Synchroniseren carbs fzr 400 rr

roy131313

MF veteraan
15 sep 2012
3.806
1
Vandaag begonnen, alles aangesloten motor warm gedraaid heb carbtune pro allemaal no problemo, totdat ik met mijn schroevendraaier bij die stelschroeven moest komen. Zit helemaal onder de carbs, enige manier hoe ik die schroef kan zien is een spiegeltje eronder leggen (maar dan past de schroevendraaier niet meer) en van bovenaf zie je ook totaal niet wat je aan het doen bent met 0,0 ruimte. Iemand ervaring met de fzr 400 rr of motor met soortgelijke carbs, want dit is echt een drama. Snap die jappen echt niet, hoe onmogelijk ze die stelschroeven hebben weggewerkt.
 
onderaan de carbs vlakbij de inlaat rubbers zitten de co schroeven,synchroniseren gebeurt meestal van bovenaf ja. pdf van werkplaatshandboek kun je gratis downloaden op diverse sites....
 
Laatst bewerkt:
Morgen met frisse moed er maar eens opnieuw naar kijken, wellicht wat meer bekabeling weghalen zodat ik daar wat meer ruimte voor mijn hand heb. Mocht dat niet baten dan maar de kappen eraf en het op die manier proberen. Bedankt voor de tips!
 
Morgen met frisse moed er maar eens opnieuw naar kijken, wellicht wat meer bekabeling weghalen zodat ik daar wat meer ruimte voor mijn hand heb. Mocht dat niet baten dan maar de kappen eraf en het op die manier proberen. Bedankt voor de tips!

Waar heb je je tank op dit moment geplaatst? Ik neem aan dat je die naar boven gescharnierd hebt? Als je die nog verder weg zou kunnen leggen krijg je nog beter zicht en toegang denk ik. :)
 
Waar heb je je tank op dit moment geplaatst? Ik neem aan dat je die naar boven gescharnierd hebt? Als je die nog verder weg zou kunnen leggen krijg je nog beter zicht en toegang denk ik. :)

Ja klopt op dat filmpje lijkt die vent het ook te kunnen zien wanneer hij zijn hoofd daar houd waar nu mijn tank omhoog gescharnierd staat. Jammer genoeg gaat het hem vandaag niet worden ivm wind en regen, moet er buiten aan werken namelijk.
 
Ja klopt op dat filmpje lijkt die vent het ook te kunnen zien wanneer hij zijn hoofd daar houd waar nu mijn tank omhoog gescharnierd staat. Jammer genoeg gaat het hem vandaag niet worden ivm wind en regen, moet er buiten aan werken namelijk.

Past ie niet in de woonkamer :? , t is ff een gedoe maar wel lekker warm hoor. ;) :+

Na dan heb je mazzel wat morgen wordt zn 8 gr met misschien een zonnetje :Y :Y . Lekker hoor die (groene) kerstdagen. _O-
 


:Y


Haakse schroevendraaier is duur. Alternatief:

LNKZ6057.JPG
 
Laatst bewerkt:
:^


Heb je tenminste ook gevoel bij wat je doet. Verder juiste volgorde aanhouden (WPmanual) want anders ben je in no time "de weg kwijt". :X

Dan heb ik nog een vraagje, scheelt morgen misschien met pielen. Als ik carb 1 en 2 aan het synchroniseren ben. En op de carbtune staat het linkerbalkje hoger dan de rechter. Is het dan meestal de stelschroef naar rechts of naar links draaien? Hij staat al behoorlijk beroerd dus heb geen zin om hem de verkeerde kant op te draaien zodat hij zometeen afslaat ofzo.
 
je moet eerst 1 en 2 regelen zodat die gelijk staan,dan 3 en 4 en als laatste de middelste stelschroef om de paren ten opzichte van elkaar af te stellen
links of rechtsom dat moet je gewoon even testen,dat kun je zo niet zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan