turn signal module kapot?

berry67

MF'er
14 aug 2011
100
64
hoi
een kennis van me heeft een fatboy van 1992 en na het vervangen van het stuur doen de knipperlichten het niet altijd. ik heb alles grondig doorgemeten en ik kom tot de conclusie dat de module kapot is. heeft iemand dit ooit eerder gehad?
de module krijgt spanning en massa en er komt een signaal in maar er komt niet altijd spanning uit om de lampen te doen branden.
het is meestal de linkerkant maar soms ook rechts en als ie het niet doet en je zet 'm op accessoire-stand dan doet ie het meteen.
deze modules zijn niet goedkoop en ze gaan ook nooit kapot zegt men dus daarom mijn vraag : heeft iemand ooit een module kapot gehad?
 
Zit er nog iets meer in dan alleen het knipperrelais?
Je kan de contacten tijdelijk doorverbinden van het relais.
Als je dan de knop naar links zet moeten de raw's constant branden en datzelfde geld voor rechts.
Als het dan nog niet werkt zit het niet in het knipperrelais.
 
hoi
een kennis van me heeft een fatboy van 1992 en na het vervangen van het stuur doen de knipperlichten het niet altijd. ik heb alles grondig doorgemeten en ik kom tot de conclusie dat de module kapot is. heeft iemand dit ooit eerder gehad?
de module krijgt spanning en massa en er komt een signaal in maar er komt niet altijd spanning uit om de lampen te doen branden.
het is meestal de linkerkant maar soms ook rechts en als ie het niet doet en je zet 'm op accessoire-stand dan doet ie het meteen.
deze modules zijn niet goedkoop en ze gaan ook nooit kapot zegt men dus daarom mijn vraag : heeft iemand ooit een module kapot gehad?
Ja. Dat gebeurt wel eens.

Vervangen door een after market module, van Badlands (pagina 1191 MCS gids).
 
Godskolere.. Harley heeft geen knipperrelais maar een "turn signal module" :P

wat is er mis met een bimetaaltje, of desnoods een belastingonafhankelijk knipperrelais?
Het is in feite een belastingonafhankelijk knipperrelais.

Met als extra functie alarmlichten, en een automatische afslag.
Het heet een Turn signal and cancelling module.

Harley heeft namelijk twee losse maak schakelaars ipv maak/breek.
 
Aha, dat verduidelijkt de boel.

Waarom ze het zó maken weet ik niet, maar dat denk ik bij meerdere motorfietsen ( o.a. BMW ) ;)
Soms zijn het twee 'modules'. Relais voor aanzetten en knipperen en een TCM, turnsignal cancelling module.

En dat kan dan weer op x manieren: uit na zoveel meter, uit na x keer knipperen, uit na bereiken x helling hoek en weer rechtop, of een combi.
 
Aha, dat verduidelijkt de boel.

Waarom ze het zó maken weet ik niet, maar dat denk ik bij meerdere motorfietsen ( o.a. BMW ) ;)

Bij BMW zit gewoon alles in 1 computer, die de knipperfrequentie regelt, automatisch circuit uitschakelt bij kortsluiting (ipv 10 zekeringen in je fiets), automatisch knipperlichten uitschakelt na x meter en/of y tijd, etc. veel makkelijker dan tig relais, zekeringen en losse modules die slechts 1 bepaalde functie vervullen.

Tuurlijk, zonder kennis van het systeem moet je er lekker af blijven, maar dat is met alles zo en maakt het nog niet meteen slecht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan