Dempert

musQ

Die hard MF'er
2 feb 2008
577
8
Noord-Brabant
Hallo mensen,

het motorseizoen zit aan te komen en nu zoek ik een andere uitlaatdemper.

Ik heb een IXIL demper met ingebouwde db killer, aangezien ik lees dat dit funest is voor het vermogen van je motor wil ik graag een open pijp hebben.

Maar wel 1 waar een db killer erin kan, dit i.v.m. Duitsland etc...


1518685_10202902303789795_971377916_n.jpg


Het gaat hier om een RF600R.
 
Funest is nogal overdreven.... Heel erg zelfs..
:^

Voor extra vermogen oid zou ik geen andere demper monteren.

Voor de looks of het geluid misschien wel, maar zoals al eerder gezegd, een perfecte motorafstelling, of nieuwe vering* ga je veel meer plezier van hebben.



*Er van uit gaande dat je nog je originele veren hebt.
 
Laatst bewerkt:
:^

Voor extra vermogen oid zou ik geen andere demper monteren.

Ja ok een 900 cc blok zou handiger zijn. maar ik hoef niet overdreven veel vermogen te hebben. Net wat feller mag ie wel worden.

Maar het gaat hier niet om hoe ik meer vermogen krijg;).

Want de motor krijgt binnenkort een K&N inleg filter, een beurt, nieuw kettingset. (misschien andere tandwielen) De carburateurs laat ik nog eens goed afstellen.

Maar ik denk dat een open demper toch wel een kleine bijdrage kan leveren voor het wat feller worden van de machine.
 
Laatst bewerkt:
Mijn SV heeft injectie.. standaard op de krukas volgens fabriek 73.4pk / 64nm
De mijne is uitgevoerd met volledig leovince uitlaat systeem.. dus inclusief het bochtenwerk, open carbon pijp, db killer zit er wel in, dat wel, daarnaast open luchtfilter en de injectie laten afstellen..

Na het afstellen, er van uitgaande dat de testbank de juiste waardes geeft; 70.3pk / 62nm.
Dit is dan weliswaar aan het achterwiel, krukas vermogen is onbekend. Maar 10 pk verlies in de overbrenging zal het zeker niet zijn..

Hiermee wil ik dus aangeven dat je zeer waarschijnlijk geen 10pk gaat boeken met een alleen een demper waar geen db killer in zit. ;)

Als dat de enige reden is; dat je meer vermogen zoekt, dan kun je je geld beter investeren in een dyno kit..


:W
 
De rekening voor het niet hebben van een dB killer op de plaats waar "ze" 't graag zien wil ik niet nogmaals betalen en 't aantal bonuspunten mogen ze wat mij betreft ook weer afschrijven in "Neurenberg"...

Voor TS: Begint eer.......
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Two Brothers Racing uitlaten wordt voor de DB killers door de fabrikant aangegeven dat er nagenoeg geen vermogensverlies merkbaar zou moeten zijn.
Our P1-X PowerTip™ sound suppressor is a recommended accessory for our exhaust systems with M series endcaps. A straight-through sound diffuser, the TBR PowerTip™ quiets the pipe about 7-8 dB with no significant reduction in horsepower.
 
Ja ok een 900 cc blok zou handiger zijn. maar ik hoef niet overdreven veel vermogen te hebben. Net wat feller mag ie wel worden.

Maar het gaat hier niet om hoe ik meer vermogen krijg;).

Want de motor krijgt binnenkort een K&N inleg filter, een beurt, nieuw kettingset. (misschien andere tandwielen) De carburateurs laat ik nog eens goed afstellen.

Maar ik denk dat een open demper toch wel een kleine bijdrage kan leveren voor het wat feller worden van de machine.
Waarom niet direct nieuwe tandwielen? :? Kosten ja geen drol en je hebt er zoveel profijt van :Y
 
Precies.
Daarom, zeker als TS ook zijn open luchtfliter plaatst, de carbs laten afstellen.
Hij loopt waarschijnlijk te arm als je niets doet..

Echt; geld in een dynokit steken ipv een demper :Y
 
Weet niet wie je wijs gemaakt heeft dat het zo'n verschil maakt, maar als zelfs mensen wiens business het is uitlaten te verkopen het tegenspreken moet je jezelf wel achter je oren krabben toch?
Gewoon je centjes steken in afstelling, dyno, o.i.d. :Y Demper voor de looks/het geluid kopen is weer een ander verhaal :P
 
Als je echt meer vermogen wil hebben over het hele vermogensgebied en je gaat toch die K&N filter plaatsen dan zou ik gewoon een powercommander of een soortgelijk iets aanschaffen. Die is zelf erg makkelijk in te bouwen. Daarna ga je dan naar een bedrijf die een mapping voor je kan maken in de powercommander.

Ik heb het toen ook voor mijn vorige Yamaha YZF-R1 uit 2003 gedaan. Powercommander 3 was in NL €300,- Vervolgens zelf aangesloten. Kwartiertje mee bezig geweest want het is niet meer werk dan 4 connectoren aansluiten, de powercommander op de accu aansluiten en alles even wegwerken. Tevens de standaard filter vervangen door eentje van K&N (€ 60,- ofzo). Was ook 10 minuutjes werk met het schoonmaken van het filterhuis inbegrepen.
Vervolgens heb ik toen bij Power-Point het geheel af laten stellen. Was iets van € 100,- Je kunt bij het afstellen gewoon aanwezig zijn en neemt in totaal tot een uurtje in beslag.

Ondanks dat de powercommander al met een map aangeleverd was speciaal voor mijn motor en voor mijn uitlaat was er toch een wereld van verschil na afloop.

Dus voor nog geen € 500,- loopt je motor stukken beter en heb je over het gehele gebied een merkbaar verschil in vermogen
 
...en voor je het weet ben je er aan gewend en heb je feitelijk niks.
Zeker als het gaat om de openbare weg.

Ik heb ook duizenden euro's in die valkuil zonder bodem gegooid hoor, hier geen heilige. O-)

Hahaha nee dat had ik niet met de Yamaha YZF-R1. Dat was echt een beest. Als je het gas goed open trok dan kwam de motor zonder problemen van de grond.

Er zat dan wel een volledig akra uitlaatsysteem onder met een K&N filter en een powercommander 3USB en dan nog die tuning. Het gas volledig dicht na gas gegeven te hebben resulteerde dan ook bijna altijd in vlammen uit de uitlaat :P
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan