Yamaha TR1 'GULF Edition

En ook graag tips voor een spuiter in de regio Amsterdam/Gooi/Utrecht. Spuiter waar ik eerst contact mee had reageert niet meer op emails.
 
Laatst bewerkt:
Motor opgehaald bij Gerard.



Alles uit elkaar en in de auto


Aankomende week naar de spuiter en coater! Maar eerste even kijken wat de photoshop jongens kunnen voor ik het frame kleur weet.
 
haha, en zo ineens is er weer eentje klaar, geweldig mooi geworden michael , met prachtig werk van Gerard

O.a. deze velgen oplossing ga ik onthouden, en dat zal niet het enige zijn! schitterend
full
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
530setup (met z650 achterwiel)(voorste model op het piccie):

Voorkettingwiel: JTF 568.18
vlgs. JT bestaat ie wel, maar heb hem op ebay niet kunnen vinden. http://www.jtsprockets.com/catalogue/sprocket/JTF568-18
Als er voor de borging tapgaten in het kettingwiel moeten zitten, dan moeten deze er nog bijgemaakt worden.
Tevens zou er dan een vulring achter het kettingwiel moeten.

Achterkettingwiel: JTR 481.40
JTR481 | eBay
In kit: (moet je alleen de kettingrolletjes even tellen, kijken of dit 108 rolletjes zijn)
http://www.ebay.de/itm/75...m3a93d30c7c#ht_1231wt_719

Ketting: 530; 108 rollen=>hoh 624mm


Greetz, Q

Ik loop nogsteeds een beetje te klooien met die tandwielen...
Eerste hit op ebay.co.uk is onderstaande, dat is toch goed? Of ben ik gek?
Borggaten kunnen er toch achteraf in gemaakt worden? Of is het beter om met borggaten te vinden?
http://www.ebay.co.uk/itm/568-18-Fr...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item4621b2e790
 
Laatst bewerkt:
Alle frame delen liggen bij de coater. Tank en voorspatbord bij de spuiter dus dat is even wachten.

Morgen ook maar weer naar de kabelboom kijken en alle benodigde spullen daarvoor halen om een nieuwe te gaan maken.
 
Lijkt mij ook goed hoor, dit tandwiel van je link.

Het boren in tandwielen moet wel gebeuren met speciale boortjes, met een gamma boor b.v. gaat dat niet, het is gehard, maar je kunt toch even maile en vragen of ze er al in zitten?

Had je nog wat aan de schema`s die ik je heb verzonden?
 
Nog niet met de elektra bezig geweest, dus ook nog niet naar gekeken.

Ja, dacht al dat ik dat boren niet zelf zou kunnen doen. Irritant!
 
Ik had net een metaalbewerker aan de telefoon. En deze vertelde mij nee op borggaten maken, want tandwiel moet dan ontladen worden, daarna boren en dan weer geladen worden en dat is erg lastig volgens hem. Wat zijn jullie meningen hier over?
 
Maar het is natuurlijk wel te draadvonken. Adresje in omgeving Amsterdam of Bussum?
 
Goedemiddag,

Aan het ontlaten en weer harden van je tandwiel zou ik zeker niet beginnen... Boren lukte mij (met een goede boor) in ieder geval niet. dus ik heb iets moeten verzinnen.

Ik heb daarom de overstap gemaakt naar 520 ketting, DIT tandwiel aan de voorzijde, een 520 tandwiel van JT sprockets aan de achterzijde (ik heb een Honda CB750 achternaaf). En het dan als volgt vastgemaakt.... even naar halverwege de pagina scrollen....

Is niet heel erg eenvoudig, maar werkt uiteindelijk wel heel mooi, maarja zoals gezegd, ik kan beschikken over fijn materiaal. Wie weet heb je er wat aan...

Succes ermee!

Later,

Loek

PS. Je vork zit nog niet maar gemonteerd, ziet er wel top uit, dus gaat snel gebeuren!
 
Het wil wel eens lukken om met een steenboor in gehard staal te boren.
De steenboor slijpen als een ijzerboor maar de geharde stukjes wel laten zitten. Je heb dan een boor met gehard snijvlak.
 
Ik loop nogsteeds een beetje te klooien met die tandwielen...
Eerste hit op ebay.co.uk is onderstaande, dat is toch goed? Of ben ik gek?
Borggaten kunnen er toch achteraf in gemaakt worden? Of is het beter om met borggaten te vinden?
http://www.ebay.co.uk/itm/568-18-Fr...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item4621b2e790
Helaas gaat deze niet passen, want de splines (vorm en aantal v/d tandjes) komen niet overeen met je uitgaande as.

Greetz, Q

Gewoon "Supervet" z'n voorkettingwieltje met borging toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk is naar het andere plaatje. Zelfde fout maakte ik overigens ook.
 
2e plaatje is inderdaad de juiste, staat ook bij het eerste plaatje dat het niet klopt, gewoon even mailen of er 2 draadgaten inzitten

full
 
Goedemiddag,

Je kan inderdaad gaatjes boren met die steenboormethode, werkt soms best aardig. Maar dan zit er nog steeds geen schroefdraad in natuurlijk.... En das wel handig.
Ik heb in de bestaande grote gaten passende vulbusjes gemaakt met een kraagje aan de achterkant. Dan vastplakken met de bekende lijmsoorten en je hebt schroefdraad in je tandwiel...
Borgplaatje is 3mm staal en teruggedraaid naar 2,4mm op de plek waar het in de sponning valt.

Als je een tekening van het borgplaatje nodig hebt hoor ik het wel.

Later,

Loek
 
Alles is klaar bij de coater. Hopelijk gaat het er goed uit zien! Aankomende week ophalen en kijken wanneer opbouw kan beginnen:)
 
Goede tip voor de volgende keer. Tandwielen en ketting inmiddels al besteld.
 
Overigens nog opzoek naar stalen remleidingen, zijn er echt betere merken of maakt het niet zoveel uit of het HEL of goodridge is?

En de petcocks die er nu opzitten zijn zonder filter, dus een benzinefilter lijkt mij ook niet onverstandig. Is er hiervan nog één beduidend beter dan de ander?
 
Overigens nog opzoek naar stalen remleidingen, zijn er echt betere merken of maakt het niet zoveel uit of het HEL of goodridge is?

En de petcocks die er nu opzitten zijn zonder filter, dus een benzinefilter lijkt mij ook niet onverstandig. Is er hiervan nog één beduidend beter dan de ander?

Er zijn er hier die zweren bij het zelf maken/samenstellen van de leidingen.....en dan heb je er net zoveel die zeggen : Levensgevaarlijk , maar dat zijn dan wel minder vaak zelfbouwers O-)

Even goed zoeken hier op MF
 
Terug
Bovenaan Onderaan