Honda cb 900 F2 Bol Dor klaarmaken/opknappen

Dat ziet er mooi uit, dat polijstwerk !! :Y

Het vloeistofreservoir (nummer 5) en de o-ring (nummer 6) moeten er wel tussen. Dit is een doorzichtig reservoir waar twee strepen op staan. Die strepen geven het minimum en maximum niveau aan.
Op deze foto kun je zien dat het er wel op heeft gezeten.
010_zpsa2c4d419.jpg

Dit moet het zijn
cupoil_medium45511463006-01_f9cd.jpg


Onderdeelnummer van het reservoir is: 45511-463-006
Onderdeelnummer van de o-ring is: 45516-422-006

Succes verder en wie weet kom ik je nog tegen op de beurs (ik weet nog niet welke dag ik zal gaan).
 
Hallo Hans.

Super, je hebt 110% gelijk, ik kijk ook wel eens Cmsnl maar nu schoot dat me even niet te binnen.
Ik ga er achteraan!

Groeten Tom.
 
Hallo

Vandaag weer aan de bol dor geknutseld, vrij vlug al tot de conclusie gekomen dat ik het stuk kabelboom mis wat van de koplamp/voltmeter/klokje naar de rest van de kabelboom loopt mis, dus ik kon al meteen niet meer verder.

Wel heb ik geprobeerd de kuip er los op te passen om te kijken hoe dat pastte, bij de knipperlichten past het prima maar bij de spiegels totaal niet!!
Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Moeten daar soms nog opvulblokjes of iets dergelijks tussen of zou het kunnen dat ik een verkeerd kuipframe heb?

Ik heb wel gezien dat iets monteren wat je er niet zelf af hebt gehaald nogal lastig is omdat je niet echt een idee hebt van waar wat moet komen, normaal kijk ik vaak op CMSNL.com voor detail tekeningen maar van het kuipframe staat er geen tekening op.









Zoals je op de foto's kunt zien heb ik aan allebei de kanten van het kuipframe enkele centimeters over tussen het frame en de kuipt, zodoende kan ik de spiegels dus niet monteren.
De kuipt zit op de foto's niet bij de knipperlichten vast maar de gaten zitten wel op de goede plek dus de kuip hoeft/kan niet meer verschoven/gekanteld worden.

Het lijkt net of het kuipframe bij de spiegelmontage punten te smal is.

Hopelijk weet iemand van jullie hoe het zit???

Groeten en alvast bedankt, Tom.
 
Jammer dat je nu weer iets mist, want misschien ga je het nu net niet redden om dit weekend te kunnen rijden.
Ik heb zelf geen kuip, dus kon niet even kijken hoe het bij mij zat, maar in mijn onderdelenboekvan de CB900F kon ik het wel vinden.
Je mist de steuntjes met onderdeelnummer 64506-438-850.Toen ik dat nummer op internet zocht kwam ik erachter dat cmsnl er wel een tekening van heeft, maar die staat bij de CB750F2d.
Op de tekening hieronder de nummers 10 en de nummers 16 en 17 zul je ook nodig hebben.
Succes !! :)

honda-cb750f2d-european-direct-sales-fairing-stay-cb750f2d_bigma000092f32_a842.gif
 
Ik probeer in het najaar nog een ritje te organiseren en dan gaan we hier ff lunchen.
;)

@ Hans., long time no see.
Grtzzz
Hans.
8-) [afbeelding]

Daar was ik ook bij. Tot mijn schande zie ik dat ik niet op de Bol was........
Inmiddels heb ik geen Bol meer, die heeft een nieuwe liefhebber gevonden. Maar ik lees hier wel mee en zie vele herkenbare dingen bij het opknappen.
De Bol die jij aan het opknappen bent ken ik ook. Hij wordt weer heel mooi!
 
@ Hansy.

Ja, jammer inderdaad maar je doet er niks aan, volgende keer beter.
Morgen ga ik naar de motorbeurs met mijn pa zijn Yamaha FZ6 uit 2004, totaal niks voor mij natuurlijk maar rijd wel goed dusja....

Bedankt, ik had ook al op CMSNL gezocht, maar kon hem niet vinden :O
Ik ga er meteen achteraan :)

@Erik, Schande inderdaad ;)
Haha ik hoor van veel mensen dat hij bekend voorkomt, zal wel op veel plekken geweest zijn al ;)
Dankje, komt goed :)
 
Daar was ik ook bij. Tot mijn schande zie ik dat ik niet op de Bol was........
Inmiddels heb ik geen Bol meer, die heeft een nieuwe liefhebber gevonden. Maar ik lees hier wel mee en zie vele herkenbare dingen bij het opknappen.
De Bol die jij aan het opknappen bent ken ik ook. Hij wordt weer heel mooi!

Wacht maar as je weer ens wat leuks tegenkomt.
;)
 
Hallo allemaal.

Vandaag heb ik weer wat werkzaamheden verricht aan de Bol Dor, ik heb inmiddels de kuipsteuntjes binnen en het kuipkabelboompje, hier moesten nog een paar stukjes opnieuw van ingetaped worden, hopelijk ga ik in de loop van deze week de kabel boom erin leggen waarna als alles goed werkt de kuip erop kan.



Meteen weer een vraagje voor de experts, waar zijn de oranje schakelaars aan de linkse en rechtse kant voor die aan de binnenkant van de kuip zitten?



Groeten Tom.
 
Hallo allemaal.

Vandaag heb ik weer wat werkzaamheden verricht aan de Bol Dor, ik heb inmiddels de kuipsteuntjes binnen en het kuipkabelboompje, hier moesten nog een paar stukjes opnieuw van ingetaped worden, hopelijk ga ik in de loop van deze week de kabel boom erin leggen waarna als alles goed werkt de kuip erop kan.

[~[url="http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/WP_20140303_002_zps8b3b6bdf.jpg"]afbeelding~][/URL]

Meteen weer een vraagje voor de experts, waar zijn de oranje schakelaars aan de linkse en rechtse kant voor die aan de binnenkant van de kuip zitten?

[~[url="http://i1091.photobucket.com/albums/i398/Tom_heuvel/WP_20140303_003_zpsf6bc2b8d.jpg"]afbeelding~][/URL]

Groeten Tom.


Die oranje schakelaars zijn er later ingezet, die horen er origineel niet in.
 
@ Albert.

Is dat zo ja!!
Zoals jullie misschien wel weten neem ik de originaliteit van mijn motoren heel erg serieus.
Waar zouden deze schakelaar dan mogelijk voor dienen?

Om eventueel het instrumenten spel uit te kunnen zetten zodat het klokje de accu niet leegtrekt?

@ Voldoor.
Ja heb ik ook, maar die had ik op dat moment er even uit gehaald om goed schoon te maken.

In elk geval, ik ga de motor nu gewoon rijdend maken omdat het mooie weer er weer aan zit te komen en ik nu dus nog steeds op mijn Suzuki rondrijd.
En dan kan ik in de tussentijd eens mooi uitzoeken wat ik nog allemaal kan veranderen om de motor weer zoveel mogelijk origineel te maken in de volgende winterstop.

Bedankt Albert!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eric, je leest ook mee zie ik. Met jouw vorige bol ben ik naar de technische dag van de boldorclub geweest (de bol rijdt trouwens top) en heb daar tvdh en hans ontmoet. Kleine wereld. Waar kan ik jouw guzzzi-topic vinden?

mvg
 
Hallo.

Afgelopen Woensdag heb ik samen met een kameraad van me de laatst verkregen kabelboom aangesloten en doorgelopen, alles werkte direct dus dat was wel fijn.
Toen dat gedaan was, olie gepeild en een testrit gemaakt.
Alles werkte vlekkeloos.

Klein beetje afstel werk zit er nog wel aan maar de eerste km's zijn alweer gemaakt.



De nieuwe carport/motorhok/overdekt terras is nog niet helemaal klaar dus voorlopig staat hij even in de werkplaats van mijn pa omdat ik het sleutelhok haast niet inkom omdat ik nog een scherpe hoek moet maken.

Tijdelijke verblijfplaats.



En zijn toekomstige verblijf
Motor stond al weer klaar om mij naar school toe te brengen.
( wel een erg slechte foto zie ik nu )



Ik houd jullie op de hoogte, maar ik hoop dat er niet veel meer aan gedaan hoeft te worden ;)
kan ik weer eens verder met mijn 72'er 750 K2 :)

Groeten en bedankt voor het meelezen en al het meedenken/helpen :)
 
Laatst bewerkt:
Hallo Eric, je leest ook mee zie ik. Met jouw vorige bol ben ik naar de technische dag van de boldorclub geweest (de bol rijdt trouwens top) en heb daar tvdh en hans ontmoet. Kleine wereld. Waar kan ik jouw guzzzi-topic vinden?

mvg

Mijn vorige bol??? _O-
Welke van de 7? Niet die zwarte 1979-er denk ik. Maar welke dan? Je nickname zegt me zo gauw niks. Ben wel benieuwd.....fotootje?

Mijn guzzi topic staat op de site van de Guzzi club nederland. www.mgcn.nl Erg veel kennis daaro.
 
[Is dat zo ja!!
Zoals jullie misschien wel weten neem ik de originaliteit van mijn motoren heel erg serieus.
Waar zouden deze schakelaar dan mogelijk voor dienen?

Om eventueel het instrumenten spel uit te kunnen zetten zodat het klokje de accu niet leegtrekt?

Mij lijkt niet om het instrumenten spel uit te kunnen zetten. Althans niet allebei want daarvoor zou 1 knopje genoeg zijn. Alleen het klokje loopt namelijk door. De voltmeter niet. Misschien heeft hij er alarmlichten op gezet of nog verstralers erop gehad. Het kan van alles zijn geweest.
 
Hallo.

Heb dit bericht ook in het Bol Dor topic geplaats maar hier nogmaals.

Gezocht,
Wegens vandalisme heb ik een flinke deuk in mijn benzine tank opgelopen.
Deze was nagenoeg perfect, deuk en vrij van grote krassen.
Heeft u zo'n zelfde tank liggen of heeft u enig idee wie er misschien een heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt, en lichtelijk verdrietige Tom.
 
Hallo.

Heb dit bericht ook in het Bol Dor topic geplaats maar hier nogmaals.

Gezocht,
Wegens vandalisme heb ik een flinke deuk in mijn benzine tank opgelopen.
Deze was nagenoeg perfect, deuk en vrij van grote krassen.
Heeft u zo'n zelfde tank liggen of heeft u enig idee wie er misschien een heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt, en lichtelijk verdrietige Tom.


Vraag eens aan vanlunteren.
 
Bedankt voor de tip, had zijn telefoon nummer al op een blaadje geschreven om morgen te bellen.
Bedankt voor het meedenken.
 
Doei oma :W

Na een hele tijd probleemloos te hebben rondgereden nu het eerste serieuze probleem!
En vastzittende vlotternaald.
4 reparatie setjes gekocht en nu loopt hij weer netjes :)



Ik heb de benzine uit de tank laten lopen omdat ik het pijpje van de reserve heb schoongemaakt in de ultrasoon reiniger, als je van ON naar RES gaat duurt het ongeveer een seconden of 15 voordat de motor weer voldoende benzine krijgt.
Dat is een beetje aan de late kan maar is als het goed is nu opgelost

Ik heb nog geen vervangende benzine tank gevonden, ik heb wel een goede tank gekocht maar die moet aan het bovenvlak opnieuw gespoten worden voor de rest is die heel erg netjes.

Maar voor ik die naar de spuiter breng houd ik mijn ogen nog even open voor een mooie tank.

Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Doei Oma :W

Mijn benzine tank heb ik weer terug van de spuiter, via een kennis van mij bij deze spuiter terecht gekomen.









Alle stickers en dus ook de biezen zijn afgeplakt en bijgewerkt met airbrush, daarna zijn er 3 lagen blanke lak overheen gegaan.

Verder heb ik nog wat originele bouten gekocht en een origineel spatlapje wat onder het achterspatbord hoort, die zijn nogal moeilijk aan te komen schijnbaar.
Het achterspatbord frame ligt bij de poedercoater en dan kan dat binnenkort erop.
Ik heb ook een ander voorspatbord gekocht waarvan de draadtule houder voor de km teller kabel niet gescheurd is.
Deze laat ik door dezelfde spuiter als waar ik de tank heb gespoten ook weer rood spuiten.




Groeten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan