Sparton 500 Triple rebuild

hydroleo

MF veteraan
15 sep 2009
3.213
172
Schellinkhout
Omdat Ron, onze vriend van de show op ongekende wijze een oplossing voor de Brikken en klassiekers Kerstpuzzel 2013 opperde, ben ik genoodzaakt om heden mijn nieuwe topic te starten.
Aldus hier de primeur, lees dus; eerder dan op Face book en Northern American Two Strokes *:)

Vandaag kocht ik in een vlaag van verstandsverbijstering, opborrelende midlife-crisis, liefde voor bizarre dingen die om aandacht schreeuwen het volgende projekt;
full

full

full

full

full


Maak je niet ongerust, er zitten ook nog diverse kratjes met nog uuit te zoeken lekkers bij :9
Oei oei oei, hoe moet dat toch met mij aflopen _O-

Groeten,
Leo :W
 
Na de kerst spuitklaar,kan je hem samen met het kleine broertje in een keer meenemen de cabine in.;)
Succes met bouwen en volgmodus AAN.
 
Volg modus aan, weer zo een godsdomme mooi project van onze Leo:-)

en eerder dan op gezichtboek en dat Amerikaanse gedoe:-)

Go Leo, ben benieuwd.
 
*O* ben er ook weer bij ....

Veel plaatjes plakken hè, verder heb ik niks met die 2takt herrie, maar van de uitleg kan ik iig nog een hoop leren _O-

En als die bakker gsx in de weg gaat staan, maak ik hier wel wat ruimte... :+

:W
 
Tjeetje kerel waar vindt je dat soort spul zeg.
Dit is wel heel speciaal denk ik zo
 
Ff wat gegoogled maar jammiejammie dat is lekker zeg wat je gekocht hebt.
Spondon frame, suzuki gt380 carter als basis. Losse petjes als cilinderkoppen met daar bovenop een waterkoel mantel en dat allemaal gemaakt door echte techneuten met een motorrace hart. Als door dit project geen racehistorie heen stroomt dan weet ik het ook niet meer.
Leo diep respect man denk dat er maar weinigen zijn die weten wat je in handen hebt.
 
Ff wat gegoogled maar jammiejammie dat is lekker zeg wat je gekocht hebt.
Spondon frame, suzuki gt380 carter als basis. Losse petjes als cilinderkoppen met daar bovenop een waterkoel mantel en dat allemaal gemaakt door echte techneuten met een motorrace hart. Als door dit project geen racehistorie heen stroomt dan weet ik het ook niet meer.
Leo diep respect man denk dat er maar weinigen zijn die weten wat je in handen hebt.

Ja, ik heb er een week over na kunnen denken en geen moment aan getwijfeld.
Het was een echte pioniersfiets in de jaren 70 en er zijn maar een paar komplete fietsen geweest.
Ik denk dat ik al wat meer weet vanavond;
full

full

full

full



:W
 
Laatst bewerkt:
ook ik ben hier weer van de partij...


want....

....heb geen leven..... geen hobbies .... enz.... dus ter leering en de vermaek kijk ik hier ook maar mee.....

je hebt nu toch geen triple gekocht omdat dit je 3e topic is hé?
 
Barton blok ...........mmmmmmmmmm :9~ was toch het onderblok van de GT 380 voor de 500cc klasse :Y Ik weet dat er bij de Suzuki T & GT club ook een liefhebber is die met zo'n exoot bezig is :Y Z'n naam is me ff ontschoten maar hij was al behoorlijk ver :Y

Misschien ff op die site kijken en/of contact zoeken als je info mist ............

Oeps ff aanpassen .............. :$ en dat Y-tube filmpje ff bekeken............dat is de man van de T & GT club die ik bedoelde :Y (de man met brede scheiding die er omheen loopt :+ )


Succ6 :W
 
Laatst bewerkt:
Geweldig Leo gefeliciteerd! Ik zet hem ook even in het Suzuki tweetakttopic.

Enig idee van de geschiedenis van deze fiets?

Mijn Barton fotoset
Barton

Mooi dat je al een stukje geschiedenis gevonden hebt, hoe is deze fiets in Nederland terecht gekomen?
britishartists.co.uk
 
Laatst bewerkt:
Barton blok ...........mmmmmmmmmm :9~ was toch het onderblok van de GT 380 voor de 500cc klasse :Y Ik weet dat er bij de Suzuki T & GT club ook een liefhebber is die met zo'n exoot bezig is :Y Z'n naam is me ff ontschoten maar hij was al behoorlijk ver :Y

Misschien ff op die site kijken en/of contact zoeken als je info mist ............

Oeps ff aanpassen .............. :$ en dat Y-tube filmpje ff bekeken............dat is de man van de T & GT club die ik bedoelde :Y (de man met brede scheiding die er omheen loopt :+ )


Succ6 :W

Dat is Antoin van Gemert
 
Terug
Bovenaan Onderaan