Remklauwen piston seals

Disaster-Master

Vuâh Meistâh sins ‘9-23
Donateur
26 feb 2009
29.647
103.172
Ik ben opzoek naar een setje seals voor een remklauw revisie.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden voor een beetje normale prijs ?

Het is voor een SV1000 remklauw, dat is links en rechts een vierzuiger remklauw, Tokico, worden ook gebruikt op diverse GSXR600/750 modellen... Volgens het boek moet ik daar part nummer 59100-29830 hebben voor alleen de seals of voor een complete set met ook de pistons zou ik 59100-35870 moeten hebben.
Echter hebben de GSXR weer andere type nummers voor de complete set met de cups..
Maar de seals hebben dan wel weer het zelfde partnummer.. beetje verwarrend zo..

Ik vind deze seals her en der voor 25 dollar ofzo per set, ik moet er dan 2 hebben.
Maar dan is de verzending weer zo achterlijk hoog, 44 USD bijv bij partzilla..

Maar hier in NL zijn ze echt 50/60 euro per kant..
Beetje duur geintje zo voor 16 rubbertjes..

Iemand tips waar ik deze goedkoper kan vinden ?
Op ebay kom ik ze ook niet echt tegen als ik op het part nummer zoek..
 
Laatst bewerkt:
Ah.
Die gaan allebei in de wats-lijst...

iritant op dat ebay dat ze verschil maken qua zoeken op de duitse of op de com of co.uk site..
Daarnaast wist ik de duitse term niet....

Maare;
Dit is allemaal aftermarket spul.. ik weet niet of het meuck is tegenover de originele seals ?


@ Martell.
ik had wel zitten loeren op ebay, maar niet op die deutche site jaahh.. xD

Anyway.
Ik had dan wel weer via de .com site een duitser gevonden en besteld maar die heeft ze opeens niet meer :(
En dat waren originele suzukis voor 30 euro..
 
Laatst bewerkt:
Ah.
Die gaan allebei in de wats-lijst...

iritant op dat ebay dat ze verschil maken qua zoeken op de duitse of op de com of co.uk site..
Daarnaast wist ik de duitse term niet....

Maare;
Dit is allemaal aftermarket spul.. ik weet niet of het meuck is tegenover de originele seals ?
Oh, we wisten niet dat je graag OEM Suzuki wilde hebben voor de prijs van chinese after market dingen :)

Fazerman, werk aan de winkel!

Graag vóór 17 uur een lijstje met aanbieders, gesorteerd op prijs incl verzending.

:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oh, we wisten niet dat je graag OEM Suzuki wilde hebben voor de prijs van chinese after market dingen :)

Fazerman, werk aan de winkel!

Graag vóór 17 uur een lijstje met aanbieders, gesorteerd op prijs incl verzending.

:+

Hij vraagt alleen of het meuck is of niet.
Er staat niet dat ie per sé OEM spul wil hebben..
 
hahahahaha..
ey!.. altijd voor een duppie op de eerste rang willen zitten net zoals elke andere doorsnee nederlander ;)

Had wel een setje OEM gevonden, en dat inclusief de cups voor 20 dollar..
Maar daar staat bij; 2004-2008 GSXR 600/750/1000..

Die gebruiken wel allemaal dezelfde seals, maar ik weet niet of de cups zullen passen...
 
Als ik zo vrij mag zijn: waarom heb je ze eigenlijk nodig?

Ik heb ze nodig omdat ik de ouwe heb weggeflikkert nadat ik de cups uit hun benarde vast gekleefde positie had verlost...

en gezien een setje voor links en rechts oem uit duitsland mij 30 euro + een paar euro verzending zou gaan kosten dacht ik van das mooi; en heb ik die dingen eruit zitten pielen.. wilde geen risico nemen op lekkende zuigers met die bijna 10 jaar oude ringen...

maar nu zegt die duitser ineens dat ie ze niet meer heeft en moet ik verder zoeken en dat is allemaal ineensch heul veul duurder...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze nodig omdat ik de ouwe heb weggeflikkert nadat ik de cups uit hun benarde vast gekleefde positie had verlost...

en gezien een setje voor links en rechts oem uit duitsland mij 30 euro + een paar euro verzending zou gaan kosten dacht ik van das mooi; en heb ik die dingen eruit zitten pielen.. wilde geen risico nemen op lekkende zuigers met die bijna 10 jaar oude ringen...

maar nu zegt die duitser ineens dat ie ze niet meer heeft en moet ik verder zoeken en dat is allemaal ineensch heul veul duurder...
Wel netjes dat je dan goede nieuwe rubberkes gaat gebruiken :Y
 
Ah.
Die gaan allebei in de wats-lijst...

iritant op dat ebay dat ze verschil maken qua zoeken op de duitse of op de com of co.uk site..
Daarnaast wist ik de duitse term niet....

Maare;
Dit is allemaal aftermarket spul.. ik weet niet of het meuck is tegenover de originele seals ?


@ Martell.
ik had wel zitten loeren op ebay, maar niet op die deutche site jaahh.. xD

Anyway.
Ik had dan wel weer via de .com site een duitser gevonden en besteld maar die heeft ze opeens niet meer :(
En dat waren originele suzukis voor 30 euro..

Je spreekt jezelf nogal tegen.
Je wilt geen originele betalen die naar mijn mening niet eens zo duur zijn maar straks wel gokken op een immitatie setje...

zijn die paar tientjes jou echt het risico waard? Dan doel ik niet gelijk op geheel falende remmen maar denk bijvoorbeeld eens aan hun taak naast afdichten.

Ik zeg gewoon origineel halen of als je dat echt niet wilt een goed aftermarket setje ipv de aller goedkoopste.
 
Dat tegen spreken valt wel mee hoor..
Ja ik heb de voorkeur voor originele.. Dus de twee opties van ebay die eerder aangedragen waren die bewaar ik even.. Bij 1 stond vermeld dat het geproduceerd is in japan door het merk Tourmax en als ik daarop ga zoeken dan lees ik dat het hoog kwaliteit aftermarket spul is..

Mocht ik nou geen originele voor een normale prijs te krijgen zijn dan kies ik voor een kwaliteit alternatief :)

Ik vin 50/60 euro per set nogal een prijs want het moet keer 2; 1 set is namelijk voor 1 remklauw..
En dan tikt het nogal aan zeg maar :Y
En ik hád al originele gekocht voor pakweg 40 euro en dat was voor beide klauwen..
Dus ik zoek nog even verder dan.. heb nu voor 60 dollar ook originele gevonden met nieuwe cups erbij, weet alleen niet of de cups passen, de ringen zijn wel dezelfde namelijk..
 
Laatst bewerkt:
Goeiesmiddags;

Heb een set op ebay gevonden inclusief nieuwe cups en ringen voor 20 dollar een set..
Staat bij suzuki genuine parts.. :)

Maar de maten zijn iets afwijkend van mijn cups; het zijn namelijk cups voor een GSXR 2004-2008.
De klauwen die ik hier heb zijn van 2000-2003..

De hoogte en de buiten diameter zijn gelijk. Dus het gaat sowieso wel passen in de remklauwen..

Alleen is de binnen diameter anders.
De wanden van de cups zijn dikker dan de wanden van de cups die ik heb.
Het verschil is een halve mm per wand..

Dat gaat toch geen problemen opleveren gok ik..?
Ik heb zelf het idee dat dikker zelfs beter is...?

Ze zijn namelijk 20 dollar voor een complete set en hij heeft er 2..
Set is dus 8 ringen en 4 cups.. Mijn eigen cups wilde ik gewoon hergebruiken maar er zit wel her en der roestaanslag op en dit is een goedkope revisie set zo..

Denken jullie..?
Iemand ermee bekend met verschillen tussen de dikte ervan..?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier van alles over seals en cups, maar zover ik weet zijn remcups van rubber (hydraulische trommelrem en in de hoofdremcilinder /rempomp) en de remzuigers (pistons) zijn van een of ander metaal, ferro of non ferro ;)
 
Ja de juiste benaming is remzuiger idd :Y

Maar dat is wel wat ik bedoel..
Oh maar de remzuigers in die sv1000 klauwen zijn niet rvs hoor; er zit roest op.. :Y
sja.. Voor pakweg 40 euro op ebay een goed aftermarked seal set of voor 50 euro een originele sealset én remzuigers die voor 99% zullen gaan passen.. volgens mij maakt het niet uit die 0.5mm dat ie dikker is aan de binnen diameter...
 
Terug
Bovenaan Onderaan