Welke metaalbewerker wil deze carterbescherming maken?

Robertehv

FM DONATEUR
3 sep 2009
3.816
633
Zuidoost Brabant
Hallo,

Ik heb voor de leuk een 20 jarig Transalpje gekocht om af en toe ook mee het onverhard in te kunnen.

De standaard carterbescherming van de alp is van redelijk stevig plastic.

Helaas dekt hij niet alle kwetsbare delen van de onderkant van het blok af dus ben ik op zoek naar een grotere en tevens aluminium/rvs variant.

SW-Motech maakt deze nog maar die zijn nogal aan de prijs.

Ik heb via een site een tekening van een beschermer.

Wie kan en wil dit maken en evt. samen op de motor monteren?

full
 
Ik denk niet dat er een MF'er zo gek is dat hij voor minder geld dan dat je een bestaande carterbescherming kan kopen, er een voor je gaat maken. ( lees: lasersnijden uit alu?. lassen, buigen etc )
 
Het hoeft dus niet voor niks he, dat moge duidelijk zijn.

Er zijn nogal wat mensen met een alpje die graag zo'n ding willen dus het kan zomaar zijn dat degene die het zou willen maken er een kleine serie van zou kunnen doen om het daarmee wat interessanter te maken.
 
Ik zal eens vragen....

Wat kost een nieuwe?

En hoe dik moet de plaat zijn?

Alu? Staal? RVS?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En anders uitbesteden in Azie..Guillermo Gonzales Racing maakt alu 3 mm bash plates, in zwart en zilver, meestal voor XR200/KLX modellen, kosten 50 euro.
Wellicht wil ie met een goeie tekening ook wel iets voor een Transalp maken.

320195_479373235414067_1917606125_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
zit dit nu zo even te volgen, maar wat zou jij er voor willen betalen dan?

(ik vind de nieuwprijs nog best meevallen en de 2ehands prijs helemaal.!)
((( ff marktplaats in de gate houden!! of slopers ofzo)))
 
zit dit nu zo even te volgen, maar wat zou jij er voor willen betalen dan?

(ik vind de nieuwprijs nog best meevallen en de 2ehands prijs helemaal.!)
((( ff marktplaats in de gate houden!! of slopers ofzo)))

Ik weet niet waar jij dan die metalen skidplates allemaal vindt, maar ik denk dat je jezelf vergist. Die tweedehands dingen zijn originele, plastic dus.
 
Eitje.
Plaat 2mm alu kopen, alle hoekjes en gaatjes boren. contour uitzagen met een decoupeerzaag en de hoeken zetten tussen een paar plankjes en een bankschroef.
15 euro materiaal en een middagje knutselen.
Hup, aan de slag, luie flikker!


Zeg, je hebt het hier niet tegen Roy Donders hè! :+

Ben niet handig met metaal, bovendien denk ik dat 2mm dik zal scheuren op de ophangpunten. En 3 mm of meer buig ik niet zo makkelijk, en netjes, om.

Heb inmiddels wel iemand gevonden die het voor me wil maken dus er mag een slotje op wat mij betreft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan