Hardtail Suzuki Savage

Ik zie het, dat is inderdaad erg toevallig ja! wilde mijn tank in april al spuiten maar toen een motorcross ongelukje gehad en alles aan de kant geschoven het was dus niet met opzet:P daarnaast ben ik meer van de vintage looks, maar jij bent ook weer lekker bezig!
 
Ik zie het, dat is inderdaad erg toevallig ja! wilde mijn tank in april al spuiten maar toen een motorcross ongelukje gehad en alles aan de kant geschoven het was dus niet met opzet:P daarnaast ben ik meer van de vintage looks, maar jij bent ook weer lekker bezig!

Hoe is dit project afgelopen? Zag er allemaal goed en doordacht uit!
 
Dan hoop ik dat ie een goed baasje heeft gekregen. Vond het een mooie hardtail. Mooi voorbeeld voor een toekomstig project. Misschien kan Nikor zelf ons iets meer vertellen over dit gestopte project?
 
Hallo allen,

Ik heb destijds het project overgenomen. Samen met mijn vader ben ik bezig om hem verder mooi te maken. Wanneer ik fotos heb van de vorderingen zal ik ze plaatsen.

Voor nu ben ik bezig met de voorpoten. Ik heb ze volledig gedemonteerd en zal ze binnenkort laten inkorten. Eerder heb ik geprobeerd de voorzijde te laten zakken d.m.v. het inkorten van de spacers. Daarmee vond ik de vering te slap staan.

Wanneer er vorderingen zijn zijn ik ze plaatsen.

Groet erwin
 
Cool!! *O* *O*

Ben benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die is er :)

Ik ben er de laatste tijd niet veel mee bezig geweest i.v.m. Drukte.
Afgelopen week zijn de voorpoten met 6 cm ingekort. Inmiddels heb ik de vork weer inelkaar.
De voorpoten behoorlijk gepolijst wat een mooi resultaat geeft.

Verder een nieuw zadel aangeschaft bij bad ass seats.
Een kettingspanner, accubak en een volledige donormotor.
Komende tijd ga ik me richten op het frame. Er moeten veschillende steuntjes e.d. worden gemaakt en gelast.

Ik probeer fotos in het bericht te krijgen maar ben behoorlijk digibeet....
Hopelijk lukt het ;)

full
 
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel graden de bochten zijn van het hardtail frame. Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar deze gegevens en heb zelf namelijk geen buigapparaat. Als u mij deze gegevens zou kunnen geven zou u mij goed op weg helpen.
 
Ik ben wel heel benieuwd hoeveel graden de bochten zijn van het hardtail frame. Ik ben zelf al een tijdje opzoek naar deze gegevens en heb zelf namelijk geen buigapparaat. Als u mij deze gegevens zou kunnen geven zou u mij goed op weg helpen.
Een makkelijke manier is eerst uit pvc-buis of karton een mock-up te maken en dan te meten. dan heb je ook al een beetje een beeld hoe het er uit gaat zien.
 
heb zelf ook een projectje ......heb de wielen van een 650 savage ....wil graag naar tandwiel met ketting

hoe kan ik dat het simpelste doen ???
 
Ik ben zelf lang niet actief geweest hier, maar heb wat persoonlijke berichten gestuurd naar de nieuwe eigenaar. Uit nieuwsgierigheid wat er van mijn project ooit nog terecht is gekomen.


Allicht weet iemand hier waar de bike nu uithangt!????




ps. ik ga er vanuit dat bovenstaande vragen niet meer van toepassing zijn, zo wel, geef ik er graag antwoord op.
 
De savage staat nog in mn hok. Ik ben er destijds door omstandigheden (verhuizing, verbouwingen) niet aan toe gekomen hem helemaal af te kunnen maken. Plan ligt er wel en onderdelen liggen ook klaar.
Vorig jaar maart heb ik een xs650 overgenomen voor erg weinig en daar het seizoen op gereden. Deze heb ik afgelopen winter uitelkaar getrokken om volledig naar eigen smaak weer op te bouwen. Hij is bijna af, ben nu bezig met de bedrading.
Staat wel een foto van in het xs/xj-topic onder brikken en klassiekers.

Komende winter ga ik weer aan de slag met de savage! Als er vorderingen zijn dan plaats ik deze wel in dit topic.
 
Ik heb dit project destijds met veel belangstelling gevolgd, ik ben erg benieuwt wat er van is geworden .
ben nu zelf ook met zo iets bezig .
 
Terug
Bovenaan Onderaan