racen op een SC59

Aankomende winter wil ik me motor een nieuwe look geven.
Ben benieuwd naar de ervaringen/pasvorm van de verschillende merken kuipen.
Heb zitten kijken bij Ten kate, JVP en Sebimoto.

Iemand hier ervaringen mee, of is het allemaal pasmaken en prutsen.

:W
Tkr past wel redelijk bij mij behalve het zitje op std (Abs) subrpframe. Echt goedkoop is het niet maar je hebt het wel snel, alles is op voorraad.
Ps: ik ben de Vlaming op spa onlangs bij de tentjes ;-)
 
Tkr past wel redelijk bij mij behalve het zitje op std (Abs) subrpframe. Echt goedkoop is het niet maar je hebt het wel snel, alles is op voorraad.
Ps: ik ben de Vlaming op spa onlangs bij de tentjes ;-)

Aha, ik had al zo'n vermoeden dat jij dat was.

Dank je voor je ervaring. Zit nog te twijfelen of ik ook nieuwe air ducts neem en dan voor het 2012 model kuip kies. Vindt die net iets mooier omdat ie wat scherpere lijnen heeft.

Maar duurt gelukkig nog even voordat het weer voorjaar is.

:W
 
Opzouten oma!!!!

Heren,

Standaardketting is 116 schakels van een SC59 met 16-42 vertanding.
Past dezelfde ketting met een 16-44 verhouding nog steeds?
 
Assen. Ik ga weer eens 15/45 proberen. Meeste bochten dan in zn 3 op Assen. Kon er 1:42 mee rijden maar wind mee in de toerenbegrensor voor de Ramshoek. Laatste tijd 16/44 gereden. Pakte voor mij ook goed uit. Let op, iedere rondetijd vraagt een andere verhouding.
 
Assen. Ik ga weer eens 15/45 proberen. Meeste bochten dan in zn 3 op Assen. Kon er 1:42 mee rijden maar wind mee in de toerenbegrensor voor de Ramshoek. Laatste tijd 16/44 gereden. Pakte voor mij ook goed uit. Let op, iedere rondetijd vraagt een andere verhouding.


Van 16/44 naar 15/45 is een behoorlijk verschil.
 
Ik ben pas overgestapt van 15-44 naar 16-44. Daarbij had ik het gevoel dat de motor veel rustiger bleef bij uit accelereren. Qua tijden heb ik nog geen idee, was de laatste dag wat ouder rubber aan het opmaken.

:W
 
Misschien een domme vraag, :$ :$ maar waarom zou je meer ketting effect willen en wat voor invloed heeft het op het rijgedrag van je brommer???

:W
 
Misschien een domme vraag, :$ :$ maar waarom zou je meer ketting effect willen en wat voor invloed heeft het op het rijgedrag van je brommer???

:W
Dat is ech geen domme vraag! Bij meer dan 30% gasstand gaat je achtervering uitveren. Dit uitveren moet ongeveer even snel als de voorvork gebeuren om op dezelfde rijlijn te blijven. Ik heb het idee dat mn achterveer wat sneller uit mag veren. Dus meer kettingeffect creëren. Dat kan op minimaal 6 verschillende manieren.
Kleinder voortandwiel en een groter achtertandwiel zorgt voor meer kettingeffect. Mn wiel blijft op dezelfde plek en ik kan met 15/45 leuke tijden rijden. Wil je 1:41 rijden dan zal een iets langere gearing noodzakelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Oke, das helder.
De 1.41 kom voorlopig nog niet aan. Had afgelopen jaar een uitschieter naar een hoge 48er en wil proberen om dit consequent te doen.
Ik was de laatste dag niet sneller na de wijziging (van 15/44 naar 16/44) Maar vond de brommer wel rustiger.
Dus ben benieuwd wat het wordt, en aders wissel ik wel weer terug..

:W
 
Heeft Ten Kate er ook bij verteld in welke versnelling je het beste kan rijden in bepaalde bochten. Pak je de Bult, Ossebroeken, Bult, Mandeveen, GT in zijn 2e versnelling of in zijn 3?

In zijn 2 vindt ik de motor wat heftig met 15/43 en in zijn 3 mis je kracht. Zoals je al schrijft pakken ze denk de 2e versnelling icm goede electronica zoals motorrem om de boel rustig te houden. Strubben in zijn 1 en dan snel door naar 2 denk ik bij het uitkomen :)

Met 15/45 pak je bovenstaande bochten mooi in zijn 3 en scheelt je schakelen. Ik ben nu alleen benieuwd of ik voor mezelf niet in de toerenbegrenzer kom bij Hoge Heide. Als dat een fractie gebeurt is dat niet heel erg want daarna draai je toch het gas dicht voor de Ramshoek. 3 jaar terug kwam ik wel erg vroeg in de begrenzer maar toen stond er ook een storm. (wind mee)

Is het al voorjaar? *D O-)
 
Lijkt me dat Ten Kate veel kennis heeft omtrent deze brommer. Maar hoor graag je ervaring. Wil de mijn ook nog laten controleren voor me Maart tripje.

:W
 
Lijkt me dat Ten Kate veel kennis heeft omtrent deze brommer. Maar hoor graag je ervaring. Wil de mijn ook nog laten controleren voor me Maart tripje.

:W


Ik denk ook dat ik bij Ten Kate aan het juiste adres ben.
Je hoort nog ok?

Andere aanbevelingen zijn natuurlijk welkom.
 
Een tip, als je bij ten kate een nieuwe versnellingsbak haalt kijk alsjeblieft na of alle versnellingen erin zitten... Scheelt je een tank benzine en hoop stress in mijn geval
 
Een tip, als je bij ten kate een nieuwe versnellingsbak haalt kijk alsjeblieft na of alle versnellingen erin zitten... Scheelt je een tank benzine en hoop stress in mijn geval

Moet je ook gewoon in (de omgeving van) Nieuwleusen gaan wonen ;)
Kom je aankomend seizoen nog (een paar keer) ZAC-en of worden het weer de buitenlandse circuits?
 
Wil er wel weer een paar meedoen. Jij?

Gezellig :] Jarno Veldkamp kwam er waarschijnlijk ook een paar rijden en Erik Tabois is er ook weer bij. Ik weet niet of hij het hele seizoen gaat rijden, maar voor mij zijn er aankomend seizoen dus genoeg personen om bij aan te pikken ;)

Ik ga (als het goed is) alle wedstrijden rijden. Wil mijn houding aanpassen zodat ik eerder op het gas kan. Hoop dan een beetje constant 1.45 te kunnen rijden en bij de snelle mannen kan aanpikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan