vaag stotteren inhouden honda africa twin

thedennman

MF veteraan
14 nov 2007
2.047
0
Monaco
Beste mensen,

ik zit met een probleem met 1 van mn africa twin rd04tjes , net nu ik er 1 in de verkoop heb.
hij is van 1991
hij loopt stationair prima. heel heel af en toe ff een hikje , echter als ik aan t gas draai begint hij in te houden, net of er een toerenbegrenzer inkomt, er valt dan niet mee te rijden omdat er geen vermogen is door t inhouden..... 

wat heb ik allemaal gedaan om dr achter te komen..

brandstofpomp, bobines compleet , benz filter, contactslot, cdi , koppelingshevel en standaard schakelaar , alle relays onder de voorkuip  gewisseld..met mn andere africa twin die perfect loopt/ rijdt...
zelfs carburateur over gezet niks... oude was niet vuil, net grondig schoon gemaakt.. toch niet lopen..

verder heb ik echt elke stekker los gehad alles netjes,
extra massa kabels  - accu frame geen verschil. 
accu goed.
brandstof kraantje schoon gemaakt en de filters in de tank schoon gemaakt maar nee....
zelf voor  t gemak maar ff 4 nieuwe bougies geplaats.... en de klepspeling gecheckt was perfect 

zelf met direct benz de carb in middels flesje dus zonder filter en pomp geen uitkomst..

wie o wie kom dr echt niet meer uit...
alle tips zijn echt van harte welkom
 
Laatst bewerkt:
Gemene lucht bij de inlaat zou heel goed kunnen, dan loopt hij stationair wel redelijk, maar met gasgeven wordt de verhouding benzine/lucht verhoudingsgewijs meer verstoord. (te veel lucht)
 
Laatst bewerkt:
Gemene lucht bij de inlaat zou heel goed kunnen, dan loopt hij stationair wel redelijk, maar met gasgeven wordt de verhouding benzine/lucht verhoudingsgewijs meer verstoord. (te veel lucht)


Thanks...... heb alles 2 x nagezien en terwijl de motor stationar loopt, deodorant lopen spuiten in en om de inlaad rubbers zonder resultaat.. (toerverhoging als er een lek is)..


mvg
 
Deze heb ik omgewisseld met mn andere motor zelfde model..! Geen verschil

mvg
Ok, zit het dus niet in de vervroeging van de ontsteking.

Dan zou ik het toch in de carb`s zoeken
Schijnbaar loopt hij op het stationaire circuit wel goed maar als de naalden omhoog gaan komt er geen benzine mee.
Toch misschien een verstopte sproeier of brandstoftekort?

Lopen beide cil slecht?
 
Ok, zit het dus niet in de vervroeging van de ontsteking.

Dan zou ik het toch in de carb`s zoeken
Schijnbaar loopt hij op het stationaire circuit wel goed maar als de naalden omhoog gaan komt er geen benzine mee.
Toch misschien een verstopte sproeier of brandstoftekort?

Lopen beide cil slecht?


Thanks, heb het gevoel dat beide inhouden.. wordt ook versterkt door dat alle bougies zelfde kleur hebben.

er zitten 4 bobines op als ik ze 1voor 1 los haal merk je goed verschil,dus die zijn uitgesloten..

echt #$@£₩?÷ gek word ikmdr van..... |(
 
alle 4 de bougies al verwisseld? AT/NTV/Hawk blokjes lopen enorm beroerd op slecht functionerende bougies, zelf ook eens gehad

slecht lopen:

na verwisselen bougies (alle 4)

als je ze wel al verwisseld heb is de kans klein dat het dit is, maar ik heb ook wel eens gehad dat 4 nieuwe bougies gelijk stuk gingen doordat ze verzopen waren.
je kan iig een setje nieuwe proberen, mocht dat het niet zijn heb je er iig 4 op voorraad
 
alle 4 de bougies al verwisseld? AT/NTV/Hawk blokjes lopen enorm beroerd op slecht functionerende bougies, zelf ook eens gehad

slecht lopen:

na verwisselen bougies (alle 4)

als je ze wel al verwisseld heb is de kans klein dat het dit is, maar ik heb ook wel eens gehad dat 4 nieuwe bougies gelijk stuk gingen doordat ze verzopen waren.
je kan iig een setje nieuwe proberen, mocht dat het niet zijn heb je er iig 4 op voorraad

Gedaan eerst bougies uit mn oude overgezet , daarna nieuwe om zeker tezijn zeg maar


luchtfilter goed schoon , ook zonder luchtfilter zelfde problemen..


greetsz
 
Wat je nog kunt proberen is de luchttoevoer eens langzaam af te knijpen en dan gas te geven om te zien of hij daarop reageert. Hiermee kun je kijken of het in het brandstofsysteem zit, of bv. elektronisch.

Alfred bedoel je gewoon langzaam t lucht filter met een doek oid afdekken... wat moet er gebeuren dan.? Ken dit truckje(nog) niet..

Bvd.!
 
Alfred bedoel je gewoon langzaam t lucht filter met een doek oid afdekken... wat moet er gebeuren dan.? Ken dit truckje(nog) niet..

Bvd.!
Yep, terwijl je het gas opendraait en het probleem begint te verschijnen dek je de inlaat langzaam met de hand (of een doek) steeds iets meer af. Als het goed is gaat hij dan beter lopen of begint hij te verzuipen.
Als hij hiermee beter gaat lopen dan zit het probleem in het brandstof/luchtsysteem en anders zou ik het in de elektronica zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan