Remschijf voor Gsxr 750 89 vernieuwen?

padde66

MF'er
14 jun 2012
49
0
Arnhem
Zie fotos,

Hij is niet recht meer, lijkt komvormig. Hoe kan dit gebeuren en
Moet deze vervangen worden? Zoja, dan allebei?
to49.jpg


xrlg.jpg
 
niet echt nauwkeurig zo'n el cheapo waterpasje. Zoals Benjamin al opmerkte wiel draaien en kijken.
Of iets bijna tegen de schijf zetten en wiel draaien. Zie je de slingering beter.
 
Als je het wiel los van de grond hebt,
het wiel snel laat draaien en geen slag in de remschijven ziet.
Heb je last van een kromme waterpas.
 
als je het wiel optilt en ronddraait en geen slingering ziet/hoort én tijdens rijden geen trilling merkt is de schijf niet krom maar de waterpas wel.
Indien wél-> vervangen.


fak, als ik die waterpas moet geloven, is die schijf zo krom als een banaan..

:W
 
kijk eens of je aan een stalen liniaal kan komen, zo een die een constructie bankwerker gebruikt.
dat waterpasje van de gamma zegt ook niet veel.
als je met remmen geen vreemde dingen in je voorpartij of remhandel voelt zal het wel meevallen.
 
Je schijven staan als een schoteltje zeg maar, zal geen slinger in zitten. Dit zie je vaker, vaak komt dit doordat de schijven te heet zijn geworden. Je zal merken dat je remhendel verder naar de stuurhelften trekt, omdat als je remt de schijf eerst recht moet worden. Haal de schijf er maar af en leg maar een haar liniaal over het hart van de schijf, dan zal je zien dat de buitenkanten raken en de binnenkanten niet. Vervangen is de enige optie.

Gr Roughneckk
 
Jongens... Is toch duidelijk te zien dat de schijf zelf krom is!
Heb je geen waterpas nodig!
hwet is mij niet duidelijk.
De schijf kan hooguit schotelvormig zijn geworden maar dat kan ik op de foto niet zien.
De buitenste rand is altijd dikker dan het loopvlak en daardoor kijk je in het midden tussen de waterpas en de schijf door.
Dit is op de foto niet te controleren omdat de schijf schuin gefotografeerd is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jongens... Is toch duidelijk te zien dat de schijf zelf krom is!
Heb je geen waterpas nodig!

Man hebt ge wel al eens naar de schijven gekeken terwijl ge ronddraait aan het wiel?

Zelfs een schijf die 0.1mm krom is zit ge met het blote oog laat staan 1-2mm zoals dat zou moeten lijken op de foto :?

Zoals vdv zegt is de buitenste rand dikker van de schijf, vooral als ze wat beginnen slijten zit daar serieus wat verschil op.

Want hij meet op de buitenste rand van de schijf.
 
Laatst bewerkt:
hwet is mij niet duidelijk.
De schijf kan hooguit schotelvormig zijn geworden maar dat kan ik op de foto niet zien.
De buitenste rand is altijd dikker dan het loopvlak en daardoor kijk je in het midden tussen de waterpas en de schijf door.
Dit is op de foto niet te controleren omdat de schijf schuin gefotografeerd is.

Inderdaad.Schijf slijt meestal wat hol uit,aan de randen dikker dan krijg je dit te zijn.Zou even het midden meten voor slijtagegrens.Zolang je geen trillingen hebt met remmen istie niet krom.Zou de waterpas ook aan de binnenzijde schijf houden of je hetzelfde ziet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan