Radio defect BMW R1200RT

maurice1980

Rookie
21 mrt 2009
3
0
Ik heb nu 3 maanden geleden een BMW R1200RT van 2007 gekocht en hij rijd als een zonnetje. Het enige wat ermee aan de hand is, is dat de radio het niet deed. Hier heb ik ook niet voor betaald want zo stond hij ook niet te koop. Mijn vraag is waar het aan zou kunnen liggen. Er is al geprobeerd om een werkende radio erin te zetten. De radio werkte nog niet. Is er misschien een kastje waar de zekeringen in zitten? Ik heb er vandaag naar gezocht maar niet gevonden.
Als iemand een oplossing heeft sta ik daar voor open.
 
Even uit laten lezen. De radio zit aan het can-bus netwerk dus behalve de spanningsvoorziening en de massa valt er zonder scoop weinig te meten. Zekeringen heeft een RT van jouw bouwjaar niet, athans niet in de steekzekering vorm die wordt verwacht.
 
Laatst bewerkt:
In de BMW zit een canbus, je moet de radio dus rechtstreeks op je accu aansluiten.
Wel een zekering tussen zetten.
Of,als je toch wilt pielen:
R1200RT 2006 inbouwen sony radio op zoek naar schakeldraad

Als het een originele radio is ga je hem uiteraard niet op die manier aansluiten, want dan doet de besturing op het stuur het niet en krijg je ook geen info in je display over de zenders e.d.

En ik neem aan dat je weet dat een apparaat wat communiceert via een bus nog steeds voeding en massa nodig heeft? Dus dat zal sowiesow aangesloten moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan