Yamaha TR1 'GULF Edition

Afstand is in Nl en daarbuiten: vanaf de bank naar je voordeur, want daar komt het pakket....of voor €2... nog wat wordt het zelfs afgehaald *O*

Mooie koplamp trouwens...en je achterlamp ook, maar wat minder spannend...maar ik zou ook niet weten wat je anders moet toepassen, is `gewoon`prima!
 
Klopt natuurlijk, maar vond het wel geestig toen ik ze opzocht op google.

Wat is een goede manier om maximaal breedte van de velg / band te bepalen? Hoever van de brug / ketting wil je afzitten?

Iemand die dit nog weet voordat het verdwijnt op de vorige pagina.
 
Je kunt je ketting lijn altijd nog bepalen....achter wat naar binnen door de tandwieldrager wat af te draaien, of andersom, en voor zou je zelfs nog een offset tandwiel kunnen bestellen op maat.

Belangrijkste is: zoek de middenlijn van de velg/band en meet dan gewwon eens op hoeveel ruimte je hebt richting binnenkant ketting....Wat b=voor band zit er nu op en heb je misschien al gemeten wat voor ruimte er nog was?
 
Nee, nog helemaal niets gemeten. Zit standaard volgens mij geen 18inch velg in, maar zal is kijken bij oude foto's watvoor breedte erop zit.
 
Vandaag veel sneller dan verwacht de voorvork binnengekomen.


En gisteren de remschijven


Nu nog tijd vinden om te gaan sleutelen.
 
Sjeetje Michael, je bent flink aan het investeren....maar dat is zo`n motor ook wel waard :Y

Wat een lekkere spullûh :9~ :9~ :9~ :}

Vorkje van ebay.com?
 
Nee, nog helemaal niets gemeten. Zit standaard volgens mij geen 18inch velg in, maar zal is kijken bij oude foto's watvoor breedte erop zit.

Gaat niet echt om de omtrek, maar om de breedte, bij het broertje `Virago`zit er een 130 band achter, denk dat de TR1 dat ook had, dus als je iets als een breedte van 180 wil moet je links òf 2.5cm al aan ruimte hebben, òf een klein beetje extra winnen door de genoemde aanpassingen :Y
 
Alles van Ebay inderderdaad .de, .co.uk en .com

Ga binnenkort ff bekijken als ik alles bij elkaar heb. Weet ook nog niet of ik met een 520, 530 of 630 ketting ga rijden. Denk een 530 en ff tandwielen bij zoeken.
 
Alles van Ebay inderderdaad .de, .co.uk en .com

Ga binnenkort ff bekijken als ik alles bij elkaar heb. Weet ook nog niet of ik met een 520, 530 of 630 ketting ga rijden. Denk een 530 en ff tandwielen bij zoeken.

Mooi hoor, nu nog even de juiste T-stuk lagers erbij en de vork kan erin...het is een mooie zeg :9~ , Yamaha R1 of R6 :?

En helemaal lekker dat hij bijna compleet is joh, met die clip-ons..`t is echt een plaatje en ook wel leuk dat het merk hetzelfde is., wat voor kroonplaat heb je?
 
Geen kroonplaat helaas, op de onderste foto zijn alleen de vorkpoten zichtbaar. Dus daar moet ik nog wat voor gaan verzinnen. Laten CNC'en gaat klauwen met geld kosten, dus daar moet ik nog ff over nadenken.

Sowieso ook nog hoe ik de teller ga bevestigen en of ik sleutel wel op het stuur wil hebben.

Wel dit al gezien, maar is ongeveer de helft van de hele voorvork!
http://www.ebay.com/itm/281118648086?_trksid=p2055119.m1438.l2648&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Deze is goedkoper, maar lelijker.
Yamaha YZFR6 YZF-R6 RJ15 ab 2011 Gabelbrücke oben Gabelbrille YZFR6 Neu | eBay

Origineel van R6 kan natuurlijk ook, maar tot nu toe alleen beschadigde online zien staan.


Leuk dat iedereen mee leest!
 
Misschien een tip voor de kroonplaat.
Misschien kan je het laten lazersnijden uit alu plaat van 20mm.
Dan door iemand op t forum laten frezen als je dat dan nog nodig vind en nabewerken.
Ben je mindergeld kwijt en kan je dr een echto one-off van maken.
 
Hmm, dat klinkt wel interessant. Maar ik zou echt niet weten waar ik een alu plaat kan kopen, dus als je daar ook nog een adresje voor hebt?
 
Anders hier bij `gezocht onderdelen enzo`een topicje plaatsen...of op MP

Is het nog zo`n jonge vork? 2011?
 
Laatst bewerkt:
Voorvork komt uit 2012.

Kroonplaat moet misschien ook met een verzet gemaakt worden, want de stuurpen van een TR1 is langer dan van een R6. Maar alles daarvan moet ik nog meten.

En mocht je 16 minuten niets te doen hebben, dit heb ik in de zomer gedaan:
 
Laatst bewerkt:
Wat kunnen jullie adviseren als kmteller/toerenteller? Voorkeur heeft digi KM en dan analoog/naald die de toeren aangeeft.
 
Die stack700 is zeker het idee wat ik bedoel. Was ook al van motogadget de chronoclassic tegengekomen. Maar beide zitten op 500,- ongeveer, wat toch best wel aan de prijs is volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan