Plaats begrenzing carburateurs Honda CBR 600F (1992)

m-g-s

MF'er
29 aug 2010
169
0
Beste mede forummers,

Ik heb een vraagje. Aangezien ik vol vermogen mag rijden wil ik graag de begrenzing van mijn motor af halen.

De gashendel kan niet helemaal open dus de motor is op het gas begrenst. Dit is echter niet gebeurt bij de hendel zelf, maar bij de carburateurs. Ik weet echter niet de precieze plek. Nu is mijn vraag: Is er maar één plek mogelijk, of kunnen dit er meerdere zijn? EN gaat dit via ringen, rubbertjes, plaatjes of schroeven?

Ben niet overdreven technisch, maar dit klusje moet wel lukken. Heb de kappen en de tank er al af en ben nu bij het luchtfilter. Maar zit dus een beetje in dubio hoe ik nu verder kan of dat ik er bijvoorbeeld al bijna bij zou kunnen.

Vind het erg leuk om deze klusjes zelf te doen. Het gaat me dus niet om die vijf tientjes of honderd euro die ik bespaar door het zelf te laten doen, maar vind het leren kennen van m'n motor gewoon een leuke bezigheid.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen zodat ik de begrenzing kan verwijderen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rick.
 
Laatst bewerkt:
Als het gas niet helemaal open kan kun je het eigenlijk niet veel makkelijker krijgen om de begrenzing te vinden. Gewoon logisch verstand gebruiken. Gas open draaien en bij de carburateurs kijken waar hij tegenaan valt waardoor hij niet verder open kan.
 
Hmm dat klinkt inderdaad wel logisch. Is het waarschijnlijk dat ik er al bij kan zonder het luchtfilter te hoeven verwijderen?

Bij een Honda magna zit een wieltje tussen de carbs waar de gas en retoerkabel overheen lopen.
Daar heeft het geen nut als je het luchtfilterhuis eruithaalt, dan zit het aluminiumhuis nog in de weg, waar de 4 carbs en luchtfilterhuis aan vast zitten.

Ik denk dat je er van de achterkant bij moet.
 
Waarschijnlijk zitten er busjes boven de vacuumschuiven waardoor de gasschuiven niet geheel omhoog kunnen.
Bovenkant(en) van de carburateurs open maken, als er buiten de veer ook een busje in zit deze er uit halen en de boel weer dicht maken. :)
 
Iedereen bedankt voor de antwoorden! ik heb de kabel gevolgd en ben een schroef/schuifje tegen gekomen die heb korter maakte. Nu de boel weer in elkaar zetten!

En dan (voorzichtig) uit testen
 
Net een rondje gereden. Hij rijd lekker door nu! Wel even op assen natuurlijk met deze wind en wennen aan het vermogen:)

Weet niet welke beunhaas hem begrenst heeft maar dit was iig niet goed voor de gaskabel. Er zat zeg maar een onderkantje met schroefdraad, daar is de kabel ingelegd en vervolgend is er een schroef in gedraaid die de kabel vast zette. Dit hele geval kwam dus ergens tegen aan waardoor die begrenst was. Maar er zit nu een hele knik/dunne plek in de kabel. Lijkt me dat die kerel dit ook van te voren had kunnen bedenken haha.

Papieren hoeft niet want was niet op kenteken begrenst. Goed idee om inderdaad even een berichtje naar de verzekeraar te sturen! Thx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan