Aansluiten Carburateurs honda Cb 650 1980

poemba46

Die hard MF'er
9 feb 2007
765
2
Goedemorgen allen.

Ik heb sinds gisteren een oude Honda CB 650 aangeschaft die lekke carb's had/heeft.
NU heeft de vorige eigenaar alles zo los erop gebout en is het voor mij een beetje onoverzichtelijk waar nu welke aan of afvoer leiding moet van de benzine.

Ik ben al aan het bijstellen geweest van de vlotters in de kamers en hoop dat ik hiermee het benzine lekken verholpen heb.

Iemand ervaring met lekke carb's van dit type motor en wat was de oplossing??

Alvast bedankt voor het meedenken! :)
 
Je hebt 2 beluchtingsslangen tussen de carbs deze worden nergens op aangesloten, onder op de vlotterbakken heb je ook 4 slangen deze worden ook nergens op aangesloten blijft er een over de benzine slang deze is aanmerkelijk dikker.
 
Recht hoekig kapje, geen rond denkseltje in ieder geval.
Die 4 eronder snap ik, die beluchtings slangen zitten zeker ter hootge tussen de carb en de cilinders? Pakt hij hier geen valse lucht door dan? En wat zou het lekken kunnen zijn? Hij gooit het uit de tweede carb vanaf links uit het slangetje die dient als overloop. Is ook de eneige carb met een gek apart kamertje eraan.
 
Versleten zou kunnen, vuil niet. Dat is namelijk allemaal al gereinigd. Zou zulke dingen los te verkrijgen zijn? Anders zit je gelijk weer met een hele set natuurlijk. Maar bedankt voor de tips uiteraard! Alle tips zijn welkom!!
 
En weet je toevallig ook wat dit precies doet? Heb hem even uitgeschakeld omdat ik vermoedde dat de lekkage daar vandaan komt. Met andere woorden, heb je dit echt nodig?
 
Bij het opendraaien van de gas wordt en kleine hoeveelheid benzine ingespoten via 4 kleine buisjes aan de luchtfilterzijde, dit gaat smoren tegen en levert een beter gas respons op.
Met CV carbs heb je dit niet nodig, bij een cv wordt de hoogte van de gasschuif door de inlaat vacuum bepaald.
 
Laatst bewerkt:
Oh ok. Duidelijk. Thnxs voor die link trouwens. Heb ze even een mailtje gestuurd.
Smoren tegen gaan, ik ga het is zo proberen en als het geen rijden is weet ik waar ik het zoeken moet.
Zo leer ik nog is wat!
 
Zou je is een foto kunnen nemen van die carbs? En wat zou het mij kosten een goede complete set opgestuurd te krijgen? Ik woon in Bleiswijk (weet niet waar jij woont). Past dit altijd? Anders stuur je ff de maten erbij mee.
Thnxs voor het aanbod in ieder geval
 
Bij het opendraaien van de gas wordt en kleine hoeveelheid benzine ingespoten via 4 kleine buisjes aan de luchtfilterzijde, dit gaat smoren tegen en levert een beter gas respons op.
Met CV carbs heb je dit niet nodig, bij een cv wordt de hoogte van de gasschuif door de inlaat vacuum bepaald.

Je kan bij non cv carbs ook gewoon het gas "openrollen" om het smoren tegen te gaan toch?

Moet je alleen wel aan wennen dat je niet zomaar je gas vol open kan trekken.
 
Dat lijkt mij ook ja.
Ben redelijk gewend om met van alles en nog wat te rijden dus wil het er wel is op gokken.
Blijkt nu dat het geen rijden is kan ik er altijd nog een revisie kit tegenaan gooien.
Maar een setje passende goede andere carbs is ook nog steeds een optie.
Heb de motor voor erg weinig gekocht en als je dan die prijzen ziet die je voor een setje moet betalen, staat niet in verhouding.
Mocht het niet helemaal gaan, gaat de cb misschien wel in onderdelen de deur weer uit.
Maar eerst proberen de motor te herstellen.
 
de aanschafprijs van een motor moet je niet zo hard mee laten wegen..

Stel, je heb dat ding voor 50 euro gekocht en hij rijd fijn.
Nu heb je iets aan je carburateurs, laten we zeggen dat dat 100 euro kost.

Dan zou hij financieel total loss zijn, maar als het een fijne fiets is zou ik gewoon die 100 euro lappen.
 
Dat lijkt mij ook ja.
Ben redelijk gewend om met van alles en nog wat te rijden dus wil het er wel is op gokken.
Blijkt nu dat het geen rijden is kan ik er altijd nog een revisie kit tegenaan gooien.
Maar een setje passende goede andere carbs is ook nog steeds een optie.
Heb de motor voor erg weinig gekocht en als je dan die prijzen ziet die je voor een setje moet betalen, staat niet in verhouding.
Mocht het niet helemaal gaan, gaat de cb misschien wel in onderdelen de deur weer uit.
Maar eerst proberen de motor te herstellen.

Nouja, als je voor €25 per carburateur een revisiesetje hebt is het weinig, ik zou er geen andere carburateurs voor gaan kopen...
 
setje 2e hands carbs zijn al gauw 35 a 40 euro. En een revisie setje is om en nabij de 25 euro per set, dus niet per carb, anders zou dit 100eu zijn.
Maar ik ben gewoon mijn licht aan het opsteken wat de mogelijkheden zijn voor me.
 
Terug
Bovenaan Onderaan