Benzinepomp echt nodig of niet???

Marco1978

Die hard MF'er
9 jun 2009
801
0
Nieuwkoop
Misschien een domme vraag,maar kan er even niks over terugvinden op het forum...

Ik ben bezig een Yamaha XV1600 Wildstar om te bouwen en nu wil ik het contact om gaan liggen en zit een beetje met verschillende ideeen in mn hoofd...
Nu is 1 idee daarvan dus op de plek aan de zijkant van me blok waar nu dus de benzinepomp zit!

Nu heb ik wel iets gelezen over "zwaartekracht-vulling" dus zonder pomp er tussen...
Dus direkt vanaf tank op de carbs...

Ik vroeg me af of dat nadelen heeft...dat zogenaamde "zwaartekracht-vulling"????
 
Nu heb ik wel iets gelezen over "zwaartekracht-vulling" dus zonder pomp er tussen...
Dus direkt vanaf tank op de carbs...

Ik vroeg me af of dat nadelen heeft...dat zogenaamde "zwaartekracht-vulling"????

Als er nu een benzine pomp zit dan zal de motor waarschijnlijk niet of niet goed lopen zonder die benzine pomp.

De pomp zal waarschijnlijk niet veel druk leveren, maar de druk van de zwaartekracht kan of zal te weinig zijn om de carburateurs te vullen.
 
Japanners hebben doorgaans niet voor jan met de korte achternaam een pomp, meestal bevindt in dat geval (een deel van) de benzinevoorraad zich onder vlotterniveau. Het kan zijn dat je zonder pomp niet de gehele tankinhoud meer kunt gebruiken.
 
Japanners hebben doorgaans niet voor jan met de korte achternaam een pomp, meestal bevindt in dat geval (een deel van) de benzinevoorraad zich onder vlotterniveau. Het kan zijn dat je zonder pomp niet de gehele tankinhoud meer kunt gebruiken.


Is hij op dit moment rijdbaar?

Zoja, pomp ertussen uit, en proberen..

Ik denk dat het moet lukken. ( mits de kraan hoger zit dan de carbs )
 
Laatst bewerkt:
bij een wildstar kun je de brandstofpomp zonder problemen weglaten.
er is echter wel een aanpassing van de carburateur nodig.
en dat is een andere vlotternaald en en zitting.
die zitting moet een grotere doorlaat hebben dan de huidige.

deze moet erin.
Suzuki, part nr
13370-08F50
 
Laatst bewerkt:
Komen er geen woorden meer uit tegenwoordig? Zou dat ff een verbetering zijn zeg :Y

:') kusje er op?


Dus, als het ene vat met vloeistof ( de tank ) hóger zit dan het andere vat met vloeistof ( de carbs ) kan de vloeistof uit het ene vat ( de tank ) niet in het andere vat ( de carbs ) komen?

IF the actual tank is above the carbs, there is no fuel pump, and gravity feed is used. If any part of the fuel tank is below the carbs, there will be a pump. Also, all fuel-injected bikes have pumps, as the fuel needs to be delivered under pressure to the fuel system.

Dan zou ik, en vele motoren waar origineel een pomp opzit op magische wijze probleemloos zonder benzine rondrijden...

babbel zegt zelf:
Japanners hebben doorgaans niet voor jan met de korte achternaam een pomp, meestal bevindt in dat geval (een deel van) de benzinevoorraad zich onder vlotterniveau. Het kan zijn dat je zonder pomp niet de gehele tankinhoud meer kunt gebruiken.

ik zeg:
Is hij op dit moment rijdbaar?

Zoja, pomp ertussen uit, en proberen..

Ik denk dat het moet lukken. ( mits de kraan hoger zit dan de carbs )

|(


Succes ermee heren experts, laat ff weten als jullie de zwaartekracht hebben weten te stoppen..

Alhoewel, misschien hebben jullie op 4 januari wel even gelijk.
 
Laatst bewerkt:
:') kusje er op?


Dus, als het ene vat met vloeistof ( de tank ) hóger zit dan het andere vat met vloeistof ( de carbs ) kan de vloeistof uit het ene vat ( de tank ) niet in het andere vat ( de carbs ) komen?

IF the actual tank is above the carbs, there is no fuel pump, and gravity feed is used. If any part of the fuel tank is below the carbs, there will be a pump. Also, all fuel-injected bikes have pumps, as the fuel needs to be delivered under pressure to the fuel system.

Dan zou ik, en vele motoren waar origineel een pomp opzit op magische wijze probleemloos zonder benzine rondrijden...

babbel zegt zelf:

Het verschil tussen zijn quote en die van jou, is dat jij zegt dat de hele kraan boven de carbs moet zitten. Hij is nauwkeuriger en noemt onderkant tank en vlotterniveau. Dat scheelt veel benzine.
 
Ik ken geen tanks ( met een externe pomp ) waar de kraan niet zo laag mogelijk zit.

Als de kraan "halverwege" de tank zit, en er een piemeltje helemaal tot onderin de tank gaat, dán heb je wel een pomp nodig om dát gedeelte leeg te slurpen.

maar zoals ik al zei: is 'ie rijdbaar? kraan boven carbs? zo ja, proberen..

Maar dat is niet voldoende voor heren experts. :)

@rambabbel, ik zal je ( in dit topic ) niet meer storen hoor.

you+win+one+free+internet+coupon.jpg


thumbs_up_large.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ken geen tanks ( met een externe pomp ) waar de kraan niet zo laag mogelijk zit.

Als de kraan "halverwege" de tank zit, en er een piemeltje helemaal tot onderin de tank gaat, dán heb je wel een pomp nodig om dát gedeelte leeg te slurpen.

maar zoals ik al zei: is 'ie rijdbaar? kraan boven carbs? zo ja, proberen..

Maar dat is niet voldoende voor heren experts. :)

en zoals de heren experts je al probeerden duidelijk te maken, maakt het geen hol uit waar die kraan zit. Al sleept die kraan over de grond, als het vloeistofniveau maar boven de carburateurs zit.
Heb jij mijn linkje over communicerende vaten nog gelezen? Het gaat niet om de brandstofkraan, het gaat om het geheel van het systeem.

@rambabbel, ik zal je ( in dit topic ) niet meer storen hoor.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik snap niet waar dit voor nodig is in deze discussie? :?
 
bij een wildstar kun je de brandstofpomp zonder problemen weglaten.
er is echter wel een aanpassing van de carburateur nodig.
en dat is een andere vlotternaald en en zitting.
die zitting moet een grotere doorlaat hebben dan de huidige.

deze moet erin.
Suzuki, part nr
13370-08F50
Is hij op dit moment rijdbaar?

Zoja, pomp ertussen uit, en proberen..

Ik denk dat het moet lukken. ( mits de kraan hoger zit dan de carbs )

Thanx mannuh,

Ik ga het inderdaad gewoon maar ff proberen....
De Carb word zowiezo aangepast,want er zit nu een open filter en open uitlaten op...dus afstellen moet toch gebeuren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan