Loctite O-ring kit

Ragp

Die hard MF'er
19 sep 2009
399
0
Iemand ervaring met zelf O-ringen maken voor b.v. de vlotterbakken? Loctite biedt onderstaande set aan: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/...8J&gclid=CNCvuLmw1bsCFcJd3godhVgA5Q&WT.srch=1

O-Ring_01.jpg


Als je een paar motoren hebt die oud zijn loont het misschien vrij snel om zoiets te kopen als het echt goed werkt. Maar lees nog weinig over ervaringen met dat setje over langere termijn.
 
Laatst bewerkt:
Op mijn werk moet ik wel eens,o ring, pakkingen snijden,deze snij je dus,niet haaks af,maar onder een hoek.van ca 45 graden.
Dan ,eventueel, verlijmen
 
Gebruik ze op het werk ook, en dan voornamelijk voor de maten die we net op voorraad hebben...
werkt perfect, zit een snij-mal bij om ze idd schuin af te snijden, maar heb thuis ook al eens O-ringen ingekort, en gewoon recht afgesneden..werkt ook hoor
 
Wat voor lijmsoorten zijn hiervoor geschikt? Want als ik het zo hoor zou ik dan net zo goed zelf ergens Viton rubber kunnen halen en kunnen snijden en lijmen?
 
Wat voor lijmsoorten zijn hiervoor geschikt? Want als ik het zo hoor zou ik dan net zo goed zelf ergens Viton rubber kunnen halen en kunnen snijden en lijmen?

Bij ons worden ze niet altijd verlijmt,het goedje waarvoor het gebruikt wordt is wel vrij visceus en niet zo vluchtig als benzine.
Maar als er druk op de O-ringen komt te staan drukken deze uiteinden samen en sluiten dan geheel af.
Dus ,het is te proberen zonder te verlijmen :) (kan daarna nog altijd)
 
Gebeurt bij ons ook, o-ring zit toch vaak opgesloten in kamer of groef.
Koord wordt dan gewoon op bepaalde lengtes gekocht en terplekke op maat gemaakt en gelijmd, bij echt grootte o-ringen kun je ze met de lijm ook positioneren zodat ze blijven zitten.
Alleen lijm is wel rotzooi moeilijk te verwijderen.
 
ik zie wel dat het setje (88 euro) aan de prijs is daar.
dus gewoon een meter, goede maat o-ring snoer kopen en een busje loctite 406.
de rest is niet echt nodig .

edit en wat ontvetter
 
Laatst bewerkt:
Ik had zoiets ook om mn uitlaten af te dichten bij de flenzen op de cilinders.
Was ook op rol..maar het hielp helaas niet. Door de temp verschillen harde het steeds verder uit en raakte het zn elas werking kwijt.
En werd de "opening" steeds groter met als gevolg uitlaatlekkage.
Bij eriks hele gehaald ipv op rol en dat werkt al 850 km perfect:)
 
Ik had zoiets ook om mn uitlaten af te dichten bij de flenzen op de cilinders.
Was ook op rol..maar het hielp helaas niet. Door de temp verschillen harde het steeds verder uit en raakte het zn elas werking kwijt.
En werd de "opening" steeds groter met als gevolg uitlaatlekkage.
Bij eriks hele gehaald ipv op rol en dat werkt al 850 km perfect:)

Ja en ik gebruik de dikke juist weer voor de katapult, en dat werkt dus weer perfect.. :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan