Het 35kw Rijders/Lessers Topic [1]

Een druppel water wel denk ik haha,Na 2400km zou hij wel goed vies zijn.
Maar mooi ding :)
Zelf er nog niet op gereden? Ik les op de MT03. Zelf daardoor dus erachter gekomen dat zo'n 1 cil niks voor mij is. En die wind op de snelweg is ook geen pretje. Verder stuurt het wel prima.

Haha klopt, hij is wel gewassen inderdaad, maar je snapt wat ik bedoel :p.
Ik heb er een klein stukje op kunnen rijden, maar alleen in zijn 1 dus ik weet nog niet hoe het rijd. Ik rij voornamelijk alleen in de stad dus dan past deze motor prima bij mij.
 
Das wel snel achter elkaar! Anderhalve week.
Er was ook weinig plek voor lessen. Pas vanaf deze week.
En 5/6 lessen moeten wel voldoende zijn. We hebben al wel wat rond gereden,en dus naar arnhem gereden voor het avb(45km heen),En geen opmerkingen gehad over hoe ik rijd. Alleen 1x dat ik weer terug naar rechts moest op de snelweg. Verder alleen complimentjes gehad.

Dus moet wel goedkomen. *D


@Giro
Haha ja ik snap t.
Oh voor in de stad is het een prima motortje ja. Zo'n 1cilinder trekt inderdaad meteen vol weg.
Mijn motor komt pas los bij 7k rpm tot 12.5k. Dus heb je in de stad weinig aan.
 
Laatst bewerkt:
Er was ook weinig plek voor lessen. Pas vanaf deze week.
En 5/6 lessen moeten wel voldoende zijn. We hebben al wel wat rond gereden,en dus naar arnhem gereden voor het avb(45km heen),En geen opmerkingen gehad over hoe ik rijd. Alleen 1x dat ik weer terug naar rechts moest op de snelweg. Verder alleen complimentjes gehad.

Dus moet wel goedkomen. *D


@Mito
Haha ja ik snap t.
Oh voor in de stad is het een prima motortje ja. Zo'n 1cilinder trekt inderdaad meteen vol weg.
Mijn motor komt pas los bij 7k rpm tot 12.5k. Dus heb je in de stad weinig aan.

In de eerste en tweede versnelling ben je rap zat hoor, ook in de stad O-) :+
 
Die MT03 komt meteen vol los. Dus ben benieuwd wat sneller weg is :p
Als t mijne is,dan komt t door t vermogen verschil :P

Ligt aan je optrekskills, 7000 toeren stationair op een gecontroleerde wijze de koppeling laten schieten en daarna vol gas. Dan komt er zoveel power op dat je hem sowieso op het achterwiel trekt. Van 0 tot 100 gaan alle motoren vrijwel gelijk op. Bmw s1000rr doet het in 2 komma nog wat seconde en die fzr rond de 4 seconden. Daarna merk je het verschil pas :+
 
Denk inderdaad dat een mt03 het wel wint in de stad, maar eerst maar me rijbewijs halen en dan lekker rustig aan beginnen!
 
Yeah right. Dacht het niet. Zit toch wel een aardig verschil in.
Of jij bent motorrijders tegengekomen die de gashendel nog moesten vinden. :+

Had het iets meer moeten nuanceren ;)
Maar over het algemeen zit de meerderheid van de motoren toch snel op de 100. De ene doet het in 2,4 seconde de ander in 4,5. Is 2 seconden een groot verschil? Tja daar kan je over discussieren. Heb het natuurlijk niet over 125 cc choppertjes.
 
Had het iets meer moeten nuanceren ;)
Maar over het algemeen zit de meerderheid van de motoren toch snel op de 100. De ene doet het in 2,4 seconde de ander in 4,5. Is 2 seconden een groot verschil? Tja daar kan je over discussieren. Heb het natuurlijk niet over 125 cc choppertjes.

In de auto en motorwereld is 2 seconden echt een wereld van verschil :9
 
Het gaat hier om optrekken naar 100km/u. Het zit meestal tussen 2 en 10 sec. Groot verschil dus. Doe eens MT-03 vs R6: die R6 is weg op het moment dat het pk-pakhuis open gaat en dat is voor de 100km/u. Bij 125cc (4-takt) ga je richting de 20 sec.

Bij dagelijks gebruik maakt het allemaal weinig uit idd en is rond de 50pk en 60nm koppel wat mij betreft genoeg om vlot mee door het verkeer te komen. Maar het is net hoe je rijstijl is.
 
Dat moet je tegen Brussel zeggen. A1 had gewoon 250cc moeten zijn.... maar zoals altijd worden de keuzes gemaakt door mensen die er niets van snappen en/of er niets mee te maken hebben. Voor dit soort dingen moeten ze gewoon de mening en expertise vragen van de mensen die in die wereld zitten. Met mijn 125cc pak ik max 80km/u wegen... liefst gewoon alleen de stad.
 
Heeft iemand z'n supermoto wel eens gemeten? Ik ben wel benieuwd wat voor tijd die dingen zetten vanaf stilstand naar de 100. Ik denk dat mijn 525 het ergens tussen de 3 en 3,5 doet, maar ik heb het eigenlijk nooit gemeten :+
 
Laatst bewerkt:
1. Ik heb geen rijbewijs
2. M'n motor staat in opslag
3. De motor is momenteel geschorst
4. Om bij de dichtstbijzijnde niet-openbare weg te komen moet ik 5 km over de straat rijden
5. Veel politie en verkeer bij mij in de buurt
6. Teller heeft een defect (meet niet boven de 39 km/h)

Dus effectief testen zit er voor mij nu nog even niet in :')

volgens mij zit er speling bij de magneet, want onder de 39 km/h werkt de teller prima. Als ik harder rijd dan dat houdt hij er gelijk mee op.
 
waar kom je eigenlijk vandaan Monomuis? Ik zie hier in de buurt altijd iemand met een K-pipe rijden namelijk. Kleine kans, maar zo veel van die dingen zie ik niet op de weg:9
 
Laatst bewerkt:
iMdbuhs.jpg

M'n 35KW fiets... 14 kW eigenlijk met moeite :+. Komt met een mooie ambachtelijke remschakelaar!

@Southbounddog heb je gecheckt of de aansluitingen niet rond gesleten zijn? Soms pakt ie 'm dan niet meer omdat hij te hard draait, net zoals een rond gedraaide bout ook niet te draaien is als je veel kracht moet zetten.

Afijn, op mijn motor word op het moment gereden door m'n moeder totdat ik mijn A2 heb. Ik hoop hem tegen de zomer te hebben, zit nu op mijn derde les.

Die van mij neem ik wel eens mee naar het weiland of braak liggend terein in de buurt. Zou toch fijn zijn als er iets van een legale oefenplek bestond, circuit of grote parkeerplaats. Dat gevoel krijgen is gewoon door het te doen, maar voor 50 euro per uur heb ik wel betere dingen te doen... bah wat is lessen toch duur :(
 
waar kom je eigenlijk vandaan Monomuis? Ik zie hier in de buurt altijd iemand met een K-pipe rijden namelijk. Kleine kans, maar zo veel van die dingen zie ik niet op de weg:9

Midden van het land. Dus dat kan ik zijn... licht motorpak en dan ben ik het 100%.
Maar zoveel heb ik 'm de laatste tijd ook weer niet gepakt.
 
[afbeelding]
M'n 35KW fiets... 14 kW eigenlijk met moeite :+. Komt met een mooie ambachtelijke remschakelaar!

@Southbounddog heb je gecheckt of de aansluitingen niet rond gesleten zijn? Soms pakt ie 'm dan niet meer omdat hij te hard draait, net zoals een rond gedraaide bout ook niet te draaien is als je veel kracht moet zetten.

Zal zo eens even checken, thanks voor de tip

Afijn, op mijn motor word op het moment gereden door m'n moeder .

_O- Toffe moeder heb je!

waar kom je eigenlijk vandaan Monomuis? Ik zie hier in de buurt altijd iemand met een K-pipe rijden namelijk. Kleine kans, maar zo veel van die dingen zie ik niet op de weg:9

Midden van het land. Dus dat kan ik zijn... licht motorpak en dan ben ik het 100%.
Maar zoveel heb ik 'm de laatste tijd ook weer niet gepakt.

Was ook al weer een tijdje geleden dat ik hem zag rijden. Kwam hem wel eens tegen op een terrein met meerdere supermarkten bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan