Honda Fireblade CBR 900 rr "Insomnia"

Ulleke

MF veteraan
16 sep 2012
3.420
25
Roosendaal
Nou zoals beloofd mijn nieuwe topic.

Ik heb pas mijn Supermagna verruild voor een leuke basis voor mijn eigen droom motor.

Hier de basis een knappe Fireblade streetfighter uit "94"

De specs:

- Kawa ZX6R "03" kont
- Complete GSXR 1000 K3 voorvork met remmerij en 17" wiel
- Wilbers progressieve voorveren
- Frixion discs voor en achter
- ABM superbike ombouw
- Cateye fietsteller
- Hugger van MGM-bikes
- Tankdop Evotech
- Ingekorte en uitgeholde Arrow demper
- Gepolijste achterbrug + frame
- Tank, kont en bugspoiler gespoten in duo-tone: groen/goud
- Blok, voor- en achterspatbord gespoten in "normaal" groen
- Koplamp (conical twins) van Shin-Yo
- Megatec Ripper koplamp masker
- Klein expansievat koelvloeistof
- Remvloeistof reservoir van MGM-bikes
- Geen remvloeistof reservoir achter
- Rem- en koppelingshendels V-Trec
- 1 bar-end-spiegel (aan de verplichte linkerkant)
- 25mm Tailrisers
- B&G shocktube
- Olietemperatuurmeter
- K&N luchtfilter
- Dynojetkit

De motor bij aankoop:

full


De motor nu:

full

full


De plannen:

- Eerst alle electro nalopen en controleren (met dank aan Caramba motorcycles te Tilburg).
- Dynamo probleem verhelpen, stator en spanningsregelaar nakijken (met dank aan Caramba motorcycles te Tilburg).
- Alles schoonmaken en weer in nieuwstaat brengen. Aluminium polijsten.
- Koplamp masker maken.
- De boel verlagen ben nogal klein:-)
- Velgen coaten en rode rimstriping aanbrengen.
- Tank en zit (welke zit weet ik nog niet) in een andere kleur spuiten met special effects.
- Hugger, voorspatbord, kettingkast in Carbon uitvoeren.
- Lsl handvaten, Barends en spiegels monteren.
- knipperlichten maken (met dank aan Caramba motorcycles te Tilburg)

Voor de rest zien we het wel:-)

Grtzz Dré
 
Laatst bewerkt:
Kijk!Dit is al hel wat beter dan zo'n veredelde tjopper!Gefeliciteerd ermee en veel bouwplezier. *O*
Hoop dat de kleur ook anders word............ :X
 
Kleur wordt zoals gemeld candy red met wat speciaals. Wil een vlammen patroon of iets dergelijks van links naar rechts over de motor laten lopen onder de candy. Lichte outline met een schaduw naar buiten. In het patroon dan ghost skuls of andere insomnia waardige tekeningen:-)

Beetje zoals op de tweede link maar dan ipv Chrome een heldere grijse lijn bedenkt met candy red. De rest van de ondergrond zal een solar gold zijn. De details breng ik aan met Grijs mettalic en zwart. Dan het geheel afwerken Candy red tot ik de diepte krijg die ik wil. Als laatste het geheel in de blanke laag een laag of vier vijf. Dan alles terug schuren met 2000 tot 3000 en afpolijsten voor een showroom glans.

 
Heb die green dominator altijd wel cool gevonden. Her maak er wat moois van! :)
 
Gaaf ding, maar die kleur van het blok en radiateur :( :( . Maar goed komt misschien nog wel.
De fles mag er inderdaad ook wel af, moet je vrijdag maar iets moois voor maken :Y :Y .
Kan je beter een blikje monster voor gebruiken, is gelijk ook mooi van kleur _O- _O- ook groen.

Gr Roughneckk
 
Thnx allemaal vrijdag gaat er een mooi stukkie staf alu mee van 80 mm.

Verder fijne feestdagen en een motorrijk 2014 gewenst. dat he maar een mooi jaar mag worden.

yvd6.jpg

8a2l.jpg


Grtzz Ulleke aka Dré
 
Thnx boys,

Net mijn kabelboom opgehaald niet verknipt dus ben happy. Ook een leuk carbon spatbordje op de kop getikt. Is een kopie van een origineel CBr spatbord. Dus nu lekker op maat maken en opnieuw in de blanke lak zetten.

Vanavond fotokes:-)
 
Thnx gaat goed komen met deze fighter, hij was al über maar wordt naar mijn smaak enkel mooier denk ik:-)
 
Nieuwe spullekes:-)

Andere kabelboom

5u7t.jpg


Voorspattert carbon fiber model origineel blade. Ga ik wat bijtrimmen en pas maken. Carbon hugger heeft een maatje van me. Dus ook die ondergaat een dremelkuurtje:-)

kr9e.jpg

tidy.jpg

0ntz.jpg


Rem schakel setje (Nog van Bladezz)

fjg6.jpg

ipab.jpg



Grtzz Dréke
 
Laatst bewerkt:
Nou weer wat verder was eens verder, was een beetje aan het tekenen geslagen. Ben er nog niet aan uit welke graphics ik ga gebruiken.

Vlammen, tribal, custom stripes. Voor een ander heb ik het redelijk snel op papier, voor mezelf wordt het altijd weer lastiger:-)

Of gewoon zo lambo oranje er voorlopig op.

grdw.jpg
 
Nou weer wat verder was eens verder, was een beetje aan het tekenen geslagen. Ben er nog niet aan uit welke graphics ik ga gebruiken.

Vlammen, tribal, custom stripes. Voor een ander heb ik het redelijk snel op papier, voor mezelf wordt het altijd weer lastiger:-)

Of gewoon zo lambo oranje er voorlopig op.

[afbeelding]


:Y :Y :Y Lambo oranje is 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan