. de carbs had hij toen ook af laten stellen

Als hij een jaar stil heeft gestaan is de goedkoopste manier blijven trappen. Uiteraard na gebruikmaken van allerlei middeltjes zoals remmenreiniger, benzine direct in de cilinder gieten, startspray, spinazie, etc. En vooral blijven trappen, het liefst tot je er (al dan niet dood) bij neervalt.

De wat minder goedkope oplossing is de carburateurs eraf en ultrasoon laten reinigen. Maar hey, dat is pas 1 keer geroepen. Bovendien hebben we hier nooit topics over motoren die niet willen starten nadat ze lang hebben stilgestaan, toch? B|
 
nou sammie als ik dat wist had de brommer al gelopen!!!!


maar louis , met dat kickstarten heb je gelijk,tis heel erg zwaar.maar wel goeie oefening.
ik heb er wel van die kleine kelkjes op als luchtfilter,
maar ik zou het morgen is proberen met een doek.
Een viercilinder 500 trapt stukken lichter dan een 500 eenpitter.

Choke werkt? Er komt ook benzine in de carbs?
 
nou dat er bij neer vallen ,dat is albijna gebeurt ;-) maar ik zal morgen maar eens verder gaan trappen en een beetje benzine in de cilinders gooien,kijken of dat werkt.

bedank allemaal voor het meedenken
 
heb weer even tijd gevonden om aan de gs te sleutelen.

k heb de carbs helemaal uitelkaar gehad ,mooi schoongemaakt en alles doorgeblazen.
weer terug geplaatst en beetje benzine in de cilinder gespoten en hij liep gewoon voor 10 seconden.

toen weer trappen en trappen en niks alleen een beetje gepruttel!!!!!!!!!

wat nu ,waar kan het aan liggen.

gr marcel
 
heb weer even tijd gevonden om aan de gs te sleutelen.

k heb de carbs helemaal uitelkaar gehad ,mooi schoongemaakt en alles doorgeblazen.
weer terug geplaatst en beetje benzine in de cilinder gespoten en hij liep gewoon voor 10 seconden.

toen weer trappen en trappen en niks alleen een beetje gepruttel!!!!!!!!!

wat nu ,waar kan het aan liggen.

gr marcel

Mooi schoonmaken is dat identiek aan ultrasoon reinigen?
 
heb weer even tijd gevonden om aan de gs te sleutelen.

k heb de carbs helemaal uitelkaar gehad ,mooi schoongemaakt en alles doorgeblazen.
weer terug geplaatst en beetje benzine in de cilinder gespoten en hij liep gewoon voor 10 seconden.

toen weer trappen en trappen en niks alleen een beetje gepruttel!!!!!!!!!

wat nu ,waar kan het aan liggen.

gr marcel

Na die 10 seconden was dat beetje benzine op waarschijnlijk, je krijgt dus nog steeds geen brandstof in de cilinders.
 
Mijn gok zou zijn dat hij geen brandstof krijgt als je hem wel lopend krijgt door rechtstreeks brandstof in de cilinder te spuiten.

Als je een tijdje flink heb getrapt, zijn dan je bougies nat? Zo niet, zou ik eens kijken of het brandstoffilter niet verstopt zit of dat je tank vol met prut zit.

Als je bougies wel nat zijn.. Is de benzine in de tank vers? Of is die oud? Probeer eens verse benzine.
 
ik heb verse benzine in de tank gedaan,en de carbs weer schoongemaakt,en weer een poging doen om hem te starten ?!?!? en weer niks. heb ik weer een beetjebenzine in de cilinder gedaan ,enhij loopt weer coor 10 sec :-((( maar alleen de uitlaten van cilinder 2 en 3 werden maar warm.

wie o wie kan me helpen,heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar wil hem heel erg graag lopent hebben .

gr marcel
 
ik heb verse benzine in de tank gedaan,en de carbs weer schoongemaakt,en weer een poging doen om hem te starten ?!?!? en weer niks. heb ik weer een beetjebenzine in de cilinder gedaan ,enhij loopt weer coor 10 sec :-((( maar alleen de uitlaten van cilinder 2 en 3 werden maar warm.

wie o wie kan me helpen,heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar wil hem heel erg graag lopent hebben .

gr marcel

Dat meen je niet.

ga eerst alle ontstekingsdelen controleren/afstellen zo nodig vervangen en de carburateurs LATEN reinigen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb verse benzine in de tank gedaan,en de carbs weer schoongemaakt,en weer een poging doen om hem te starten ?!?!? en weer niks. heb ik weer een beetjebenzine in de cilinder gedaan ,enhij loopt weer coor 10 sec :-((( maar alleen de uitlaten van cilinder 2 en 3 werden maar warm.

wie o wie kan me helpen,heb er zelf niet zo heel veel verstand van maar wil hem heel erg graag lopent hebben .

gr marcel


Hoe heb je dat gedaan?

Zie eerdere reacties.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan