GS500E 93 loopt langzaam terug in toeren

gespierde spijker

MF veteraan
23 jul 2011
7.242
18
Net voor werk de GS even stukje warm gereden en even gefilmd wat betreft het langzaam terug lopen van de toeren na dichtdraaien van het gas.


Dan begrijpen jullie precies wat ik bedoel
Inlaatspruitstukken en O ringen komen naar verwachting ergens volgende week binnen.

Als ik de GS stationair laat draaien en ik spuit ter controle wat deo richting de inlaatrubbers dan gaan de toeren omhoog en een aantal seconden later weer terug omlaag.
Ik mag aannemen dat hij dan valse lucht bij snoept?

Nou komen de 2 nieuwe inlaatrubbers + O ringen,2 nieuwe slangklemmen en nieuwe schroeven tbv bevestiging binnen ergens volgende week.

Vraagje,wie zou deze met mij willen vervangen en gelijk de carbs even goed synchroniseren?
Ik heb geen synchroon gereedschap (nog even sparen)
Wie vindt het leuk om even te helpen?

Ik woon in Oegstgeest (leiden zeg maar)

Alvast bedankt!!

m.v.g. kevin.
 
Haha nee ik heb enkel een onverwarmd fietsenschuurtje,dat is niet prettig.
Verder speciaalgereedschap mis ik"nog" zoals gereedschap om de kleppen te stellen,lasapparatuur,synchroomtester,temp meters etc etc.

Vandaag het handig is als ik even bij iemand mag komen die dit allemaal wel heeft.
Ik vertrouw geen enkele dealer meer en heb altijd goede ervaringen met enthousiaste ervaren hobbyisten.
Hoeft echt niet voor niks,en ik wil het graag leren zodat ik het de volgend keer zelf kan.
 
Rij even langs de motorkelder in Capelle aan de Ijssel, heeft al het gereedschap en goed advies (8 euro per uur, inclusief brug etc). Neem wel even het wphb mee. Geweldige vent die je ook kan helpen als je er niet uitkomt. Bel wel eerst even want normaal moet je daar de materialen kopen.
 
Haha nee ik heb enkel een onverwarmd fietsenschuurtje,dat is niet prettig.
Verder speciaalgereedschap mis ik"nog" zoals gereedschap om de kleppen te stellen,lasapparatuur,synchroomtester,temp meters etc etc.

Vandaag het handig is als ik even bij iemand mag komen die dit allemaal wel heeft.
Ik vertrouw geen enkele dealer meer en heb altijd goede ervaringen met enthousiaste ervaren hobbyisten.
Hoeft echt niet voor niks,en ik wil het graag leren zodat ik het de volgend keer zelf kan.

Als je het goed wilt, moet je het zelf doen. Ik heb je filmpje een paar keer bekeken, en het is zeer zeker niet dat hij heel erg gedesynchroniseert is. Je bent niet a-technisch dus die inlaatrubbers en o-ringen moeten ook nog wel lukken. En dan doe je het synchroniseren zelf wanneer je de centjes daar wél voor hebt. Meekijken leer je wel wat van, maar zelf doen is de echte leermeester. De gs is nou niet bepaald de duurste en meest gecompliceerde machine, dus als je het ergens op zou willen leren is het hierop. Gewoon beginnen en dan komt het wel goed, je hebt werkplaatshandboeken en een schuur om in te werken.
 
Laatst bewerkt:
heb je uberhaupt wel een ( verwarmde ) werkplaats met brug en ander gereedschap tot je beschikking?

Of zoek je iemand in de buurt die dat heeft, en waar je langs mag komen?

Wat ben jij een ongelofelijke miet, kunnen je tere handjes niet tegen 10 graden? En waar wil jij die brug precies voor gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Net voor werk de GS even stukje warm gereden en even gefilmd wat betreft het langzaam terug lopen van de toeren na dichtdraaien van het gas.


Dan begrijpen jullie precies wat ik bedoel
Inlaatspruitstukken en O ringen komen naar verwachting ergens volgende week binnen.

Als ik de GS stationair laat draaien en ik spuit ter controle wat deo richting de inlaatrubbers dan gaan de toeren omhoog en een aantal seconden later weer terug omlaag.
Ik mag aannemen dat hij dan valse lucht bij snoept?

Nou komen de 2 nieuwe inlaatrubbers + O ringen,2 nieuwe slangklemmen en nieuwe schroeven tbv bevestiging binnen ergens volgende week.

Vraagje,wie zou deze met mij willen vervangen en gelijk de carbs even goed synchroniseren?
Ik heb geen synchroon gereedschap (nog even sparen)
Wie vindt het leuk om even te helpen?

Ik woon in Oegstgeest (leiden zeg maar)

Alvast bedankt!!

m.v.g. kevin.
carbtune.co.uk
 
Wat ben jij een ongelofelijke miet, kunnen je tere handjes niet tegen 10 graden? En waar wil jij die brug precies voor gebruiken?


Grappenmaker..

Als jij ook zo "stoer" bent, ga je toch lekker met ons mee naar Elefanten?
fijn met de motor naar de tjechische grens, kamperen in een tentje. + 2000 km roundtrip in een weekend.
photo-2874-c7cd80a3.jpg


of heb je je fiets al in de winterstalling staan? :')


MIJ maakt "een beetje" kou niet uit, en een keer zonder brug sleutelen doe ik ook niet moeilijk over.

Meer zodat de echte sleutelmietjes weten of ze TS wél of niét op locatie kunnen helpen..

Verder nog iets? 8-)
 
Laatst bewerkt:
Of even op het forum zoeken naar zelfbouw synchroontester. Wat grote doorzichtge slang, verloop naar dunne slang, olie en een plank is voldoende.
plank 5,95
olie 5,95
slang dik 10,-
slang dun 10,-
verloopje 4,-
(ik gok even)

carbtune kost 70 euro incl verzending


Tis een afweging :Y
 
Grappenmaker..

Als jij ook zo "stoer" bent, ga je toch lekker met ons mee naar Elefanten?
fijn met de motor naar de tjechische grens, kamperen in een tentje. + 2000 km roundtrip in een weekend.
[afbeelding]


Wat heeft dat er nou weer mee te maken?


of heb je je fiets al in de winterstalling staan? :')

Twee van de drie staan gestald, mijn pekelfiets rijd ik elke dag mee

MIJ maakt "een beetje" kou niet uit, en een keer zonder brug sleutelen doe ik ook niet moeilijk over.

Meer zodat de echte sleutelmietjes weten of ze TS wél of niét op locatie kunnen helpen..


Ohhhh je vroeg het dus voor andere mensen, duidelijk :+

Verder nog iets? 8-)

Nee dat was het wel
 
plank 5,95
olie 5,95
slang dik 10,-
slang dun 10,-
verloopje 4,-
(ik gok even)

carbtune kost 70 euro incl verzending


Tis een afweging :Y

Plank jat je van de schutting van de buren, slang haal je bij een aquariumzaak en is met 1,5 de meter wel betaald, 1 euro voor 2 verloopjes en 1 euro action olie. De rest van die olie pleur je in het koekblik. :+
 
Plank jat je van de schutting van de buren, slang haal je bij een aquariumzaak en is met 1,5 de meter wel betaald, 1 euro voor 2 verloopjes en 1 euro action olie. De rest van die olie pleur je in het koekblik. :+
Nog beter :Y

Ik hoop dat die leiding van de vissenwinkel tegen olie, benzine en hitte kan.
En misschien is een stuk hout kopen beter dat jatten.
 
Man man heb je dat ding nou nog niet gemaakt? :P
Zal ik ze nogmaals posten:

kleppen stellen klik hier

En ik weet niet hoe lang jij moet sparen voor €2,50 maar ik hoop niet te lang want dan zou ik toch eens gaan informeren naar een salarisverhoging.
Perfecte synchronisatiemeter voor een GS500 voor €2,50 klik hier
 
Nog beter :Y

Ik hoop dat die leiding van de vissenwinkel tegen olie, benzine en hitte kan.
En misschien is een stuk hout kopen beter dat jatten.
Benzine komt bij onderdruk nooit in de slang en je zou ook een plantaardig olie kunnen gebruiken, van een beetje warmte wordt die juist lekker soepel met deze winterse temperaturen :X .
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg hulp uit rijnsburg ;)
Daar effe 1 keer laten stellen en dan toch maar eens sparen voor een carbtune gebruikt ergens.
Misschien toch wel zo veilig en dan kan ik een ander ooknog eens helpen mocht het nodig zijn :)

Sprak gister een collega die dit systeem een keer in werking gezien heeft en het finaal mis ging.
En ik wil een ander ook nog eens helpen dus dan moet het wel veilig zijn.

Eerst maar eens het stellen onder de knie krijgen met wat begeleiding en dan voortaan lekker zelf doen.
 
Ps.
Ik heb wel een bepaald budget waar ik het mee moet doen en aangezien er bagger banden onder blijken te zitten deze gelijk nieuw besteld,dat heeft even preoriteit maar nu is de koek even op.
Moet de nieuwe inlaatrubbers etc ook nog betalen.

Ik krijg nu hulp met het afstellen dus dan kan ik voorlopig weer vooruit en koop ik tegen de zomer wel een carbtune ergens.
 
Benzine komt bij onderdruk nooit in de slang en je zou ook een plantaardig olie kunnen gebruiken, van een beetje warmte wordt die juist lekker soepel met deze winterse temperaturen :X .
Ik heb wel eens mensen een beetje zien morsen, omdat het toch wel wat gedoe is met tank al dan niet verwijderen, los tankje er bij...

Dus niet zozeer in de leiding, maar in de buurt van de carbs...

Heb je wel eens gezien wat sommige slangetjes doen bij warmte (blok) of een beetje benzine?

Ik zou het zonder vinden als iemand lekker aan de slag kan na enige huisvlijt, en dat dan net het slangetje het niet houdt. Niet meer hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan