Haperen/verlies vermogen rond 3500-4000 toeren

Foaz

Rookie
22 apr 2013
19
0
Ik heb een Yamaha XJ600n Diversion uit '95. De motor loopt doorgaans als een zonnetje, echter eergisteravond en vanochtend weer, verlies ik rond de 3500 toeren in de tweede versnelling ineens al het vermogen om sneller te gaan. Als ik koppel en dan gas geef gaat hij wel hoger in de toeren. Als ik doorschakel naar de 4 krijg ik, haperend, wel hoger in de toeren. Gisteren de hele dag nergens last van (betrekkelijk droog weer). Kan het het gevolg zijn van te lang of te kort choken of vochtig weer?

Voordat ik het brandstoffilter, sproeier, etc allemaal na ga kijken/vervangen, hebben jullie nog tips/ideeën waar het aan kan liggen? Ik voel me redelijk onveilig, omdat ik in noodsituaties niet op directe snelheid kan vertrouwen. En los daarvan rijdt het ook onprettig.

Alvast bedankt!

Oja: eergister knalde de uitlaat ook een paar keer. Kan misschien ook komen omdat de brandstof bijna op was. Gister namelijk getankt en vanochtend knalde hij niet meer. Geen idee of dat ermee te maken had.
 
Laatst bewerkt:
Okay, ben weer wat verder, ik denk zelfs dat ik weet wat het is. Ik ben erachter gekomen dat hij alleen "moeilijk" rijdt als ik de benzinekraan op normaal heb staan. Hij rijdt vloeiend en prima als de benzinekraan op "reserve" staat. Ik vermoed dus dat het bovenste gedeelte van de benzinekraan verstopt zit. Klinkt dat aannemelijk?
 
Okay, ben weer wat verder, ik denk zelfs dat ik weet wat het is. Ik ben erachter gekomen dat hij alleen "moeilijk" rijdt als ik de benzinekraan op normaal heb staan. Hij rijdt vloeiend en prima als de benzinekraan op "reserve" staat. Ik vermoed dus dat het bovenste gedeelte van de benzinekraan verstopt zit. Klinkt dat aannemelijk?
Klinkt als een juiste diagnose
 
Terug
Bovenaan Onderaan