Kwalijkzakie 250LTD. Een heel klein projectje

Dhr. Bosso

Пу́тін хуйло́!
24 mei 2012
40.741
103.322
Paviljoen 11.
Enige tijd geleden heb ik van een kennis een 30 jaar oude 250 LTD overgenomen voor maar liefst 100 Pleuro. Het gevalletje heeft ergens tussen de 10 en 15 jaar geleden een grote beurt gehad, en is direct daarna in de hoek gezet. Nooit meer naar omgekeken en min of meer vergeten tot ik er brood in zag. Het blokje was nog los, dus wat kon ik me er een buil aan vallen? En het leek me het ideale fietsje voor het Elefantentreffen.
Dus een paar weken terug lekker aan de slag gegaan. Eerst wat WD40 in de cilinder om alles nog een beetje los te weken. Daarna een nieuwe accu gehaald, want die was er niet meer bij. Toen de carburateur eens onder handen genomen, want die was helemaal dicht geslibd/vergomd, verse benzine d'r in. En jawel, na enig aandringen kwamen er plofjes uit de schoorsteen.
Na een paar uur werk aan de elektra, olie vervangen en een nieuw luchtfilterje loopt het Kawaatje nog ook .

De kosten tot dusver:
Aanschaf.................... 100 pleuro. :)
Accu.......................... 40 pleuro. Heej, da's 40% van de aanschafwaarde! :(
Olie 2L. ..................... 30 pleuro. Nog een halve liter over. 8-)
Luchtfilter.................. 7,95 pleuro. _O-
Klein spul van CMSNL......... 43,56
Klein spul motoport.......... 35,19
Zadeltassen...................30,00
Nieuwe voorband.............. 63,00
Voorwiel lagers.............. 28,68
Bougie....................... 3,90

Totaal....................... 382,34 pleuro. :] Exclusief hetgeen wat ik vergeten ben. :?

Maar na een heeeeel klein beetje poestwerk kwam ik erachter dat er een best wel knap fietsje onder het vuil vandaan kwam. Eigenlijk zonde om daarmee in de Elefantenzooi te duiken, maar ook weer te klein voor de 500euro challenge. Alhoewel, hier kan ik enorm punten mee scoren. :9~

Bosso pakt nu en biertje en gaat er nog eens over nadenken.

 
Laatst bewerkt:
Dit zijn helaas normale prijzen Sammie. Het lijkt ineens veel duurder omdat het fietsje niet zo duur was. :o
 
Laatst bewerkt:
Goed. 't kan de helft goedkoper, maar je zal zo je redenen/motivatie hebben.
Hou je'm origineel of ga je er iets leuks van bouwen?
 
Goed. 't kan de helft goedkoper, maar je zal zo je redenen/motivatie hebben.
Hou je'm origineel of ga je er iets leuks van bouwen?

Hier rondom Goes (Zld) hebben we maar 1 grote motorzaak, dus dan ben je al gauw aan de goden overgeleverd. Die ene dus. :/ om aan motorspul te komen. Voor zo'n klein en hoogtoerig machientje met natte plaatkoppeling heb ik gewoon goede olie nodig. Daar kan ik geen 20W/50 in gooien zoals bij m'n BMW's
Wat ik er verder mee ga doen weet ik ook nog niet. Niet interessant genoeg om te restaureren en te goed om te verklooien.
 
Je moet ook geen spullen halen bij een motorzaak, dan is de prijs zowieso maal 2,
maar ik neem aan dat een volwassen vent dat ook wel weet. O-)
 
Je moet ook geen spullen halen bij een motorzaak, dan is de prijs zowieso maal 2,
maar ik neem aan dat een volwassen vent dat ook wel weet. O-)

Jawel, maar we hebben hier niets anders. Okee, de accu had misschien iets goedkoper gekund, maar dan moet ik bijna naar het andere eind van Zuid-Beveland. Dat schiet ook weer niet op, en nu had ik alles in een keer. Da's me ook wat waard.
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik.. kun je mteen aan de slag..

Dus ook geen action in de buurt?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben stinkend jalours, mijn eerste motor was zijn voorloper, de Z200.
Vervang ook het oliefilter, Als dat dichtslibt krijgt de nokkenas geen olie meer en loopt de kop in elkaar. Voor de Z200 waren er geen koppen en nokkenassen meer te vinden.
 
Maar na een heeeeel klein beetje poestwerk kwam ik erachter dat er een best wel knap fietsje onder het vuil vandaan kwam. Eigenlijk zonde om daarmee in de Elefantenzooi te duiken, maar ook weer te klein voor de 500euro challenge. Alhoewel, hier kan ik enorm punten mee scoren. :9~

www.mijnalbum.nl/Album=BIWNWANZ

Ik zou niet weten waarom je brommer te klein is voor de Challenge. Zolang hij 100km/h kan halen is er niks aan de hand. Je bent in ieder geval welkom bij de challenge!
Veel plezier met sleutelen!!!
 
Dat snap ik.. kun je mteen aan de slag..

Dus ook geen action in de buurt?

Ik neem aan dat je niet op de olie van de Action doelt?!
Dat kan toch niks zijn, je bent gek als je dat in je motor gooit!



















Geintje
:+ *:)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten waarom je brommer te klein is voor de Challenge. Zolang hij 100km/h kan halen is er niks aan de hand. Je bent in ieder geval welkom bij de challenge!
Veel plezier met sleutelen!!!

Nou, ik zie wel een klein probleem. Het fietsje is wat aangepast voor de eerste eigenaresse. Die is maar 1,50 meter groot/klein. En om dan met mijn 1,84 meter en ruim 100 kg. half Europa rond te rossen op zo 'n klein ding. Ik weet 't nog niet. :N
Het starten gaat trouwens niet echt lekker. Lang doorstarten en veel met de choke en het gas spelen. Wellicht toch de carburateur eens helemaal schoon maken. Iemand in de buurt van Goes (Zld) met een ultrasoon badje?

Het luchtfiltertje had waarschijnlijk al een poosje op de plank gelegen, want de afdichting was helemaal verteerd. Maar met een paar stukjes Ti-Ta-Tochtstrip is het al opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik zie wel een klein probleem. Het fietsje is wat aangepast voor de eerste eigenaresse. Die is maar 1,50 meter groot/klein. En om dan met mijn 1,84 meter en ruim 100 kg. half Europa rond te rossen op zo 'n klein ding. Ik weet 't nog niet. :N
Het starten gaat trouwens niet echt lekker. Lang doorstarten en veel met de choke en het gas spelen. Wellicht toch de carburateur eens helemaal schoon maken. Iemand in de buurt van Goes (Zld) met een ultrasoon badje?

Het luchtfiltertje had waarschijnlijk al een poosje op de plank gelegen, want de afdichting was helemaal verteerd. Maar met een paar stukjes Ti-Ta-Tochtstrip is het al opgelost.

Ik snap dat het niet allemaal even goed past op zo'n kabouter motor. Ik heb daar ook wat last van op mijn CX500C. Wat goed kan helpen is een ander stuur monteren waarbij de uiteinden wat minder naar je toe staan. Dat geeft een stuk ruimte.

Je startprobleem is inderdaad erg vervelend. Ik zou eerst maar eens een nieuw luchtfilter halen. Ik heb een CX (de Purple Haze) die ook niet anders wou starten dan met startpilot. Liep verder goed, warme start was geen probleem, maar koude start was een drama. Bij nadere inspectie bleek dat de schuimrubberen opvulring van het luchtfilter vergaan was. Met een nieuw filter was alles opgelost.
 
Maar bij mij start het fietsje nu ook een stuk beter. *O* Ik had er al een nieuw luchtfilter is zittende, maar net zoals bij jou was de schuimrubberrand verteerd. Het filtertje heeft gewoon ergens veel te lang in het magazijn gelegen. Gisteravond ben ik weer even bezig geweest, o.a. starten en nog een kleinigheidje, en de schuimrubberrand vervangen voor tochtstrip. Zojuist weer eens gestart, en warempel, al na een paar seconden liep de motor.

De moraal van dit verhaal; ook met kleine stapjes kom je een heel eind. ;)
 
..Misschien leuk ombouwen? ander stuurtje, zweefzadeltje op goede positie, fris kleurtje..
 
Let je wel op dat de door jou gebruikte tochtstrip waarschijnlijk niet tegen benzine kan? En een carburateur puft altijd wat terug....
Leuk ding hoor!
 
Er zijn inderdaad mogelijkheden voor zo'n klein dingetje. Dat van die tochtstrip zal ik in de gaten houden, zelf eigenlijk nooit bij stil gestaan.





Afijn , gewoon FF rondstruinen op Jouwbuis.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook nog zo'n ding ergens in een garage box staan , maar dat van mij is geen hoog toeren motortje gewoon een 1 cilindertje 4 tact. Als mijn projecten allemaal klaar zijn zal ik hem eens uit de garage vissen. Ding start altijd wel ook na zeer lang stilstaan.
 
Dag oma! :W


Updeet: Van de week de Kawa naar buiten gereden, en 't ding wou maar niet starten. Af en toe een dikke plof, en dat was 't. Weer de carburateur nagekeken, maar alles zag er goed uit. Bougie gecontroleerd, en die vonkt(e). Was ook nat, dus er kwam benzine in de cilinder. Wel kreeg ik zelf zo nu en dan een flinke tik van de ontsteking, dus begon de bougie te wantouwen.
Nieuwe bougie d'r in, 2 seconden op de startknop ennnnn LOPEN ALS EEN TIERELIER! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan