gpx600r bj.88 paar vraagskes.....

guitarfreak

Die hard MF'er
30 nov 2013
296
0
leuth
Hey mensen,

Niet zolang geleden deze gpx aangeschaft, Heb al veel hulp gehad hier op het forum.
Nu had ik nog een paar dingen waar ik een gedachtegang over wilde lezen hier, Als eerste:

Ik had de carbs helemaal schoon gemaakt omdat die erg lekte,wel nu dat ging allemaal best wel ok dacht ik.
Maar nu 700 km later lekt het toch weer, dus ik het forum maar weer eens doorlezen.
Nu wilde ik de carbs een revisie geven, via google kwam ik op:

1 : Roukema, CARBURATEUR REP.SET CAB-K4 , kosten a 18,90
2 Motor Venray : ook CAB-K4 kosten a 13.25
Aardig prijsverschil dacht ik zo, Als ik op de foto kijk zie ik wel verschil,al is het alleen de kleur.
Weet iemand of er inderdaad verschil in zit? mischiens is de ene beter als de andere??

Het totaal komt op ongeveer 50 tot 60 euro,bij roukema staat een carb set voor de gpx voor 60 euro.
Is dit niet makkelijker??Of kan ik gerust stellen dat omdat deze carbs net zo oud zijn als de mijne, ik op den duur nog een revisie kan uitvoeren???

En nog iets had ik,

Ondanks dat ie weer lekt loopt ie nog prima (knock on wood], Maar nu heb ik al 4 keer gehad dat als ik lekker aan het rijden ben, dat ie opeens slaat ie af(helemaal dood).
Ik rol uit,kom tot stilstand ,een knal uit de pijpen,druk op start en hij loopt weer als een zonnetje ???????

alvast weer super bedankt mensen
Groet
Robert
 
Foto's moet je nooit op afgaan, die zijn vaak ter indicatie.

Prijzen verschillen nou eenmaal. Als die goedkopere set ook zeker weten voor jouw motor is, zou ik voor die set gaan.
We hebben het nu namelijk niet over kleppen/koppakkingen waar de eventueel iets mindere kwaliiteit van een B-merk je kan achtervolgen.

Als je carbs voor de rest goed zijn, zou ik voor de revisieset gaan. i.p.v. een set tweedehands carbs.

Je weet wat je aan de carbs hebt die je nu bezit, en het is maar afwachten hoe die andere set is.

wat betreft dat afslaan;

Ikzelf gok dat het vacuumgedeelte van de kraan niet helemaal koosjer is.
Zit er een "PRI" stand op de kraan?

Zoja, even daar op zetten en dán een stukje rijden, kijken of het over is.

Indien het over is, weet je dat je het daar moet zoeken.

NIET ( en al helemaal niet vóór je je carbs hebt gereviseerd ) denken "oh, dat is mooi, hij doet het" en op die stand laten staan!

( kans op overlopende carbs )
 
Laatst bewerkt:
Foto's moet je nooit op afgaan, die zijn vaak ter indicatie.

Prijzen verschillen nou eenmaal. Als die goedkopere set ook zeker weten voor jouw motor is, zou ik voor die set gaan.
We hebben het nu namelijk niet over kleppen/koppakkingen waar de eventueel iets mindere kwaliiteit van een B-merk je kan achtervolgen.

Als je carbs voor de rest goed zijn, zou ik voor de revisieset gaan. i.p.v. een set tweedehands carbs.

Je weet wat je aan de carbs hebt die je nu bezit, en het is maar afwachten hoe die andere set is.

wat betreft dat afslaan;

Ikzelf gok dat het vacuumgedeelte van de kraan niet helemaal koosjer is.
Zit er een "PRI" stand op de kraan?

Zoja, even daar op zetten en dán een stukje rijden, kijken of het over is.

Hoi bedankt voor je reactie, nee er zit geen pri stand op. ik ga me even inlezen op :''het vacuumgedeelte van de kraan''
Zag hiervoor ook een revisie setje trouwens.......................
 
even je vlotterbakjes aftappen ( met een helder borrelglaasje er onder ) als er "druppels" in de benzine zitten, heb je water in je tank.

Maar, gezien de problemen die jij beschrijft, neig ik meer naar benzinetekort, dan aan water in de tank.
 
Ik had ooit hetzelfde probleem met een gpz600.
Er was regenwater in de tank gekomen waardoor en soms een druppel water op de bougie bleef zitten en daardoor niet meer vonkte.
Toen ik mijn tank leeg maakte omdat ik deze wilde spuiten kwamen er liters water uit.
 
\
Ik had ooit hetzelfde probleem met een gpz600.
Er was regenwater in de tank gekomen waardoor en soms een druppel water op de bougie bleef zitten en daardoor niet meer vonkte.
Toen ik mijn tank leeg maakte omdat ik deze wilde spuiten kwamen er liters water uit.[/quote]


Dat klinkt wel heel extreem :Y
Als je niet op reserve rijd merk weinig of niks van een paar liter water in je tank.
 
Hey mensen,

super bedankt voor het mee denken,Water in de tank hmmm,ik heb wel gemerkt dat ik maar 11 liter benzine heb voordat ie op reserve moet.
Overal lees ik dat het een 18 liter tank met 4 liter reserve moet zijn,Dus had ik bedacht dat zal voor de grotere gpx zou gelden en niet voor de 600,kan iemand dit bevestigen?????anders zou het dus inderdaad kunnen dat er ongeveer 3 liter water in zit......
 
Hey mensen,

super bedankt voor het mee denken,Water in de tank hmmm,ik heb wel gemerkt dat ik maar 11 liter benzine heb voordat ie op reserve moet.
Overal lees ik dat het een 18 liter tank met 4 liter reserve moet zijn,Dus had ik bedacht dat zal voor de grotere gpx zou gelden en niet voor de 600,kan iemand dit bevestigen?????anders zou het dus inderdaad kunnen dat er ongeveer 3 liter water in zit......
Zet hij met water sneller vol dan met benzine?
Het water (als dat er in zit)staat onder in de tank.
Zolang je niet op reserve rijd zal er weinig water mee naar buiten komen.
Pas als je hem op reserve zet zal er brandstof van de bodem (en dus water) mee naar buiten komen.
Beter is het om nooit op reserve te rijden want dan komt de rommel die zich op de bodem bevind mee naar de carburateurs.
 
Zet hij met water sneller vol dan met benzine?
Het water (als dat er in zit)staat onder in de tank.
Zolang je niet op reserve rijd zal er weinig water mee naar buiten komen.
Pas als je hem op reserve zet zal er brandstof van de bodem (en dus water) mee naar buiten komen.
Beter is het om nooit op reserve te rijden want dan komt de rommel die zich op de bodem bevind mee naar de carburateurs.
Waarschijnlijk zit er geen water in, omdat ik toch ook wel een keer een kleine 25km op reserve gereden heb,blijft toch de vraag: de 18 liter tank?, volgens google is ie 18 liter en 4 reserve ik kan toch maar 11 liter verstoken voordat ie op reserve moet
 
Hey mensen,

Even een kleine update, de gpx is alweer uit elkaar en de spulletjes voor de carbs besteld,
Voordat ik de spullen besteld had heb ik ze nog eens gewoon schoon gemaakt.Tja, ik dacht wie wee,t maar naar een half uurtje rijden stonden ze weer te lekken.

Wel merkte ik, omdat ik hem eens helemaal losgetrokken had dat de koppeling begint op te raken,Erg jammer zeg(een hoop verborgen gebreken komen boven)Gelukkig heeft ie niets gekost dan een oude gitaar amp, en tot nu toe een hoop tijd hahaha.
Maar ik heb me in tijden niet zo vermaakt met die motor,Dus eigenlijk moet ik maar (nog niet)zeuren denk ik.

Kom er maar niet uit met die benzinetank, volgens het hand boek is ie 18L incl. 4L reserve.
Maar ik kom steeds maar op 11L voordat ie op reserve gaat,Ik weet ook wel dat het geen zak uitmaakt,maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe dat nou zit. Iemand????
 
Misschien heb je niet de orginele benzinekraan?

Reservestandpijpje te lang, dus meer liters reserve?


Of de kiezelstenen van het schoonmaken van de tank zitten er nog in :+
 
Laatst bewerkt:
Hoe kom je bij 18 liter?

Deze zegt 19 liter> Kawasaki GPX 600R Ninja

Is wel een Ninja en misschien verschilt de tankinhoud per continent (lijkt me ook sterk)

Damnn.....nog meer hahahaha ik had de info uit werkhandboek en google http://www.kawasakimerkclub.nl/Archief/GPX600R/GPX600R.html

nou eens kijken hoe dat dan zit aan de binnenkant
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1988-c1-zx600_model12825/partslist/F2410.html#results

De partsonlinestealers geven er een ander typenummer aan? ZX600 C1


full



Ook cmsnl kent geen gpx600... :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan