Garagebox gehuurd: beveiliging?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste mensen, wellicht niet helemaal in het goede subforum, maar, ik heb een garagebox gehuurd voor m'n motor en wil deze dus iets beveiligen. Let wel, ik huur de box, dus het hoeft geen hele dure oplossing te zijn. Aan de andere kant, ik kan de beveiliging later in m'n eigen schuur bouwen.

Ik heb geen idee wat er allemaal te koop is en wat handig is. Iets van een hoog geluid dat afgaat wanneer de box opgebroken wordt? Maar goed, dat moet dus niet elke keer zijn als ik zelf de box open maak :P

Ik kan er (nog) niet van binnen in, dus extra sloten ofzo aan de binnenkant is nog geen optie. Ik kan er voor nu alleen nog van buiten in. De box sluit wel aan op m'n eigen schuur, dus wil op termijn wellicht nog wel een doorgang maken, maar voor nu is dat nog niet relevant omdat ik huur (het mag wel van de verhuurder).

Alvast hartelijk dank voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er een alarm systeem monteren

Als er iemand binnenkomt zonder deze uitteschakelen dan krijg jij een smsje dat het alarm afgaat op dat moment

Zo'n systeem wil ik ook in mijn garage plaatsen :)
 
Laatst bewerkt:
Bij de Lidl/aldi komen regelmatig alarmen met AB voorbij..
Die kun je dus met de AB uitzetten voor dat je de deur opent

anders gewoon een harde schakelaar die je met een sleutelcontact aan en uit kunt zetten....zoals b.v. een rolluikslot voor buiten
 
Laatst bewerkt:

Ik ken dit systeem niet, maar zijn wel paar zaken om rekening mee te houden. Niet alleen met het systeem, maar ook met de montage.

Je zult niet de eerste zijn die zo'n ding "lekker makkelijk" om de hoek hangt om zo snel uit te kunnen zetten. De potentieel ongenodigde gasten zien dit ook, en zijn met 1 hamerslag van het alarm af. Hou er ook rekening mee dat alvorens een GSM kiezer wat doet, je al een paar tellen verder bent, in die paar tellen is het kastje vaak al aan diggels.

Wat nog veel vervelender is, is dat er redelijk wat meuk in de handel is wat via dezelfde codering werkt, iets wat crimineel Nederland ook snel doorheeft ;)

Voor m'n werk kom ik het vrij veel tegen (niet de particuliere markt). Goedkoop voldoet goed ter voorkoming: dat ze jouw schuurtje maar voorbij gaan. Hebben ze eenmaal door wat er te halen is en op welke manier dit te verkrijgen is, dan is het een koud kunstje binnen te komen zonder dat iemand het weet.

Moet je dan honderden euro's uit gaan geven? Nee, niet perse. Als je aan een systeem kunt komen waarbij je iig de centrale achter een goed beveiligde deur kunt zetten, ben je al een heel eind. Dit voorkomt dat je alles-in-1 kastje met 1 tik kaduuk is waardoor er niets meer werkt. De sirene zo dicht mogelijk bij de buitenlucht zetten (liefst niet binnen hamer-afstand) zodat het buiten goed hoorbaar is.
Daarnaast zoveel mogelijk afschrikken, dikke bouwlamp met bewegingsmelder, of nog beter zo'n stroboscoop-ding :Y :Y Dan sta je de eerste minuten echt wel ff in je ogen te wrijven als je daar in het donker mee in aanraking komt.
 
Laatst bewerkt:
6 eurie bij de Action

full
 
Ik heb dat action ding in mijn schuur hangen en eigenlijk nog geen valse alarmen gehad. Kan hem vanuit de slaapkamer in en uit schakelen alhoewel ik dat probeer te voorkomen, weet de status niet als je blind zit te knijpen in die zender
 
Een inbraakbeveiliging beveiligt niet tegen een inbraak, het signaleert alleen een inbraak.
Bouwkundig goed beveiligen is altijd de eerste stap. Maak het ze moeilijk.
Gebruik geen ruimtelijke detectie, die wordt pas geactiveerd als ze binnen zijn.
Beter om dan trildetectie te gebruiken. Ook eens kijken wat is het risico in je buurt en wat is de waarde van je motor. Het is onzin om 2 euro uit te geven aan beveiliging om 1 euro te beveiligen.

Beste beveiliging :? kopie van je loonstrook op de deur plakken _O-
 
Ik heb dat action ding in mijn schuur hangen en eigenlijk nog geen valse alarmen gehad. Kan hem vanuit de slaapkamer in en uit schakelen alhoewel ik dat probeer te voorkomen, weet de status niet als je blind zit te knijpen in die zender

Zit jouw slaapkamer in je werkplaats ofzo?

Dat action ding is gewoon infrarood, en schijnt niet verder dan 5 meter in een rechte lijn, zónder obstakels ertussen.
 
Zit jouw slaapkamer in je werkplaats ofzo?

Dat action ding is gewoon infrarood, en schijnt niet verder dan 5 meter in een rechte lijn, zónder obstakels ertussen.

Achter in de tuin heb ik een schuurtje, vinexwoning... Dat ding zit achter het luchtrooster en reageert gewoon op die AB. Status is niet te zien omdat er meer ledjes branden
 
Je kan misschien ook een auto / motor alarm gebruiken die een AB heeft.

schakelaar op de deur als trigger en de unit met sirene lekker hoog ophangen.

Moet je alleen ff kijken naar het alarm zelf, Sommige gaan ook af als je het contact aan zet.
Terwijl andere weer alleen op beweging / opstootjes reageren.

Het is net wat je wild. maar een IP camera met nachtvisie en beweging sensor lijkt mij het beste.
Als ze je motor willen maakt het niet uit of er een alarm staat te loeien. hij staat binnen 10 telle in een busje.

Dus ankertje aan de muur en een dik slot waar je met betonschaar niet geen kracht op kan zetten. ( dik en rond en niet met schakels )

En misschien kan je softwarematig je IP camera een sms laten versturen wanneer hij beweging ziet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan