Tank laten uitdeuken

Spurtt

Die hard MF'er
7 jan 2012
272
0
Amsterdam
Het stalen of aluminium tank gedeelte, waar je tegen aan leunt.. is zoiets makkelijk uit te deuken?

Ik heb het al geprobeerd met een zuignapje, lukt niet.
 
dat is niet makkelijk uit te deuken.
op het werk komt af en toe een uitdeuker langs die eigenlijk alleen auto's doet.
het staal van een motorfietstank, is volgens deze man veel dikker/steviger dan het uit te deuken staal van een auto.
het lukt dan ook wel, maar het gaat aanzienlijk moeilijker.
ook mag de deuk niet te groot zijn.
 
Laatst bewerkt:
In het midden boven het wiel had ik stalen pen ingedraaid gekregen van afzender onbekend.

Snap4.jpg


En je ziet er niks van weer, spuiten doe ik ook zelf
 
Heb ook een oppervlakkige deuk in de zijkant van m'n Vulcan tank.
Ik ging op m'n bek in een natte parkeergarage, en kreeg de tank op de knie.
Geprobeerd te verwijderen met haardroger en koudespray, lukte niet...
 
Laatst bewerkt:
Geen bandenzwart, had net nieuwe banden op de Turbo.
Maar die banden liggen al weer boven die velgen stonden me niet aan, originele lichtmetalen er onder gezet 8 ioch noemen ze die met weer vers rubber.
 
Het stalen of aluminium tank gedeelte, waar je tegen aan leunt.. is zoiets makkelijk uit te deuken?

Ik heb het al geprobeerd met een zuignapje, lukt niet.


Je bent op de goede weg, ik heb ervaring met een zelfgemaakt systeem op vlakke dunne platen, wel een beetje passende plaat maken van hout o.i.d.wat over de deuk gaat en afdichten met rubber o.i.d. Dan aansluiten op regelbare vacuümpomp.
 
Benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer een theoretisch onderbouwde ervaringsdeskundige met de beroemde doperwtenvulling aan komt zetten...

Je moet er twee doperwten in doen en dan electrolyse met galvanische aberratie toepassen.
Via E=M.c^2 en de wet van Murphy komt het dan helemaal goed.
Wel oppassen.
 
dat is niet makkelijk uit te deuken.
op het werk komt af en toe een uitdeuker langs die eigenlijk alleen auto's doet.
het staal van een motorfietstank, is volgens deze man veel dikker/steviger dan het uit te deuken staal van een auto.
het lukt dan ook wel, maar het gaat aanzienlijk moeilijker.
ook mag de deuk niet te groot zijn.

Als de deuk groter is dan de tank zie je helemaal niets denk ik :/
 
Benieuwd hoe lang het duurt voordat er weer een theoretisch onderbouwde ervaringsdeskundige met de beroemde doperwtenvulling aan komt zetten...

Nee nee nee..
doperwten methode is volledig achterhaald en dus uit.
Het nieuwe chemisch oplosbare purschuim is in :+

Maar ontopic:
Ik heb mijn tank laten uitduiken door een schadeherstel bedrijf dat voornamelijk autos doet maar dus ook motoren. Was onderuit gegaan en er zat een deuk in de tank zo groot als mn vuist. Hij heeft het met puntlassen eruit getrokken. Afgezien van een wat bobbelige tank aan de binnenzijde isstie aan de buitenzijde weer helemaal strak geworden.. niks meer van te zien :)
 
Laatst bewerkt:
Nee nee nee..
doperwten methode is volledig achterhaald en dus uit.
Het nieuwe chemisch oplosbare purschuim is in :+

Maar ontopic:
Ik heb mijn tank laten uitduiken door een schadeherstel bedrijf dat voornamelijk autos doet maar dus ook motoren. Was onderuit gegaan en er zat een deuk in de tank zo groot als mn vuist. Hij heeft het met puntlassen eruit getrokken. Afgezien van een wat bobbelige tank aan de binnenzijde isstie aan de buitenzijde weer helemaal strak geworden.. niks meer van te zien :)

Plamuur blijft altijd de afwerking, zonder plamuur blijft het na uit deuken zichtbaar, ook met de deuk er uit trekken o.w.v.m.d.o. of met vacuüm.
 
Nee nee nee..
doperwten methode is volledig achterhaald en dus uit.
Het nieuwe chemisch oplosbare purschuim is in :+

Maar ontopic:
Ik heb mijn tank laten uitduiken door een schadeherstel bedrijf dat voornamelijk autos doet maar dus ook motoren. Was onderuit gegaan en er zat een deuk in de tank zo groot als mn vuist. Hij heeft het met puntlassen eruit getrokken. Afgezien van een wat bobbelige tank aan de binnenzijde isstie aan de buitenzijde weer helemaal strak geworden.. niks meer van te zien :)

Dus scheelt het wel benzine als er nog bobbels in zitten, gaat minder in je tank :Y
 
hehe.. denk dat die paar lasbobbeltjes die er zitten geen zoden aan de dijk zullen zetten ;)
Uiteraard met plamuur afgewerkt..

Flinke deuk;
IMG_0359.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan