racen op een SC59

Met 15/45, 15/44, 15,43, 16/43, 16/42 en 16/44 rij ik 42 - 43érs. 16/44 is denk de tandwielverhouding om sneller te gaan, we willen allemaal nog sneller toch :)

Ik pak de Strubben in zn 1. Haarbocht 2, Madijk 3, Ossebroeken 2, Ruskenhoek links 4, Stekkenwal 3, Bult 2, Mandeveen 2, Duikersloot 3, Meeuwenmeer 5, Ramshoek 5, GT 2. :]

Winter duurt lang B|

Ferry, de volgende race mogen we op Zandvoort rijden en ik zag dat jij daar ook enorm hard rond gaat. Zou jij eens willen aangeven in welke versnellingen jij de bochten daar neemt? Op Assen heeft mij dat namelijk enorm geholpen :Y

Zandvoort ga ik net zoals jij rijden met 16/42.

Zelf denk ik ongeveer onderstaand?

Tarzan 2
Gerlach 2
Hugenholtz 2
Hunserug 4
Slotemakerbocht (chicane) 2
Scheivlak 3
Mastersbocht 3
Bocht 9 3
Bocht 10 2
Hans Ernst bocht 2
Kumhobocht 3
Arie Luyendijk 3
 
Laatst bewerkt:
Tarzan 2
Gerlach 3
Hugenholtz 2
Hunserug 4
gp chicane 1
Scheivlak 3
Mastersbocht 3
renault 2
vodafone 2
audi-s 2
Kumhobocht (bos in) 3
Arie Luyendijk (bos uit) 3

dit zou wel moeten lukken ;)
 
Tarzan 2
Gerlach 3
Hugenholtz 2
Hunserug 4
gp chicane 1
Scheivlak 3
Mastersbocht 3
renault 2
vodafone 2
audi-s 2
Kumhobocht (bos in) 3
Arie Luyendijk (bos uit) 3

dit zou wel moeten lukken ;)

:}

@Bart en Camiel ook bedankt voor jullie goede tips ;) Voor jullie maakt het toch niet uit in welke versnelling ik ga rijden aangezien jullie ver.. heeeel ver voor mij rijden :Y
 
16/42 is wel lekker op Zandvoort met de SC59 alleen uitkomen Hugenholz wat te weinig kracht.

Hieronder de versnellingen hoe ik zandvoort rijdt met 16/42:

Tarzan 2
Gerlach 2
Hugenholtz 2
Hunserug 3
gp chicane 1
Scheivlak 2
Mastersbocht 2
renault 1
vodafone 1
Rechte stuk 4e gear.
audi-s 2
Kumhobocht (bos in) 2
Arie Luyendijk (bos uit) 3
Rechte stuk 5e gear.


Succes.
 
Ferry, de volgende race mogen we op Zandvoort rijden en ik zag dat jij daar ook enorm hard rond gaat. Zou jij eens willen aangeven in welke versnellingen jij de bochten daar neemt? Op Assen heeft mij dat namelijk enorm geholpen :Y

Zandvoort ga ik net zoals jij rijden met 16/42.
Welke verhouding heb je voor assen?
 
16/42 is wel lekker op Zandvoort met de SC59 alleen uitkomen Hugenholz wat te weinig kracht.

Hieronder de versnellingen hoe ik zandvoort rijdt met 16/42:

Tarzan 2
Gerlach 2
Hugenholtz 2
Hunserug 3
gp chicane 1
Scheivlak 2
Mastersbocht 2
renault 1
vodafone 1
Rechte stuk 4e gear.
audi-s 2
Kumhobocht (bos in) 2
Arie Luyendijk (bos uit) 3
Rechte stuk 5e gear.


Succes.

:} bedankt. Wel erg veel in de eerste versnelling :o . Vind ik toch altijd wat minder prettig, maar moet me daar misschien maar eens overheen zetten ;)
 
Hoi,

IK heb een nieuw voortandwiel gemonteerd. Deze heeft nu zijdelings een fractie ruimte op de as. Heb de bout vast gedraaid met 54nm zoals het WPH voorschrijft.

Is deze zijdelingse speling normaal???? of moet het vtw klem zitten tussen de borst op de as en de bout.

Alvast bedankt voor de tips

:W
 
16/42 is wel lekker op Zandvoort met de SC59 alleen uitkomen Hugenholz wat te weinig kracht.

Hieronder de versnellingen hoe ik zandvoort rijdt met 16/42:

Tarzan 2
Gerlach 2
Hugenholtz 2
Hunserug 3
gp chicane 1
Scheivlak 2
Mastersbocht 2
renault 1
vodafone 1
Rechte stuk 4e gear.
audi-s 2
Kumhobocht (bos in) 2
Arie Luyendijk (bos uit) 3
Rechte stuk 5e gear.


Succes.
Renault en Vodafone, dat is bocht 9 en 10 op plattegrond Zandvoort toch? Neem je die in de 1? Geen typefout?
 
Hoi,

IK heb een nieuw voortandwiel gemonteerd. Deze heeft nu zijdelings een fractie ruimte op de as. Heb de bout vast gedraaid met 54nm zoals het WPH voorschrijft.

Is deze zijdelingse speling normaal???? of moet het vtw klem zitten tussen de borst op de as en de bout.

Alvast bedankt voor de tips

:W

Bij mij is het precies hetzelfde ik heb ook een ander voortandwiel gemonteerd van JT deze heeft ook wat zijdelingse speling daarna originele terug geplaatst om te checken en ook deze heeft speling schijnt bij de SC59 normaal te zijn.
 
Even een vraag....
Tijdens mijn laatste circuitdag kreeg ik het gevoel dat de voorkant erg licht werd en wat grip aan het verliezen was.
Is dit te wijten aan de voorband, of moet mijn vering eens nagekeken worden.
Vooral bij duikersloot en meeuwemeer daar kreeg ik deze problemen.
Ik weet mijn god niet hoe lang er met een voorband gereden kan worden, maar deze band heeft circa 15 sessies eronder gezeten.
 
15 sessies is niet niks hoor. Eerste advies, monteer nieuw bandje en merk het verschil.
Hangt er vanaf hoe hard je rijdt natuurlijk... Iets meer info is wel vereist om hier iets zinnnigs over te zeggen.

Ik rij gemakkelijk twee soms drie achterbanden op per voorband.. Dus 15 sessies~3 circuitdagen.. Dan zit ik net met tweede nieuwe achterband... (Tempo 2'40 Spa)

Kan ook zijn dat de vering zo slecht (onderhouden) is dat de band alles moet doen terwijl ie eigenlijk nog niet versleten is...
 
Plaatje van hoe mijne er momenteel bij staat.
full
 
Hangt er vanaf hoe hard je rijdt natuurlijk... Iets meer info is wel vereist om hier iets zinnnigs over te zeggen.

Ik rij gemakkelijk twee soms drie achterbanden op per voorband.. Dus 15 sessies~3 circuitdagen.. Dan zit ik net met tweede nieuwe achterband... (Tempo 2'40 Spa)

Kan ook zijn dat de vering zo slecht (onderhouden) is dat de band alles moet doen terwijl ie eigenlijk nog niet versleten is...

Dat houd ik ook zo'n beetje aan.
De voorband is nu 3 dagen gebruikt, en zit nu net een nieuwe achterband op.
Er zitten Pirelli supercorsa sc2 onder.
Vering gaat voor aankomende winter in onderhoud.
Aan de achterband is het goed te zien wanneer deze vervangen moet worden qua slijtage.
De voorband ziet er op zich nog goed uit.
 
Aankomende winter wil ik me motor een nieuwe look geven.
Ben benieuwd naar de ervaringen/pasvorm van de verschillende merken kuipen.
Heb zitten kijken bij Ten kate, JVP en Sebimoto.

Iemand hier ervaringen mee, of is het allemaal pasmaken en prutsen.

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan