TL1000S back on track

voortandwiel en ketting binnen *D

full


full


full
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend m'n remleidingen gaan oppikken en de banden op de velgen laten leggen.

Zie ik gisteren dat de achterband aanloopt tegen de brug. :(

De VFR-achterbrug kan dus geen 190 band hebben met de exenter van de Duc.
Ik ga nog een proberen met de gedraaide bus om te wisselen (zit een rand aan van 1 cm aan de kettingkant).

Zo niet, iemand een 180/55/17 MPP 2CT te ruil voor een 190/55/17?
 
Gisterenavond nieuwe remschijven voor vooraan besteld bij Demon tweeks UK.

Ik heb gekozen voor Viper schijven: niks slecht over kunnen vinden en aangezien ze nieuw zijn toch garantie erop :+

full


Gelijk ook maar remblokjes van hetzelfde merk erbij besteld.

Verder nog stuurtje zo goed als af gemaakt en nog zitten twijfelen over de koplamp :X .

Vanavond weer maar verder ....
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond nieuwe remschijven voor vooraan besteld bij Demon tweeks UK.

Ik heb gekozen voor Viper schijven: niks slecht over kunnen vinden en aangezien ze nieuw zijn toch garantie erop :+

[afbeelding]

Gelijk ook maar remblokjes van hetzelfde merk erbij besteld.

Verder nog stuurtje zo goed als af gemaakt en nog zitten twijfelen over de koplamp :X .

Vanavond weer maar verder ....

Even oma wegjagen (sorry oma).

Viper schijven zijn niets geworden net als de remblokjes:
- blokjes bleken niet op voorraad. EBC-blokjes in de plaats gekregen. Beter dus ik blij :+
- schijven hadden niet de juiste offset. Mooi teruggestuurd. Armstrong schijven besteld en alles mooi geregeld met Demon Tweeks.

Armstrong schijven passen perfect!

Morgen wat foto's plaatsen van de dingen die ik de afgelopen weken heb gedaan.

Gz
 
Even oma wegjagen (sorry oma).

Viper schijven zijn niets geworden net als de remblokjes:
- blokjes bleken niet op voorraad. EBC-blokjes in de plaats gekregen. Beter dus ik blij :+
- schijven hadden niet de juiste offset. Mooi teruggestuurd. Armstrong schijven besteld en alles mooi geregeld met Demon Tweeks.

Armstrong schijven passen perfect!

Morgen wat foto's plaatsen van de dingen die ik de afgelopen weken heb gedaan.

Gz

Ben benieuwd naar de foto's
 
Ik heb wel nog 1 groot probleem:

de VFR-as voor de brug is net te kort :( .
Verschil met de TL as is 1 à 2 cm.
Ik kan de bus aan de rechterkant (met schroefdraad) nog wel verder uitdraaien zodat de as er dieper in valt maar ik weet niet of ik het dan haal :?

Heeft er iemand een as liggen, diameter 20 mm, lengte 34 cm?

Dat is de makkelijk oplossing :+

Ondertussen een as op maat laten maken (gebrek aan juiste staal en tijd) en die past als een "tiet" ;) .

Bedankt Marcel (bekend onder een andere nickname op MF) :}

full
 
Laatst bewerkt:
Okay,

here we go.

Door de radiator van een duc ST4 te gebruiken had ik ik geen plek meer voor de thermostaat voor de fan. Dus even een houdertje gemaakt op de draai/freesbank. Zo kan ik de originele thermostaat gebruiken.

full


Busje gedraaid om de koelslangen met elkaar te verbinden.

full


Busje van de achterbrug afgedraaid en nu past de brug perfect.

full


Wat gaatjes geboord in de onderste kroonplaat:
- boutjes om de stuuruitslag te begrenzen.

full


- boutje om de stuurpen te borgen. komt nog een plaatje onder.

full


Luchtfilterhuis mod gedaan.

full


full
 
Door de radiator van een duc ST4 te gebruiken had ik ik geen plek meer voor de thermostaat voor de fan. Dus even een houdertje gemaakt op de draai/freesbank. Zo kan ik de originele thermostaat gebruiken.

Als dat de temperatuursensor uit de TL radiateur is had je ook een later model thermostaathuis kunnen scoren. Maar die is lang niet zo mooi als je stukje huisvlijt!

Als ik vragen mag, wat is de hart-hart van die vorkpoten? En heb je nog werk gehad om de remschijven naar binnen of naar buiten te krijgen (maw, hoe breed is de naaf van zo'n Duc velg)??
 
Als dat de temperatuursensor uit de TL radiateur is had je ook een later model thermostaathuis kunnen scoren. Maar die is lang niet zo mooi als je stukje huisvlijt!

Als ik vragen mag, wat is de hart-hart van die vorkpoten? En heb je nog werk gehad om de remschijven naar binnen of naar buiten te krijgen (maw, hoe breed is de naaf van zo'n Duc velg)??

Jep, thermostaathuis van een later model was een optie maar ze zijn schaars en vrij duur :( . Deze heb ik voor € 17 kunnen maken: alu was voor nop. Heb enkel een tap van M18 fijne draad moeten kopen.

Ik zal de hart-hart-afstand eens voor je opmeten.
ik heb de schijven van een Duc 748 R moeten kopen. Die hebben een offset van 15 mm (standaard 10 mm). Nu passen de schijven perfect tussen de R1 klauwen.
 
Hey Carl,

Was een leuk draai klusje die as, leuk om te lezen dat je er blij mee bent en dat hij goed past.
Succes met de verder bouw van je project, ziet er goed uit.

Gr Marcel (Roughneckk)
 
ben ik oma net voor ;) .

Afgelopen week weer heel wat kunnen doen:

- steuntjes voor de koplamp afgemaakt en in de lak gezet.
- uitlaat afgelast en in de lak gezet.
- voorvork definitief gemonteerd.
- ophanging voor de duc schokbreker achteraan afgewerkt. Straks of morgen overzetten op het goede frame.
- enkele rondellen en afstandsbussen gedraaid voor diverse dingen.
- enkele busjes gedraaid voor de koelkring (ben niet tevreden hoe hij nu loopt).

Straks of morgen foto's posten 8-)

To do:
- frampje voor OEM dashboard (voorlopig)
- alles monteren
- kijken of de motor wil starten :X

--> the end is near *O*
 
Ik zal de hart-hart-afstand eens voor je opmeten.
ik heb de schijven van een Duc 748 R moeten kopen. Die hebben een offset van 15 mm (standaard 10 mm). Nu passen de schijven perfect tussen de R1 klauwen.

Als dat zou kunnen! Van die schijven is ook nieuw voor mij, het is waardevolle info.. bedankt!
 
foto time!

de öhlins "bananen" en de nodige spacers. Brackets zijn beide 26 mm T6 aluminium. Deze het dichst bij het frame is onderaan uitgefreesd tot 15 mm.
Voor de bouten heb ik even leentje buur moeten spelen bij de F en R die hier nog in onderdelen staan maar het is goed gekomen. :P
Veer zit bovenaan vast met 1 van de bouten van de rotatiedemper (beide ogen van het subframe ontdaan van schroefdraad).

full


Even een krimpkous rond de steun van de tank waar deze op het frame komt. Blijft de poedercoat tenminste heel.
full

full

full

full

full


Uitlaat mooi gespoten in antraciet (had ik nog over van de GSX-R) en gemonteerd. Links heb ik wel een probleem: de demper is bij de crash toch lichtjes (1 à 2 cm) naar boven geplooid. Als de motor klaar is eens kijken of we dag een beetje terug kunnen buigen met een lange pijp of iets dergelijks.

full

full


Voor de rest alles van het rijwielgedeelte (voorvork, achterbrug, ophanging en wielen) definitief gemonteerd.
Even een impressie met de lingerie en de koplamp gemonteerd :+

full


Ben alleen nog niet tevreden met de koelvloeistofbuis dwars door het frame. Even uitzoeken of het niet anders kan.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan