22k verdunner universeel

gerlossertje

MF'er
11 mrt 2009
200
1
Dat zal je natuurlijk net zien wou lekker met kerst motorframe in blanke lak zetten, maar is wat te dik. Geen probleem dacht ik even verdunner pakken echter die was op.natuurlijk alles 2dgn dicht.
Nu vrijdag maar ergens 2k verdunner kopen maar heb vorige keer al behoorlijk wat afgezocht.
Nu de vraag weet iemand waar ik 2k thinner kan kopen, niet online.gaat om max 1 ltr liever 1/2 ltr ofzo.HOPENDE OP TIPS ZODAT IK DEZE VAKANTIE NOG KAN SPUITEN EN EEN IEDER PRETTIGE KERSTDAGEN.
 
Pas op met gewone thinner, best kans, dat die niet past bij de lak die je hebt. De boel verandert dan in een soort gestremde melk en is onbruikbaar. Ik heb vroeger regelmatig gewerkt, met autolak, die een eigen verdunner nodig had en niet te gebruiken was met gewone thinner. Die gewone thinner is bedoeld voor nitrocellulose lak en niet voor 2k lakken.
 
Ik weet niet wat voor 2k lak het is. je hebt zoveel soorten en echt verstand heb ik er niet van.
De (spuitbus) 2K lak die ik had was/is met thinner oplosbaar. simpel.

De 2K polyurethaanlak uit een blik die ik op mijn frame heb gekwast, dik als appelstroop, is alleen met speciale verdunner oplosbaar. Gelukkig heb ik er geen thinner bij gedaan wat dat is funest voor de lak. Nu is de lak uitgehard en is die er alleen nog af te krijgen door te stralen.
 
Nog niet tevreden had alleen verwarmt weer geschuurd en proefje gemaakt met gewone thinner zie geen rare reactie en droogt mooi op is trouwens lak van millaco.morgen opnieuw warm en beetje verdunt
 
Ik weet niet wat voor 2k lak het is. je hebt zoveel soorten en echt verstand heb ik er niet van.
De (spuitbus) 2K lak die ik had was/is met thinner oplosbaar. simpel.

De 2K polyurethaanlak uit een blik die ik op mijn frame heb gekwast, dik als appelstroop, is alleen met speciale verdunner oplosbaar. Gelukkig heb ik er geen thinner bij gedaan wat dat is funest voor de lak. Nu is de lak uitgehard en is die er alleen nog af te krijgen door te stralen.

Waar haal je dat vandaan?
 
Waar haal je dat vandaan?

De 2K PU lak die ik heb gebruikt komt uit de spuiterij bij mijn werk.
Deze lak mag niet met thinner worden verdund om te spuiten bijv. Om te verdunnen moet ik een andere oplosser gebruiken .
De persoon die de conservering (verfwerk) bestiert en de kwaliteit hiervan controleert heeft dat mij verteld.

Deze verf wordt airless gespoten en wordt door de nozzle onder hoge druk verneveld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan