moto-guzzi slaat niet aan

rebel1982

Die hard MF'er
3 jun 2012
851
7
temse
vanmorgen wou mijn guzzi niet meer starten, bougies vonken en worden nat...heb reeds de potjes laten leeglopen en naftleidingen gecontroleerd. Heb er ook startkabels op gezet, met naft in de cilinders te spuiten start hij wel maar blijft niet draaien.

Iemand tips voor mij?
 
Hallo.

Ik denk dat je stationair sproeiers dicht zitten, blijft hij wel lopen als je gas geeft?
En is je luchtfilter nog goed?

Groeten en succes ermee.

als ik gas geef verzuipt hij gelijk, hij wil net niet blijven lopen op rolantie...luchtfilter werd onlangs vervangen
 
Laatst bewerkt:
Als die alleen door blijft lopen wanneer je benzine inspuit dan verzuipt hij niet bij gas geven.
Komt er wel voldoende benzine in de carburateurs?
Zoja carburateurs eraf en laten reinigen en afstellen.
 
misschien even melden om welk type guzzi het gaat? dan maakt het meedenken makkelijker
bij de oudere guzzi's met puntjesontsteking hebben de twee cylinders een aparte ontsteking , dus zou hij bij een ontstekingsprobleem nog op één cylinder lopen.
het enige wat de beide ontstekingen gemeen hebben is de 12 volt voedingskabel.
maar als je vonken ziet is dat onwaarschijnlijk.

hetzelfde geldt voor de carbs , iedere cylinder heeft een eigen carb , dus als hij niet meer loopt zijn tegelijk beide carbs kapot gegaan ( knap onwaarschijnlijk) of de benzinetoevoer is niet goed.
lijkt me het waarschijnlijkst, dus even controleren of er benzine in de vlotterbakken zit?
 
het gaat om een v65 florida van 92 met een elektronische ontsteking(silent hectic), zoals eerder vermeldt heb ik beide vlotterbakken al eens laten leeglopen om zo vuil proberen te verwijderen...hij wil dus nét niet starten eigenlijk blijven draaien meer, dag ervoor deed hij het gewoon

klein detail, hij deed het en toen heb ik hem naar huis meegenomen op de aanhangwagen volgende morgen wou hij niet meer starten, mss vuil losgekomen tijdens vervoer?
 
Laatst bewerkt:
Ff kijken of de choke niet blijft hangen. Evt. Nieuwe bougies proberen en als je dat dan toch doet gelijk ff compressie meten (wel met gas helemaal open).

Vonken buiten de cilinder betekent niet dat hij ook vonkt in de cilinder. Dus daarvoor testen met stroboscoop. Bougies hebben een veel hogere spanning nodig in de cilinders om te vonken ivm hogere druk.
 
Als je bougies nat worden, verzuipt hij dus. Als ik het goed begrijp, is het probleem begonnen na het vervangen van het luchtfilter? In dat geval zou ik kijken of er iets je luchtinlaat blokkeerd, waar door je te veel benzine in je cilinders krijgt.
 
ok hij draait terug, had de bougies schoongemaakt met remmenreiniger en perslucht. Ik heb een carbcleaner erin gedaan en een eind gaan rijden...

dank voor het meedenken
 
typisch geval van zwakke accu,je wordt op het verkeerde been gezet omdat je vonken ziet maar deze zijn bij lange na niet sterk genoeg voor een goede ontsteking.
Nieuwe accu en hij doet het weer.
Zou goed kunnen.

Ik zou eerst een goed gaan uitpluizen WAT het nou precies is, voordat de halve motor uit elkaar ligt, en er voor 200 euro aan onderdelen is besteld.

Maar goed, ieder z'n hobby :Y

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan